روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی فاش کرد که جنگنده‌های آمریکایی اخیرا در یکی از عملیات‌های خود اشتباها حملات سنگینی را علیه معارضان سوری که توسط خود پنتاگون آموزش دیده انجام داده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی از بمباران اشتباهی یک واحد از معارضان سوری آموزش دیده از سوی جنگنده‌های آمریکایی خبر داد.

این روزنامه با بیان اینکه این اتفاق اواخر ماه مه 2016 رخ داده است نوشت که این معارضان توسط خود پنتاگون آموزش دیده بودند.

وال استریت ژورنال افزود، بمباران اشتباهی معارضان سوری بار دیگر سوالها و تردیدها درباره آموزش معارضان سوری و احیای تلاشهای پنتاگون برای تشکیل یک نیروی متحد بومی در سوریه را افزایش داده و کارایی آن را زیر سوال برده است.

آمریکا در سال 2014 بیش از 500 میلیون دلار برای آموزش معارضان میانه روی سوری هزینه کرد اما این طرح کاملا شکست خورد و در سال 2015 وزارت دفاع آمریکا آن را متوقف کرد. در برنامه 500 میلیون دلاری پنتاگون بنا بود «معارضان میانه‌رو» تقویت شوند و علاوه بر شکست داعش، بعدها با ارتش سوریه هم بجنگند و شعار «اسد باید برود» را تحقق بخشند.

موضوع حمله جنگنده‌های آمریکا به معارضان تا کنون از سوی وزارت دفاع آمریکا مخفی مانده است و روزنامه وال استریت ژورنال می‌گوید که با سوال پیچ کردن ارتش به این موضوع پی برده است و تا به امروز بزرگترین شکست برای پنتاگون در مسیر همکاری با نیروهای عرب سنی در شمال سوریه محسوب می‌شود.

بنا به گفته پنتاگون، جنگنده‌های آمریکایی روزهای 27 و 28 مه حملاتی را در اطراف شهر «معر» تدارک دیدند که یکی از این حملات بریگاد معارضان سوری(بریگاد معتصم) را هدف گرفته است.

در بیانیه‌ای که همان زمان پنتاگون منتشر کرده آمده است که جنگنده‌های آمریکایی 3 حمله جداگانه به اطراف شهر معرا انجام داده که بر اثر آن 2 واحد داعش مورد هدف قرار گرفته و ضمن تخریب مواضع آنها چندین خودروی آنها نیز منهدم شده است.

اما اعضای بریگاد معتصم وابسته به معارضان سوری می‌گویند که آنها درحالی که با داعش مشغول نبرد بودند از سوی جنگنده‌های آمریکا هدف قرار گرفته شده‌اند که بر اساس آمار 10 نفر از نیروهای معارضان در این حملات کشته شده‌اند.

یک سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا که با موضوع آشنا است گفته است که بررسی این موضوع آغاز شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    معلوم نیست این امریکا چی تو سرشه ! يه وختی منفور میشه یه وختی محبوب ، چه مرگته چی میخای از سوریه ، کشورت اون سر دنیاست تو همش این سر دنیایی ؛ دلت جنگ میخاد برو با یوفو ها و بشقاب پرنده بجنگ تا بودجت تموم شه دلت خنگ شده ، شرت هم توسط بشقاب پرنده ها کم بشه .
  • مجید محمدی ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    خداوند حیله و نیرنگ دشمنان را به خودشان بر میگرداند
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    به درک...
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس