کد خبر 581581
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

مارکو روبیو نامزد شکست خورده جمهوریخواهان در رقابتهای مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکشنبه شب در مصاحبه با سی ان ان گفت که بابت توهین هایش به صورت خصوصی از دونالد ترامپ عذرخواهی کرده است.

 به گزارش مشرق، مارکو روبیو، سناتور ایالت فلوریدا و نامزد سابق جمهوریخواهان در رقابتهای درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری 18 آبان، دیشب با شبکه خبری سی ان ان مصاحبه کرد. وی در این مصاحبه احتمال پذیرفتن سمت معاون اولی ترامپ را رد کرد ولی ایفای هر گونه نقشی برای پیروزی او در رقابتهای سراسری را 'مایه افتخار' دانست.

روبیو که در روزهای آخر حضور خود در عرصه انتخابات بشدت درگیر مشاجره با ترامپ شده بود به سی ان ان گفت که سیاستهای او تفاوت فراوانی با ترامپ دارد و به این دلیل نمی تواند با او همکاری کند.

روبیو گفت: 'من گزینه مناسبی برای ترامپ نیستم و او شایسته معاون اولی است که به تمام سیاستهای او اعتقاد داشته باشد.'

روبیو پس از آنکه در ایالت خود به نحو تحقیر آمیزی از ترامپ شکست خورد از ادامه رقابت ها کناره گرفت.

روبیو در جریان این بگو مگوها ترامپ را کلاهبرداری خوانده بود که 'دستانی کوچک' دارد. بسیاری این گفته روبیو را را توهینی جنسی قلمداد کرده بودند. ترامپ نیز روبیو را 'مارکو کوچولو' نامید و در مناظره شبکه تلویزیونی شبکه فاکس نیوز در مورد اندازه 'دستان' خود ابهام زدایی کرد.

سیاستهای روبیو و ترامپ بسیار متفاوت است و ترامپ در مناظره های انتخاباتی رویکرد مداخله گرایانه روبیو را در سیاست خارجی رد می کرد و روبیو نیز از ممنوعیت موقت ورود مسلمانان به آمریکا انتقاد می کرد.

ترامپ سعی می کند در آستانه همایش تابستانی جمهوریخواهان که برای اعلام رسمی نامزد نهایی از 18 تا 21 ژوئیه (28 تا 31 تیر) در شهر کلیولند ایالت اوهایو برگزار می شود، حمایت دیگر اعضای برجسته حزب را بدست آورد.

روبیو اعلام کرد که در همایش شرکت می کند و امکان دارد که به سخنرانی نیز بپردازد. وی تمایل خود را برای ایفای نقش سازنده در تبلیغات انتخاباتی ترامپ ابراز کرد تا هیلاری کلینتون دمکرات در انتخابات سراسری بازنده شود.

وی در مورد توهین به ترامپ و کوچک خواندن دستهای او گفت: 'من در یکی از مناظره ها از ترامپ عذرخواهی کردم. گفتم که ببخشید که آن حرف را زدم. من چنین آدمی نیستم و نباید توهین می کردم.'

ترامپ تنها نامزد باقی مانده جمهوریخواهان در انتخابات درون حزبی است و پاییز امسال باید با هیلاری کلینتون یا برنی سندرز دمکرات برای راهیابی به کاخ سفید مبارزه کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس