کد خبر 584041
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

یک منبع نظامی تاکید کرد که ارتش سوریه و نیروهای هپیمان از آغاز عملیات نظامی به سمت الطبقه در حومه جنوب غربی الرقه، ۳۰ کیلومتر را از دست تروریست‌ها آزاد کرده‌اند.

دفع حمله تروریست‌ها به حومه جنوبی حلببه گزارش مشرق،  ارتش سوریه با کمک نیروهای دفاع ملی، عملیات نظامی خود به سمت شهر الطبقه در حومه جنوب غربی الرقه را ادامه داد و بعد از درگیری با تروریست‌های داعشی که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از آنها شد، تا عمق 12 کیلومتری منطقه اثریا در حومه شرقی حماه پیشروی کرد.
 
یک منبع نظامی تاکید کرد که نیروهای سوریه از آغاز عملیات نظامی به سمت الطبقه در حومه جنوب غربی الرقه، 30 کیلومتر را از دست تروریستها آزاد کرده‌اند که این 30 کیلومتر از اثریا آغاز و به چهارراه زکیه ختم می شود.
 
ارتش سوریه روز گذشته با پشتیبانی نیروهای همپیمان خود، عملیاتی نظامی با هدف رسیدن به شهر الطبقه واقع در نزدیکی سد الفرات در حومه رقه و پیشروی به سمت الرقه بزرگترین پایگاه گروه ترورریستی داعش در سوریه، آغاز کرد.
 
و خبر دیگر اینکه یگانهای ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه گروههای تروریستی در حمص، به سمت چاه نفت آراک و نیروگاه سوم در شرق تدمر در حومه شرقی این استان پیشروی کردند و این در حالی است که درگیری های شدیدی بین نیروهای ارتش سوریه و تروریستهای داعشی به وقوع پیوسته است.
 
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت همچنین وارد نبردهای شدیدی با گروههای تروریستی در جبهه خان طومان در حومه جنوبی حلب شده اند.
 
نیروهای ارتش سوریه حمله گسترده تروریستها را به حومه جنوبی حلب را بعد از وارد ساختن خسارتهای سنگین به آنها، دفع کردند.
 
یک منبع نظامی گفت: نیروهای ارتش سوریه تعدادی از مناطقی که تروریستها در اطراف خان طومان وارد آن شده بودند را بازپس گرفتند و نبردها هم اکنون برای بازپس گرفتن مناطق باقی مانده ادامه دارد.
 
و خبر دیگر اینکه "بلال الأطرش ابو یامن" سرکرده حمله به حمیره در حومه جنوبی حلب در درگیری با ارتش سوریه به هلاکت رسید. وی از سرکرده های گروه تروریستی فیلق الشام است.
 
جنگنده های ارتش سوریه مواضع گروههای تروریستی در محلات بستان القصر، الکلاسه، حلب القدیمه، بنی زید، جاده الکاستیلو، اردوگاه حندرات، کفرحمره، حریتان و خان طومان در شهر حلب و حومه آن را هدف قرار دادند.
 
از سوی دیگر گروه تروریستی داعش از سه محور به مواضع شبه نظامیان ارتش آزاد در شهر مارع در حومه شمالی حلب حمله کرد و ارتش آزاد و گروههای همپیمان موفق شدند این حمله را دفع کرده و 30 تروریستی را به هلاکت برسانند.
 
منابع کرد اعلام کردند که نیروهای دموکراتیک سوریه در ادامه عملیات آزادسازی رقه، کوه الحی واقع در غرب سد تشرین و در نزدیکی روستای خربه الروس در حومه شمال شرقی حلب را بعد از درگیری با تروریستهای داعشی به کنترل خود درآورد.
 
پادگانهای آموزشی داعش و انبارهای مهات در این کوه قرار داشت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس