کد خبر 578440
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

رئیس هیأت انصارالله در مذاکرات صلح یمن در کویت ضمن اعلام اینکه هیأت ریاض در نشست کنونی جدی نیست، افزود: انصارالله هیچ پیش‌شرطی برای مذاکره نمی‌پذیرد و جامعه بین‌الملل نیز از این جنبش تضمین نخواسته است.

 به گزارش مشرق، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت این جنبش در مذاکرات کویت در گفت‌وگویی با شبکه لبنانی «المیادین» اعلام کرد هیات ریاض در مذاکرات کنونی در کویت جدیتی ندارد، به قدرت چسپیده است و نمی‌خواهد درباره موضوعات سیاسی و امنیتی بحث کند.

عبدالسلام تاکید کرد: مشکل دیگر طرف مقابل این است که مذاکره را نمی‌خواهد و دیدگاهی برای گفت‌وگو ندارد.

وی سپس خواستار توافقی فراگیر در یمن شد که درباره تمامی (طرف‌های) قدرت در یمن بر اساس طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس بحث کند و افزود: خواهان آن هستیم که کمیته‌ای امنیتی تحت اشراف دولتی جدید باشد و اگر افسران کویتی و اماراتی در این کمیته باشند مشکلی نیست زیرا هدف از آن رفع خطر داعش است.

عبدالسلام در ادامه اعلام کرد در گفت‌وگوهای کویت با هیات وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن بر تشکیل یک کمیته محلی و بین‌المللی ناظر و حامی بازسازی توافق شد؛ وی افزود: جامعه بین‌المللی از ما تضمین نخواسته و ما هیچ پیش‌شرطی را نمی‌پذیریم.

این عضو انصارالله در خصوص دیدار هیات وابسته به این جنبش با سفیر عربستان در کویت نیز گفت: با او نیز همانگونه که با همه دیدار می‌کردیم، دیدار کردیم و دلیل این کار ما نقش مهمی است که عربستان در بحران (یمن) دارد ؛ اگر عربستان به حملات خود ادامه دهد همان دشمن حقیقی است.

مذاکرات صلح یمن دوشنبه (دیروز) پس از یک توقف شش روزه از سر گرفته شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس