کد خبر 584060
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷

درگیری‌های درون شهر فلوجه کماکان ادامه دارد و علاوه بر آن در شمال عراق نیز در چندین منطقه درگیری‌ بین تروریست‌های داعش و ارتش عراق درگرفته است.

به گزارش مشرق، درگیری‌ها در فلوجه ادامه دارد و الحشدالشعبی هر گونه توقف درگیری‌ها را تکذیب کرده است. در شمال رعاق نیز تروریست‌های داعش سعی دارند با عملیات‌های کوچک، روحیه از دست رفته خود را باز گردانند.
 
به نوشته منابع عراقی، تروریست‌های داعش امروز صبح (شنبه) سعی داشتند علیه مواضع ارتش عراق در جنوب فلوجه، دست به ضد حمله بزنند که با مقاومت نیروهای عراقی این حمله ناکام ماند و در پی آن 27 تروریست داعشی کشته شدند.
 
به گفته «اسماعیل المحلاوی» فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه،  تروریست‌های داعش از مرکز فلوجه حرکت کرده و در منطقه «البوهری» در جنوب شهر با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
 
از سوی دیگر در حمله جنگنده‌های ائتلاف ضد تروریسم، 14 دعشی در جنوب فلوجه کشته شدند.
 
بنا به گفته المحلاوی، جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی در هماهنگی با لشگر هشتم ارتش عراق، دو مقر تروریست‌های داعش را در منطقه «البوهری» منهدم کردند که در پی آن 14 تروریست کشته شدند.
 
درگیری‌های داخل شهر فلوجه در حالی به سیزدهمین روز خود رسیده است که الحشد الشعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده است از ابتدای آغاز عملیات آزادسازی فلوجه، 665 تروریست داعشی کشته شده‌اند.
 
در این بیانیه با تأکید بر اینکه درگیری‌ها ادامه دارد و در طول این مدت نیروهای عراقی توانسته‌‌اند عمده مناطق تحت اشغال داعش در اطراف فلوجه را آزاد کنند. در این بیانیه همچنین گفته شده است که 15 درصد کشته شدگان تروریست‌های داعش افراد غیر عراقی و غیر عربی هستند که در عملیات‌های انتحاری کشته شده‌اند.
 
اما در نیمه شمالی عراق، در استان صلاح‌الدین، تروریست‌های داعش ساعت 3 بامداد امروز حمله شدیدی را به میدان نفتی «عجیل» در تکریت انحام دادند و توانستند برخی مواضع در این میدان نفتی را اشغال کنند.
 
در منطقه «الحویجه» در جنوب غرب کرکوک نیز نیروهای داعش، 19 نوجوان 12 تا 19 ساله را در یک بازار ربودند و به پایگاههای خود در ما بین «الحویجه» و «الریاض» منتقل کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس