یک نماینده پارلمان عراق هدف سعودی ها از ایجاد وابسته نظامی در بغداد را حمایت سردمداران عربستان از داعش عنوان کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری المسله نیوز نوشت: 'عواطف نعمه' نماینده جریان ائتلاف میهنی عراق در پارلمان این کشور با بیان این مطلب ضمن هشدار نسبت به پیامدها و اهداف این طرح، از جامعه بین المللی خواست نام عربستان را در فهرست حامیان تروریسم درج کند.

وی افزود: عرف و معاهدات بین المللی اجازه راه اندازی واحد وابسته نظامی در سفارت یک کشور در یک کشور دیگر را نمی دهد واین اقدام نقض حاکمیت کشور میزبان به شمار می آید و دولت عراق ملزم به اتخاذ همه تدابیر لازم برای مقابله با تجاوزات پی درپی سفیر عربستان از حدود اختیارات و وظایف مشخص نماینده وزارت خارجه یک کشور است، دولت باید خواهان اخراج وی از عراق و تعیین یک فرد دیگر به جای وی شود.

این نماینده پارلمان عراق با تاکید براین که هدف از چنین طرحی تنها حمایت از عناصر گروه جنایتکار داعش ونظارت بر عملیات تروریستی آنها است، خواهان مقابله با تفکر افراطی حامیان تروریسم از جمله عربستان شد.

عربستان حدود دو هفته پیش'عبدالعزیز الشرموخی' وابسته سابق نظامی سفارت عربستان سعودی در آلمان به عنوان وابسته نظامی جدید ریاض در بغداد معرفی کرد.

الشرموخی فارغ التحصیل دانشکده نظامی 'سان سیر' فرانسه و کارشناس ارشد علوم نظامی از دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش کل قوای مسلح عربستان سعودی است که دوره های آموزشی نظامی و گواهی های تقدیر را از دانشکده های 'کسانت هیرس' انگلستان و 'وست پوینت' آمریکا دارد.

به نوشته سایت های خبری عراق، الشرموخی یکی از نیروهای ارشد اطلاعاتی است و معرفی او به عنوان وابسته نظامی تصادفی و تشریفاتی نبوده بلکه به منظور مدیریت دور جدیدی از تحولات پشت پرده عراق است که باید با همکاری 'ثامر السبهان' سفیر عربستان در بغداد انجام دهد.
اعزام الشرموخی به بغداد همزمان با تغییرات تازه پادشاه سعودی در پست های مدیریتی و حذف برخی از وزارتخانه ها و ادغام بعضی دیگر شده است.

ثامر السبهان سفیر عراق در بغداد نیز یک عنصر اطلاعاتی و از افسران ارتش سعودی است که 'وابسته نظامی درلبنان ' ، آخرین سمت وی بوده است.

السبهان به محض آغاز بکارش در ژانویه سال جاری میلادی در بغداد، بعد از حدود 25 سال قطع روابط دیپلماتیک میان بغداد-ریاض ، اظهارات و اقداماتی را در دستور کار خود قرارداد که بسیاری از احزاب، شخصیت های سیاسی و حتی دولت عراق آن را مداخله در امور داخلی کشورشان تلقی کردند.

اهانت به نیروهای مردمی ملهم از فتوای مرجعیت عالی عراق که درجنگ علیه داعش قربانیان زیادی داده است، ازجمله مواردی بود که صدای عراقی ها را در آورد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس