نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صرف بودجه‌های کلان از سوی دولت این کشور برای محافظت از عربستان را مورد انتقاد قرار داد.

 به گزارش مشرق، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی انتخاباتی خود با انتقاد از صرف بوجه‌های کلان توسط دولت آمریکا برای محافظت از کشورهایی مانند ژاپن و عربستان گفت: ما از عربستان محافظت می‌کنیم در حالی که قبل از کاهش قیمت نفت عربستان سعودی روزانه یک میلیارد دلار از محل فروش نفت درآمد کسب می‌کرد، با این حال ما از آنها محافظت می‌کنیم.

ترامپ ادامه داد: چرا باید عربستان این همه هزینه گزاف را بر ما تحمیل کند. ما با این کار در واقع خطر را به جان خود می‌خریم.

چندی پیش "دونالد ترامپ" توانست آرای لازم برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به دست آورد.

کاندیداهای حزب جمهوری‌خواه برای اینکه بتوانند نامزدی حزب را برای انتخابات ریاست جمهوری به دست آورند  به 1237 هیئت انتخاباتی نیاز دارند. ترامپ در حال حاضر رأی موافق 1238 هیئت را از آن خود کرده است و با در نظر گرفتن رأی 303 هیئت باقی‌مانده در انتخابات مقدماتی هفتم ژوئن (18 خرداد) این میلیاردر جنجالی به‌راحتی نامزدی حزب را از آن خود می‌کند.

موفقیت ترامپ در این رقابت سیاسی هزینه‌هایی در بر داشت. او تا پایان ماه آوریل (اواسط اردیبهشت) حدود 57 میلیون دلار خرج کرد که 43 میلیون دلار آن را از محل درآمدهای خود پرداخت کرد و کمتر از 21 میلیون دلار نیز برای تبلیغات تلویزیونی و رادیویی هزینه کرد.

با وجود این، مخارج ترامپ در مقایسه با برخی از نامزدهای دیگر بسیار کمتر بود؛ جب بوش که حدود سه ماه پیش از این رقابت‌ها کنار کشید رقمی بالغ بر چهار برابر هزینه‌های ترامپ صرف کرده بود.

ترامپ 69ساله که فرزند یک ملّاک بزرگ نیویورک است در دهه‌های 1980 و 1990 به شهرت رسید.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس