گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******
اخبار ویژه روزنامه کیهان

بازجویی از زیباکلام برای مخالفت با نامزدی رئیس‌جمهور/ تکذیب فیش حقوق‌های نجومی کمیته امداد/ آزادی فرد منتشر کننده تصاویر مینو خالقیفرانس ۲۴: اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند مردم آن‌ها را به چشم حامی دولت ببینند

یک شبکه تلویزیونی فرانسه می‌گوید اصلاح‌طلبان در زمینه چگونگی تعامل با دولت روحانی با چالش مواجه شده‌اند.

فرانس ۲۴ در گزارشی گفت: جریان اصلاح‌طلب بار دیگر در انتخابات پارلمانی به صحنه سیاسی آمد اما این بار با حمایت پشتیبانی و حمایت جریان اعتدال. همین موجب چالش برای اصلاح‌طلبان شده است.

این شبکه می‌افزاید: اصلاح‌طلبان از دریچه نفوذ حسن روحانی دوباره به صحنه سیاسی بازگشته‌اند، اما آن‌ها نمی‌خواهند لقب حامی دولت به آن‌ها داده شود. آن‌ها نمی‌خواهند صدایشان برای مردم ایران قابل تحمل نباشد. آن‌ها تجربه دوره ششم پارلمان را دارند و نمی‌خواهند سناریوی آن مجلس دوباره بازگردد زیرا عملکرد این دوره باعث شد اصلاح‌طلبان بیش از یک دهه از صحنه سیاسی دور شوند.

فرانس - ۲۴ افزود: وضع سیاسی جدید بوته آزمایشی برای اصلاح‌طلبان است و هر لحظه ممکن است که مردم این جریان را نیز به کناری پس زنند.

تولید ناخالص ملی دولت قبلم آرزوست!

دولت یازدهم پس از ۳ سال شعار آرزو می‌کند تولید ناخالص ملی سال ۹۰ در دولت قبل را عملی کند. با اتمام سال ۹۵ و در صورت تحقق رشد خوش‌بینانه بالای ۶ درصدی، دولت یازدهم در حدود ۴ سال فعالیت اقتصادی خود، فقط خواهد توانست که وضعیت تولید ناخالص داخلی کشور را به رکورد دولت قبل بازگرداند.

به گزارش مشرق هفته گذشته علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد گفت: در حال حاضر سطح تولید کشور از بالاترین دوران یعنی سال ۹۰ پایین‌تر است که دلیل آن رکود است که تلاش ما این است که به تولید سال ۹۰ و ۹۱ برسیم.

اظهارات طیب‌نیا اعترافی دیرهنگام نسبت به عملکرد دولت در عرصه اقتصادی است. وضعیت تولید ناخالص داخلی (GDP) در ۳ سالی که دولت بر سر کار بوده، آنچنان تعریفی نداشته است. دولت در حالی رشد اقتصادی سال ۹۳ را ۳ درصد اعلام کرد که با ادامه رکود در سال ۹۴، دولتی‌ها برخلاف سال ۹۳، ترجیح دادند که کاهش شاخص رشد اقتصادی را سانسور کنند.

در این شرایط که انتقادات از بانک مرکزی بابت سانسور آمار رشد اقتصادی سال گذشته همچنان ادامه دارد، وزیر اقتصاد با سخنان اخیرش در واقع اعتراف کرده که سرجمع عملکرد دولت در عرصه اقتصادی کشور مناسب نبوده و نتوانسته در ۳ سال اخیر تحرک خاصی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

این در حالی است که مسئولان دولت بارها و بارها با ذکر رشد منفی ۶/۸ درصدی اقتصاد کشور در سال ۹۱، عملکرد دولت قبل را به همین رشد منفی خلاصه می‌کردند. اما این اولین‌بار است که یک مقام دولتی با دوری از سیاه‌نمایی، به بعد نسبتاً مثبت وضعیت تولید ناخالص داخلی کشور در دولت قبل اشاره می‌کند.

براساس آمارهای بانک مرکزی، تولید ناخالص داخلی کشور در سال ۱۳۸۴ بیش از ۱۶۶ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۱۳۹۰ به رکورد ۲۱۵ هزار میلیارد تومان رسید و پس از آن در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ نزولی شد.

اگر سال ۱۳۹۱ را سال پایانی عملکرد دولت قبل قلمداد کنیم، هر چند در این سال رشد اقتصادی کشور منفی ۶/۸ درصد بود، اما در مجموع در دوره ۸ ساله دولت قبل، سطح تولید ناخالص داخلی کشور ۲۶ درصد افزایش یافت و از ۱۵۷ هزار میلیارد تومان در ابتدای سال ۱۳۸۴ به ۲۰۱ هزار میلیارد تومان در پایان سال ۱۳۹۱ رسید.

به طور میانگین در ۸ ساله دولت قبل تولید ناخالص داخلی کشور سالانه ۳/۳ درصد رشد کرد که رشد بسیار پایینی است. در مقام مقایسه، دولت یازدهم در ۳ سالی که بر سر کار بوده، عملکرد بدتری داشته است. در سال اول، رشد اقتصادی منفی ۱/۹ درصد بود. در سال ۱۳۹۳ تولید ناخالص داخلی کمی رشد کرد، اما آن طور که از شواهد پیدا است در سال ۱۳۹۴ اوضاع تولید ناخالص داخلی خوب نیست که بانک مرکزی از انتشار این آمار خودداری کرده است.

براساس آمار در دسترس، عملکرد دولت یازدهم در حوزه رشد اقتصادی به طور میانگین سالانه ۰/۵ درصد بوده است.

برای بازگشت تولید ناخالص داخلی کشور از سطح سال ۱۳۹۳ به رکورد سال ۱۳۹۰، اقتصاد کشور نیازمند رشد ۶ درصدی در سال ۱۳۹۴ بود.

اما از آنجا که رشد اقتصادی سال گذشته به احتمال زیاد، منفی بوده در سال جاری برای رسیدن به رکورد دولت دهم، رشد اقتصادی کشور باید از ۶ درصد هم بیشتر شود.

فشار بر زیباکلام بعد از مخالفت با نامزدی دوباره روحانی در سال ۹۶

من که نوکر اصلاح‌طلبان نیستم. تشخیص دادم باید بگویم روحانی نباید دوباره نامزد شود و گفتم.

صادق زیباکلام به خاطر اظهارات اخیرش درباره اینکه روحانی به خاطر کارنامه اقتصادی نباید در سال ۹۶ مجدداً نامزد انتخابات شود، مورد اعتراض طیفی از حامیان دولت قرار گرفته است؛ به ویژه از این جهت که اظهارات او دلالت بر ناکارآمدی مدل مدعیان اعتدال و اصلاح‌طلبی می‌کند.

در همین زمینه روزنامه اعتماد سراغ زیباکلام رفته و او را مورد سرزنش قرار داده است: علت اصلی استقبال رسانه‌های اصولگرا از این مواضعتان را چه می‌دانید؟

مشکل در عدم جسارت و جرأتی است که شماها ندارید. اگر شماها این جسارت را پیدا می‌کردید که حرف‌های من را نشر دهید شاید اصولگرایان این طوری آن را بُلد نمی‌کردند. چه کسی می‌گوید روزنامه اعتماد اصلاح‌طلب است؟...

به نظرتان چرا رسانه‌های اصولگرا از برخی مواضع شما مانند همین پیشنهادتان به آقای روحانی یا حمایت از ریاست جمهوری ۹۶ استقبال کردند؟ فکر نمی‌کنید که این مواضع برای رسانه‌های اصولگرا و جریان سیاسی رقیب خوراک تهیه می‌کند؟

شما دارید تحریک می‌کنید و دارید مرا کتک می‌زنید که چرا من جرأت کردم و این را گفته‌ام... من که نوکر اصلاح‌طلبان نیستم که هر چه شما می‌خواهید من همان را بگویم. من صادق زیباکلام هرچه را که به نفع مملکت تشخیص بدهم، می‌گویم. اگر شماها از این مواضع من خوشتان نمی‌آید برایم اصلاً اهمیتی ندارد. مگر شما می‌خواهید چیزی را بگویید از من اجازه می‌گیرید؟ چرا من بخواهم چیزی را بگویم از شما باید اجازه بگیرم؟... من رابطه سازمانی و تشکیلاتی با دیگران و اصلاح‌طلبان ندارم.

شما در چه نقطه‌ای از جریان اصلاحات قرار دارید؟

من فکر می‌کنم شما بازجوی اطلاعات هستید.

این سؤال که شما اصلاح‌طلب هستید یا نه و مسلمان هستید یا نه درست نیست.

شما دارید تفتیش عقاید می‌کنید.

شما اعلام کرده‌اید که آقای احمدی‌نژاد ۱۰ تا ۱۵ میلیون رأی دارد. این عدد را از کجا آورده‌اید؟ نظرخواهی یا پایش اطلاعاتی انجام داده‌اید؟

برای اینکه شما فقط در روزنامه اعتماد نشسته‌اید و از هیچ کجا خبر ندارید اما من جاهای دیگر می‌روم و همچنان معتقدم آقای احمدی‌نژاد ۱۰ تا ۱۵ میلیون رأی دارد.

من دلایل خودم را دارم. دوزار هم برای اینکه شما و روزنامه‌تان و برخی نیروهای سیاسی اصلاح‌طلب من را اصلاح‌طلب بداند یا نه، ارزش قائل نیستم.

چرا ناراحت می‌شوید؟ شما که باید سعه صدرتان خیلی بیشتر از ما باشد.

برای اینکه کار بازجو این است شما را عصبی کند.

غارت ۲ میلیارد دلار مزه کرد /آمریکا طلبکار ۵۳ میلیارد دیگر!

در پی رفتارهای منفعلانه دولت و وزارت‌خارجه مقابل دستبرد ۲ میلیارد دلاری آمریکا، یک عضو اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی مدعی شد ایران باید ۵۳ میلیارد دلار دیگر به آمریکا غرامت بدهد!

آرد کیتری در نشریه این بنیاد مدعی شد آمریکا می‌تواند با انتساب برخی حملات تروریستی به ایران، علاوه بر ۲ میلیارد دلار اخیر، ۵۳ میلیارد دیگر غرامت را مطالبه کند! وی می‌نویسد: دیوان‌عالی آمریکا رأی داده است که دولت ایران باید از محل دارایی‌های مسدود شده خود دو میلیارد دلار به بازماندگان انفجار پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در سال ۱۹۸۳ در بیروت پرداخت کند؛ این اقدام گرچه گام مهمی برای جبران خسارت وارد شده از تروریسم ایران به قربانیان آمریکایی محسوب می‌شود، اما ناقص است. براین اساس قربانیان آمریکایی تروریسم ایران، می‌توانند نزدیک به ۵۳ میلیارد دلار دیگر از دولت ایران طلب کنند و ۲۶ میلیارد دلار از این مبلغ غرامت به بازماندگان است و ۳۰ میلیارد دلار نیز مبلغی است که به عنوان مجازات برای نهادهای دولتی و مقامات ایرانی تعیین شده است.

عضو اندیشکده FDD‌(اف‌دی‌دی) می‌نویسد: «تا زمانی که ایران این پرونده‌های عظیم را که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، حل و فصل نکند، همچنان روابطش با آمریکا و گسترش روابط تجاری این کشور با اروپا و سایر کشورها تحت‌الشعاع آن قرار خواهد داشت.»

آرد کیتری ۱۱ سال به عنوان مشاور در وزارت امور خارجه آمریکا مشغول به کار بوده است.

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها اندکی قبل از حوادث تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ تأسیس شد.

این مرکز که در شهر واشنگتن واقع شده، «آسیب‌پذیرترین نقاط ضعف ایران» را «عملیات رسانه‌ای آن، جایگاه آن در آمریکا و اروپا، و سرمایه‌های ایران در خارج از مرزها تعریف و تصریح کرده است که هدف خود در قبال ایران را از طریق تمرکز بر این نقاط ضعف محقق می‌کند.

یادآور می‌شود دولت و وزارت خارجه کشورمان غیر از برخی کلی‌گویی‌های انتقادی علیه رژیم آمریکا هیچ اقدام قاطعی برای بازپس‌گیری اموال ملت ایران انجام نداده و به جای آن مشغول فرافکنی و بدگویی علیه دولت سابق - به جای دولت اصلاحات که عامل اصلی سرمایه‌گذاری ۲ میلیاردی مذکور می‌باشد- بوده است.

سوگندی که دولتمردان خوردند برای سانسور آمار اقتصادی بود؟!

آخرین آمار وزارت صنعت از تولیدات صنعتی مربوط به ۱۳۹۴ است اما دولت تدبیر به سوگند خود برای شفافیت اطلاعاتی عمل نمی‌کند.

به گزارش «فردا» دولت در نخستین جلسه رسمی خود در سال ۱۳۹۲ متنی سیزده ماده‌ای را به نام منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید قرائت و در پیشگاه قرآن کریم و در برابر رئیس‌جمهور و با ادای سوگند به درگاه خداوند قادر متعال متعهد شدند که همواره در دوران مسئولیت خود به آن عمل نمایند.

یکی از بندهای سیزده‌گانه این منشور، ارائه آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد وزارت و یا سازمان تحت امر می‌باشد.

«حق مردم در دسترسی به اطلاعات را پاس دارم، شفافیت اطلاعاتی را مبنای عمل قرار دهم، در ارائه اطلاعات به آنان و تعامل با رسانه‌ها فعالانه و یا رویکرد مثبت عمل کنم و در این مسیر با نظام اطلاع‌رسانی دولت هماهنگ عمل نمایم.»

اینک نزدیک به ده ماه است که وزارت صنعت، معدن و تجارت از ارائه آمار و اطلاعات ماهیانه مربوط به تولیدات صنعتی خودداری می‌کند و آخرین آماری که در سایت این وزارت‌خانه قرار گرفته است مربوط به مرداد ماه سال ۱۳۹۴ است. عملکرد این وزارتخانه در سال ۱۳۹۴ کاملاً نامشخص است و آماری از رشد تولیدات صنعتی (منفی و یا مثبت) در سال مزبور در دسترس افکارعمومی، فعالان اقتصادی و اصحاب رسانه قرار داده نمی‌شود. و در واقع مسئولان صنعتی کشور دقیقاً برخلاف منشوری حرکت می‌کنند که در آغاز تصدی مسئولیت خود، عمل به آن را در پیشگاه قرآن متعهد شدند. عدم ارائه آمار تولیدات صنعتی بدون هیچ توضیحی، رافع مسئولیت‌های پاسخگویی به پیشگاه مردم و فعالان اقتصادی نمی‌باشد و بی‌خبر ماندن جامعه از آن در اصل مطلب خدشه‌ای وارد نمی‌کند.

علیرضا حائری عضو هیئت‌مدیره انجمن نساجی ایران در این تحلیل می‌افزاید: سال گذشته از برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ده سال آینده رونمایی شد. در این برنامه و در صنایع مختلف و منتخب، افزایش تولیدات، افزایش اشتغال، افزایش صادرات و افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده پیش‌بینی شده بود. خوب است که وزارتخانه مزبور اطلاع‌رسانی نماید که در جهت تحقق این اهداف چه اقداماتی صورت گرفته است. و آیا اصولاً مسیر حرکتی به سمت تحقق آن می‌باشد یا خیر.

از سخنگوی دولت نیز انتظار است تا در نشست هفتگی خود دلایل عدم ارائه آمار و اطلاعات تولیدات صنعتی و همچنین عدم پایبندی برخی از مسئولان به منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید را در ایجاد شفافیت اطلاعاتی توضیح داده و حق مردم در دسترسی به اطلاعات را به ایشان گوشزد نماید.

رئیس نشدن عارف یا آشوب ۸۸ /کدام دهن‌کجی به مردم است؟!

وزیر کشور دولت اصلاحات می‌گوید نظر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به شکل اجماعی بر حمایت از نامزدی عارف برای ریاست مجلس است.

موسوی لاری در مصاحبه با ایلنا گفته است: در اولین نشست این شورا موضوع ریاست مجلس مطرح شد و شورای عالی با اجماع صد درصدی عارف را که نفر اول انتخابات کشور است، به عنوان رئیس مجلس در نظر گرفت.

او افزود: شورای عالی تردید ندارد رأی مردم در انتخابات تغییرات را دنبال می‌کرد، بنابراین اگر در مدیریت مجلس تغییری حاصل نشود، بی‌احترامی و بی‌اعتنایی به رأی مردم تلقی می‌شود. اگر کاندیدایی غیر از کسی که از طرف مردم بیشترین رأی را داشته و لیست منتسب به او بالاترین رأی را آورده است، معرفی شود، از نظر ما دهن‌کجی به رأی مردم تلقی می‌شود.

موسوی لاری البته به دهن‌کجی سازمان یافته طیف افراطیون متبوع وی به رأی ۲۴/۵ میلیونی مردم در سال ۸۸ که تا مرز راه‌اندازی آشوب پیش رفت توضیحی نداد و این در حالی است که به تصریح عارف، برخی هم‌طیفان آقای موسوی لاری صراحتاً از عارف به عنوان اصلاح‌طلب بدلی و قلابی یاد کرده‌اند.

یادآور می‌شود محمدرضا خاتمی نیز در مصاحبه با ایرنا گفته است: عارف و لاریجانی دو پادشاه‌اند که در یک اقلیم نمی‌گنجند.

وی می‌گوید: آقای لاریجانی در مسئله برجام مقابل تندروها ایستادند و ما قدردان آن‌ها هستیم. اما آقای روحانی فقط وعده برجام را به مردم نداده بود. وی قول‌هایی در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مواردی چون گسترش آزادی رسانه به مردم داده بود که باید آن‌ها را نیز عملی کند. باید کسی رئیس مجلس باشد که به این برنامه‌ها اعتقاد داشته باشد از این رو وقتی اصلاح‌طلبان مجموع این مسائل را در نظر می‌گیرند برای ریاست مجلس آقای عارف تلاش خواهند کرد. البته تلاش ما این است که موضوع انتخاب رئیس مجلس به یک جدایی بین حامیان دولت منجر نشود اما آقایان عارف و لاریجانی دو پادشاه‌اند که در یک اقلیم نمی‌گنجند و هفت درویش نیستند که بر گلیمی بخسبند.

جهت اطلاع روزنامه جمهوری اسلامی

بازجویی از زیباکلام برای مخالفت با نامزدی رئیس‌جمهور/ تکذیب فیش حقوق‌های نجومی کمیته امداد/ آزادی فرد منتشر کننده تصاویر مینو خالقی* نیروهای ویژه ارتش عربستان برای شرکت در یک رزمایش مشترک وارد ترکیه شده‌اند. به گزارش حریت، نیروهای عربستانی پس از ورود به خاک ترکیه در پایگاهی در شهر ازمیر مستقر شدند. این رزمایش که ۱۱ کشور در آن حضور دارند تا دو هفته دیگر ادامه خواهد داشت. براساس اعلام مقامات عربستانی روز پنجشنبه نیز هشت فروند جنگنده به این نیروها اضافه می‌شوند. آمریکا، قطر و آذربایجان نیز در این رزمایش حضور دارند.

* مقامات اردنی مقر تاریخی گروه اخوان المسلمین را که توسط ملک عبدالله اول افتتاح شده بود، بستند. اخوان‌المسلمین این اقدام را ضربه‌ای به میراث تاریخی مردم اردن دانست. خالد ابوزید، استاندار امان در گفتگو با شبکه خبری سی. ان. ان گفت: این اقدام براساس قوانین کشور اردن که اخوان المسلمین را گروهی «تروریستی و غیرمجاز» می‌داند، انجام شد. در طول چند روز گذشته در این مرکز فعالیت‌هایی صورت گرفت که موجب تعطیلی آن شد. مرکزی که به عنوان نماد سیاسی تاریخ تأسیس شاخه اخوان المسلمین در سال ۱۳۲۴ شناخته می‌شود.، در قلب امان پایتخت اردن افتتاح شد و در طول سال‌های اخیر تنها مرکز نمادین برای این گروه بود که فعالیتی در آن صورت نمی‌گرفت.

* شاخه القاعده در یمن در بیانیه‌ای امارات را تهدید کرد. روزنامه المسری که اخبار مربوط به القاعده در یمن را منتشر می‌کند در شماره اخیر خود امارات را تهدید و اعلام کرد: پس از گذشت بیش از یک سال از ورود انصارالشریعه به عنوان زیر شاخه‌های سازمان القاعده در شبه جزیره عربستان به شهر مکلا و ارائه خدمات و به راه انداختن طرح‌ها، نیروهای ائتلاف به رهبری امارات به مکلا حمله کرده و با القاعده جنگیدند. القاعده با نشان دادن عکس‌العمل در بیانیه‌ای تهدید کرد که از امارات انتقام خواهد گرفت. تروریست‌های القاعده سال گذشته میلادی کنترل شهر بندری مکلا و مناطقی در جنوب یمن را دردست گرفتند اما اخیراً نیروهای تحت امر عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن با کمک نیروهای اماراتی و عربستانی القاعده را از این شهر بیرون راندند.

دیگه چه خبر روزنامه ایران

بازجویی از زیباکلام برای مخالفت با نامزدی رئیس‌جمهور/ تکذیب فیش حقوق‌های نجومی کمیته امداد/ آزادی فرد منتشر کننده تصاویر مینو خالقیمحاکمه ۳۰ شهروند سعودی به اتهام جاسوسی برای ایران

یک مقام عربستان سعودی در اتهام‌زنی جدید علیه ایران، تهران را به داشتن شبکه جاسوسی در شهرهای عربستان سعودی متهم کرد. به گزارش عصر ایران، «بسام بن زکی عطیه» مقام ارشد در دادستانی عربستان سعودی مدعی شد «ایران در عربستان سعودی شبکه جاسوسی داشت که در ۸ شهر این کشور فعالیت می‌کرد.

هم اکنون اعضای این شبکه در حال محاکمه هستند که در میان آن‌ها ۳۰ شهروند سعودی حضور دارند.» این مقام سعودی برای ادعاهای ضدایرانی خود دلیلی مطرح نکرد اما مدعی شد: «این شبکه جاسوسی از سوی سفارت ایران در ریاض فعالیت می‌کرد. این شبکه ۶۴ مورد اطلاعات نظامی و امنیتی و غیرنظامی از ۷ بخش مختلف در عربستان سعودی به ایران منتقل کرده بود. سفارت ایران در ریاض، این افراد را سازماندهی کرده بود.»

روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب با قرار کفالت آزاد شد

یکی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب با شکایت یکی از نهادهای نظامی احضار و پس از تحقیقات با قرار کفالت آزاد شد. به گزارش ایلنا، سروش فرهادیان از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب با شکایت یکی از نهادهای نظامی به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی به بازپرسی شعبه اول دادسرای اراک احضار و پس از تفهیم اتهام و انجام تحقیقات مقدماتی با قرار کفالت آزاد شد. برخی رسانه‌های اصولگرا از این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب به عنوان سازمان دهنده اصلی «ستادهای اصلاح طلبان (امید) در دور دوم انتخابات در استان مرکزی یاد کردند که اصلاح‌طلبان او را از تهران برای انجام مأموریت پیروزی در انتخابات استان مرکزی در ایام برگزاری دور دوم انتخابات به اراک فرستادند. فرهادیان در حال حاضر مدیرمسئول هفته‌نامه «روبه‌رو» است.

مدیر «پرشین بلاگ» بازداشت شد

ایسنا به نقل از یک مقام آگاه خبر داد که «مهدی بوترابی، مدیر گروه سایت‌های پرشین بلاگ بازداشت شد». بوترابی پیش از این در سال ۸۸ بازداشت شده بود و اکنون پرونده‌ای در دستگاه قضایی دارد.

اخبار ضد و نقیض درباره آزادی عامل انتشار عکس‌های منتسب به مینو خالقی

برخی سایت‌های خبری روز گذشته خبر دادند که حامد طالبی، عامل انتشار عکس‌های منتسب به مینو خالقی آزاد شده است. انصاف نیوز به نقل از عبدالرضا داوری یکی از نزدیکان دولت قبل نوشته است که طالبی یکشنبه شب از زندان اوین آزاد شده است. براساس گزارش‌های منتشر شده، طالبی چند روز پیش به اتهام انتشار عکس‌های منتسب به مینو خالقی در کانال تلگرامی قیچی بازداشت شده بود. گفتنی است، با پیگیری‌های خبرنگار «ایران» درخصوص آزادی حامد طالبی مشخص شد که نامبرده هنوز آزاد نشده و در صورت تأمین قرار، از زندان آزاد خواهد شد. همچنین روز گذشته هیچ مقام قضایی آزادی نامبرده را تأیید نکرده است.

شنیده‌های آرمان

بازجویی از زیباکلام برای مخالفت با نامزدی رئیس‌جمهور/ تکذیب فیش حقوق‌های نجومی کمیته امداد/ آزادی فرد منتشر کننده تصاویر مینو خالقیسردار سلیمانی در منزل شهید «بدرالدین»

شنیده شد که روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس یکشنبه با حضور در منزل شهید «سید مصطفی بدرالدین» در منطقه الغبیری ضاحیه جنوبی بیروت با خانواده این شهید دیدار و تاکید کرد که شهادت ذوالفقار مصیبتی برای همه امت اسلامی است. سردار سلیمانی ضمن تسلیت به خانواده شهید بدرالدین، خطاب به «ام عدنان» مادر ذوالفقار گفت که «ما یک فرمانده و برادر عزیز را از دست دادیم، این مصیبت، مصیبتی برای همه امت اسلامی است، خسارت از دست دادن شخصیتی مانند ذوالفقار به یک کشور و یا منطقه و یا ضاحیه جنوبی بیروت محدود نمی‌شود». سردار سلیمانی افزود: از خانواده مجاهدی که شهیدانی مانند حاج رضوان (شهید عماد مغنیه) و جوانی مانند جهاد (فرزند شهید مغنیه) را تقدیم کرده است، انتظار هم می‌رفت شهیدان بیشتری را تقدیم کند.

تجمع مهندسان شرکت ایران ایر

شنیده شد که در یک تجمع صنفی با هدف افزایش دستمزد کارکنان مهندسی و تعمیرات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، دیروز مهندسان شرکت ایران ایر در مقابل ساختمان معاونت مهندسی و تعمیرات این شرکت واقع در فرودگاه مهرآباد تجمع کردند. خبرآنلاین نوشت؛ در این تجمع معترضان خواستار پاسخگویی مدیریت عامل به مطالبات از پیش مطرح شده خود بودند. پس از آغاز این تجمع معاون مهندسی و تعمیرات به نمایندگی از مدیر عامل در جمع معترضان حاضر شد و توضیحاتی درباره چگونگی رسیدگی به مطالبات حقوقی و قانونی معترضان داد که نهایتاً این توضیحات معترضان را قانع نکرد. سخنگوی معترضان بیانیه مشترک آنان برای دریافت مطالبات معترضان را خواند و اعلام کرد در صورت عدم رسیدگی مسئولان، تجمعات برای رسیدن به حقوق صنفی ادامه خواهد یافت.

تأثیر حمله به سفارت عربستان چه بود؟

شنیده شد که کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل در نشست علنی دیروز و در تذکر شفاهی خود از مردم حق‌طلب تهران و ایران که هاشمی، روحانی، عارف و لیست امید را با حضور چشمگیر یاری کردند و برای حضور در مجلس دهم برگزیدند، تشکر کرد و گفت: نباید از مردم و منتخب مردم انتقام گرفت؛ لازم است به وحدت ملی بها داد زیرا این امر از آموزه‌های قرآنی است. از دولتیان، روحانی، ظریف و عراقچی و دیگران که مظلومانه برجام سودمند را به سرانجام رساندند، تشکر می‌کنم؛ آنان مقتدرانه اجازه نمی‌دهند فرصت طلایی پساتحریم را از ایرانیان بگیرند. حمله‌کنندگان به سفارت عربستان باید اذهان خود را متحول کنند و فرصت را به تهدید مبدل نکنند. آن‌ها توفیق‌های سردار سلیمانی و ظریف را با حمله به سفارت عربستان سوزاندند.

بازداشت حامی تروریست‌ها

شنیده شد که فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان گفت: فردی که در فضای مجازی با انتشار تصاویری از گروهک‌های معاند از آنان حمایت می‌کرد در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد. تسنیم نوشت؛ علیرضا یوسفی اظهار کرد: در پی رصد اطلاعاتی فضای مجازی و پیشگیری از هرگونه جرم و ایجاد ناامنی در استان سایتی که اقدام به انتشار تصاویر از گروهک‌های معاند می‌کرد شناسایی شد. وی ادامه داد: با شناسایی این سایت دستگیری منتشرکننده عکس‌های گروهک‌های معاند در دستور کار ماموران پلیس امنیت شهرستان مهرستان قرار گرفت که پس از تحقیقات خاص پلیسی در کمترین زمان ممکن این فرد و مخفیگاهش نیز شناسایی شدند و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر کرده و به مراجع قضائی تحویل دادند.

تکذیب فیش حقوق‌های نجومی کمیته امداد

شنیده شد که رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در کمیته امداد خبری از فیش‌های حقوقی نجومی نیست و مدیران ما بر اساس ضوابط پرداخت در نظر گرفته شده برای شاغلین در پست‌های دولتی حقوق دریافت می‌کنند. میزان نوشت؛ پرویز فتاح افزود: علاوه بر نظارت اعضای هیات امنای امداد بر حقوق‌های پرداختی، مؤسسات حسابرسی و بازرسی نیز نظارت‌های کافی را بر حقوق‌های مدیران تمام رده‌های امداد دارند. من حقوقی را از کمیته امداد دریافت نمی‌کنم. رئیس کمیته امداد در خصوص سطح دریافتی حقوق مدیران شاغل در این نهاد حمایتی اذعان کرد: در سطح مدیران کشور، مدیران حاضر در کمیته امداد در سطح متوسط به پایین دریافتی دارند.

ساخت بیمارستان سامسونگ در مازندران

شنیده شد که رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که شرکت کره ای سامسونگ با همکاری این دانشگاه در استان بیمارستان یک‌هزار تخت‌خوابی می‌سازد. فرارو نوشت؛ دکتر قاسم جان بابایی افزود که تفاهم‌نامه ساخت این بیمارستان با طرف کره ای در حاشیه همایش فرصت‌های سرمایه گذاری حوزه سلامت در ایران که در تهران جریان داشت، امضا شده است. وی توضیح داد: در این همایش تعدادی از کشور از جمله کره، ایتالیا، ترکیه، ژاپن و چند کشور دیگر به صورت جدی برای ساخت بیمارستان در ایران اعلام آمادگی و تفاهم نامه امضا کردند که طرف امضای تفاهم نامه با شرکت کره ای سامسونگ دانشگاه علوم پزشکی مازندران بود.

سانحه برای هواپیمای نظامی ایران

شنیده شد که در اثر ترکیدگی لاستیک یک هواپیمای آنتونف ۷۴، هواپیما از باند فرودگاه خارج شده ولی خوشبختانه آسیب جانی و مالی در برنداشت. عصرخبر نوشت؛ روز شنبه ۲۵ اردیبهشت یک فروند هواپیمای آنتونف ۷۴ در مسیر بیرجند-چابهار حین فرود آمدن در باند فرودگاه دچار ترکیدگی لاستیک شد که در اثر این حادثه هواپیما از مسیر باند خارج شد. گزارش‌ها حاکی از این است که خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و مالی شدیدی در پی نداشته است.

واکنش آشنا به اقدام فائزه هاشمی

شنیده شد که در پی انتشار تصاویر دیدار فائزه هاشمی با یکی از سران فرقه ضاله بهاییت، حسام الدین آشنا در صفحه شخصی خود نوشت: ای کاش آنانی که نام بزرگشان بر نام کوچکشان غلبه دارد به جای انتشار تصاویر عید دیدنی‌های پسانوروزی، کمی هم در عواقب امور اندیشه و نصیحت پدر را آویزه گوش می‌کردند. کاش می‌دانستند که با این کار نه کمکی به میزبان کرده‌اند و نه باری از ایران برداشته‌اند.

حامد طالبی آزاد شد

شنیده شد که حامد طالبی، که به گفته رسانه‌ها به اتهام انتشار عکس‌های مینو خالقی در کانال تلگرامی قیچی از چند روز پیش بازداشت شده بود، یکشنبه شب آزاد شد. عبدالرضا داوری، یکی از لیدرهای هواداران مشایی و احمدی نژاد بامداد دیروز خبر داد که طالبی ساعت ۲۲ یکشنبه شب از زندان اوین آزاد شده است. اولین پست اینستاگرمی وی نیز ساعتی بعد از آزادی منتشر شد که چنین بود: استاده‌ام چو شمع/ مترسان ز آتشم!

ویژه‌های خراسان

بازجویی از زیباکلام برای مخالفت با نامزدی رئیس‌جمهور/ تکذیب فیش حقوق‌های نجومی کمیته امداد/ آزادی فرد منتشر کننده تصاویر مینو خالقیحساسیت ویژه رئیس جمهور درباره سرنوشت یک سد

بر اساس ابلاغیه جدید یک مسئول مهم اجرایی به تعدادی از اعضای کابینه، از آن‌ها خواسته شده است ضمن تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات سد گتوند در دو محور مدیریت مخزن در کوتاه مدت و اجرای خط انتقال نمک در بلند مدت با تاکید ویژه بر رعایت مسائل مربوط به محیط زیست، نسبت به ارائه گزارشی به حجت الاسلام روحانی در این خصوص اقدام شود چراکه رئیس جمهور حساسیت خاصی در مورد این سد دارند.

ابلاغیه دولت برای برکناری وزیر دولت اصلاحات

در حالی که بر اساس ابلاغیه اواخر مهرماه سال 1392 هیئت دولت، مقرر شده بود احمد خرم وزیر راه و ترابری در دولت اصلاحات به مدت سه سال به عنوان عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار انتخاب و مشغول به فعالیت شود، بر اساس نامه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، اعلام شده است که حسب موافقت حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان، محمدحسین ملک زادگان جایگزین احمد خرم در این سمت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    امان از سیاسی کاری
  • اویس ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    مشرق از رکود رد شدیم خبرم کن برم مغازه رو باز کنم
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    خخخخخخخخخ
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    تمام هم و غمتون رو برای ایجاد شغل برای جوانان بذارید
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    هعی روزگار
  • فرهاد ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    چهار تا عکس بزار تو این مطالبت یکم وقت بزاری بد نیست
  • سلام ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    چی میگیییی!!!! الکی میگییی
  • مجاهد ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس