کد خبر 583777
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸

ارتش سوریه عملیات گسترده خود به سمت الرقه را با به کنترل در آوردن ۱۰ کیلومتر که از محور اثریا خناصر در حومه شرقی حماه آغاز می‌شود، آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، یگانهای ارتش سوریه با کمک نیروهای مقاومت و برخورداری از پشتیبانی مستقیم جنگنده های روسی، عملیات نظامی در حومه شرقی حماه را آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند کوههای الزین و منطقه المسبح را بعد از وارد ساختن خسارتهای سنگین به داعشی ها و کشته و زخمی کردن شمار زیادی از آنها به کنترل خود در‌ آورند.

یک منبع میدانی  گفت که ارتش سوریه عملیات خود را با به کنترل در آوردن 10 کیلومتر که از محور اثریا خناصر در حومه شرقی حماه آغاز می شود، آغاز کرده است.

این منبع گفت که گروه تروریستی داعش تلاش می کند که در شهر الطبقه در حومه رقه مقاومت کند زیرا می داند که برقراری امنیت این منطقه، زمینه و مقدمات برای پیشروی های سریعتر ارتش سوریه به سمت رقه را فراهم می کند.

جزئیات عملیات ناگهانی ارتش سوریه به سمت الرقه

وی اظهار داشت که ارتش سوریه در آغاز به دنبال به کنترل در آوردن شهرک زاکیه واقع در 30 کیلومتری نقطه آغاز عملیات در اثریا است. ارتش سوریه برای رسیدن به این هدف باید 100 کیلومتر طی کند تا به شهر الطبقه در نزدیکی سد فرات برسد و از آنجاه راه خود را به سمت رقه ادامه بدهد.

این منبع دلیل تاخیر آغاز عملیات آزادسازی ارتش سوریه برای آزادی رقه، نبردهای ارتش سوریه در صحرای این کشور که منجر به آزادی تدمر و القریتین و نزدیک شدن به شهر السخنه شد دانست. همچنین عملیات آزادسازی رقه، نیازمند رصد همه راههای احتمالی امدادرسانی به داعش است.

وی افزود که نبردی که ارتش سوریه به سمت الرقه به صورت ناگهانی و بدون بیانیه نظامی از فرماندهی کل نیروهای مسلح آغاز شده است.

این منبع گفت که هدف ارتش سوریه فقط آزادسازی رقه نیست، بلکه ارتش می خواهد به مناطق دیگری برسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مهیار ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    ارتش سوریه ابتدا حومه دمشق رو پاکسازی کنه بعد به سمت رقه اخه ارتشی که که پاکسازی یک روستارو دو هفته طول میده میخواد به پایتخت داعش حمله کنه .
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    حالآ ارتش اسدم میخواد یه حرکتی بزنه دیگه خخخخ
  • فرشاد لنگی ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    بخاطر خنثی کردن نقشه ی امریکا برای تقسیم سوریه چونکه زودتر از کردها بتونن به نزدیکی شهر برسن
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    هدف امروز ارتش سوریه باید آزادسازی شهر رقه باشد و به این منظور باید فرودگاه طبقه در 60 کیلومتری رقه آزاد شود تا بتوان به شهر رقه حمله کرد چون داعش در حالی در حومه دمشق در 300 کیلومتری دمشق زور آزمایی می کند که در 20 کیلومتری مرکز خلافت خود شهر رقه یک شکست ساختگی را در مقابل 200 سرباز آمریکایی به نمایش گذاشته حال شما قضاوت کنید- چرا ارتش سوریه نباید در غوطه های شرقی و غربی سر خودش را گرم کند- اینو خواهشا به مقامات برسانید نباید به هیچ وجه رقه نیز مانند ادلب به تروریستهای میانه رو طرفدار آمریکا برسد آمریکا قصد تشکیل یک کشور کرد را دارد و این هدف مهمتر و خطرناکتر از سرنگونی بشاراسد است و ایران و روسیه نباید در دام آن بیافتد چون کردها هم اکنون پیاده نظام وفادارتری برای اسرائیل هستند- چون نوبت ورود به جنگ داخلی قومی را برای ایران تسریع می کند و اگر ما در رقه سوریه وارد جنگ واقعی و حتی اتمی نشویم باید در داخل خاک خود در شهر سنندج و کرمانشاه و مهاباد وارد این جنگ بشویم
  • اهوازی ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    مسوول صفحه سوریه از سایت شما رفته و سایت مشرق در این زمینه خیلی ضعیف شده
  • ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    حلبو گرفتن اسد نیروهاشو میفرسته رقه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس