رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به خاطر عمر کوتاه مدیریتی سرافراز تاسف می‌خوریم، گفت: تلاش‌های خوبی در حوزه برون مرزی انجام شد.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان صدا و سیما که ظهر امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم آقای علی‌عسگری به گونه‌ای مدیریت  کنند که 10 سال دیگر برای چنین جلسه‌ای بیاییم و از عمر کوتاه مدیریتی آقای سرافراز تاسف می‌خوریم چرا که ایشان انسان با استعداد و با هوشی است.
 
وی افزود: 20 سال است که آقای سرافراز در رادیو و تلویزیون مشغول فعالیت هستند که در بحث برون‌مرزی انصافا ایشان فعالیت خیلی خوبی داشتند. همچنین در دوره مدیریت ایشان راه‌اندازی شبکه‌های مختلف از جمله دیگر فعالیت‌های برجسته ایشان بود.
 
رئیس مجلس همچنین تصریح کرد: آقای سرافراز در ریاست رادیو و تلویزیون و در دوره فعالیت‌های خود تلاش‌های خوبی داشت. البته ممکن است مشکلاتی وجود داشت که نتوانست ادامه دهد. ولی قدر و منزلت ایشان همانقدر است که قبلا نسبت به او داشتیم. البته من از ایشان خواهش کردم که در رادیو و تلویزیون بماند چرا که مدیریت‌ها خیلی تاثیرگذار نیست. بلکه باید از استعدادها و توانمندی‌ها استفاده کرد.
 
وی بر همین اساس اضافه کرد: آقای علی‌عسگری هم قطعا موفق می‌شود که چالش‌هایی که برای سرافراز ایجاد شد، برطرف کند. البته این چالش‌ها همیشه وجود داشت که باید با عقلانیت راه‌های آن را پیدا کرد. آقای علی‌عسگری از مدیریت توانایی برخوردار است. بعید می‌دانم ایشان با پشتکار و روحیه خستگی‌ناپذیر استعفا دهند مگر اینکه شما به ایشان فشار وارد کنید که اینکه انسان در مقابل مشکلات و فشارها مقاومت کند خوب است.
 
وی گفت: از رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم که آقای علی‌عسگری را به عنوان رئیس رسانه ملی انتخاب کردند. اگر بندهایی که در حکم ریاست سازمان صدا و سیما آمده است اجرا شود بسیاری از امور به خودی خود پیش می‌رود.
 
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود موضوع رادیو  و تلویزیون را بسیار مهم و جدی عنوان کرد که اعضای سازمان صدا و سیما باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.
 
وی بر همین اساس گفت: عده‌ای می‌گویند رادیو و تلویزیون نباید موضع دینی داشته باشد. در صورتی که ما چنین باوری نداریم. ما نیروها و مدیران لایقی داریم. مسئله توجه به دین مردم بسیار مهم است و باید از دغدغه‌های اصلی باشد. تا بتوانیم مردم را با حقانیت دینی آشنا کنیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران و کارکنان صدا و سیما گفت: شما یک دستگاه تاثیرگذار هستید لذا باید در زمینه دینی تاثیرگذاری ویژه‌آی داشته باشید. چرا که دین است که دست عقل را می‌گیرد و به کمال می‌رساند. لذا دین باید با زبان هنری ارزشمند تبلیغ شود. البته در این زمینه کارهای بسیار فاخری تولید شده است که سرمایه‌ای برای کشور بوده و قطعا اثرگذار است.
 
لاریجانی با بیان اینکه در تاریخ ایران و انقلاب باید سرمایه‌گذاری کرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در زمینه سرمایه‌گذاری تاریخ کمی شل شده‌اید که باید همت و توجه بیشتری شود. توصیه می‌کنم به عنوان یک دغدغه نگاه شود.
 
وی اولویت اولیه کشور را با توجه به سخن رهبر معظم انقلاب، اقتصاد عنوان کرد و یادآور شد: شما اگر در این زمینه اقناع نشوید نمی‌شود انتظار داشت که کار مهم و قابل قبولی انجام شود. در بسیاری زمینه‌ها نقش اصلی کشور اقتصاد است. جمهوری اسلامی با توجه و دقت در منطقه کار می‌کرد. در بحث بین‌المللی هم مسیر خوبی طی می‌شود. ولی آنچه که به حوزه فرهنگ و اجتماعی تاثیر می‌گذارد موضوع اقتصادی است. مشکلات اقتصادی از آسیب‌های اصلی کشور است که سهم رسانه باید در اقتصاد و اولویت اولیه کشور مشخص شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه همین مطلب اضافه کرد: کار رسانه ملی باید به سمت کارآفرینی، اقتصاد، اشتغال و رونق تولید باشد. اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور مقاومتی شود باید حرکت مردم به سمت تولید باشد.
 
لاریجانی با تاکید بر اینکه شرایط کشور تا حد زیادی رکودی است، عنوان کرد: رادیو و تلویزیون فعالیت خود را می‌تواند به این سمت و سو سوق دهد. گاهی تمرکز روی مسئله‌ای در جامعه اثر می‌گذارد. راه باید برای مردم در این زمینه هموار شود.
 
وی همچنین یادآور شد: اگر کشور بخواهد ترقی پیدا کند باید در مقابل رقابت سهمگین منطقه حوزه اقتصاد قوی و واقعی عمل کند. به ویژه در بخش صادرات. انگیزه‌مند کردن صادرات به سمت تولید در کشور وجود ندارد. این یک وظیفه مهم است که باید با ایجاد یک همگرایی در کشور به وجود آید.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم انگیزه پیدا کنیم نباید چالش‌ها را زیاد کنیم و روحیه یاس و ناامیدی نباید ترویج پیدا کند. در بسیاری و برخی موارد و در اخبار می‌بینیم که چندین خبر پشت سر هم روحیه یاس را در مردم بیشتر می‌کند. لذا باید اخبار و برنامه رسانه ملی به گونه‌ای منعکس شود که احساس زنده بودن به مخاطب منتقل شود. شما اهل رسانه ملی باید به جامعه روحیه دهید. ما از مشکلات سخت‌تر از اینها هم عبور کرده‌ایم. رادیو و تلویزیون باید در زمینه‌های مختلف به ویژه در بحث طنز تلاش بیشتری داشته باشد.
 
لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در حوزه سلامت، رسانه ملی گام خوبی برداشت، عنوان کرد: بحرانی که در حوزه سلامت وجود داشت، در رادیو و تلویزیون برطرف شد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص برجام و انعکاس مذاکرات هسته‌ای در رسانه ملی، خاطرنشان کرد: رادیو و تلویزیون در این فضای سیاسی با آرای مختلفی مواجه است، ولی باید استراتژی مشخصی داشته باشد. مسیر جمهوری اسلامی در طول مذاکرات هسته‌ای مسیر آگاهانه‌ای بود و مسیر اصلی کشور به سمتی بود که مذاکره صور بگیرد و فرایند مسئله هسته‌ای به جایی برسد، هرچند طرف مقابل می‌خواست ما گرفتار تحریم‌ها بمانیم، ولی ما با محاسباتی امور مذاکرات را جلو بردیم که در این زمینه بحث‌های بسیار زیادی شد. ما زمان‌ها و مقطع‌های زیادی را برای مذاکرات‌ هسته‌ای گذاشتیم، اینکه عده‌ای از ابتدا با این مسئله (مذاکرات هسته‌ای) مخالف بودند، نظرشان برای ما محترم است، ولی همه این نظرات مثبت و منفی دیده و ارزیابی شد و درنهایت تصمیم‌گیری شد، اما سوال اینجاست که رادیو و تلویزیون باید دعوا کنند؟
 
وی بر همین اساس اضافه کرد: اکنون در بحث تحولات منطقه و مبارزه با تروریست، رادیو و تلویزیون باید انعکاس بیش‌تری بدهند و بحث مبارزه با تروریست را تبلیغ کنند. ما باید از موضوع برجام استفاده کنیم تا مردم برای سرمایه‌گذاری امیدوار شوند، زمانی که مناقشات از این جنس را منعکس می‌کنید، روحیه سرمایه‌گذاری و امید مردم از بین می‌رود. طرح این مسائل و ایجاد کردن چالش برای کشور بهره‌ای ندارد.
 
لاریجانی با بیان اینکه من با کیفیت رادیو و تلویزیون در زمان مذاکرات راضی نبودم، گفت: در موضوع برجام باید رسانه ملی یک نگاه ملی داشته باشد؛ چراکه باید از آن بهره ببریم. اکنون دیگر زمان سرمایه‌گذاری است، باید به این فکر کرد که راه‌حل از دید منطق ملی پیدا شود و همواره به این فکر بود که مصلحت کشور در چیست. ممکن است مواردی هم در این زمینه اشتباهاتی صورت گرفته و آمریکا هم رفتار گستاخانه‌ای داشته باشد که کشور هم تدابیر لازم را در مقابل این رفتار می‌اندیشد.
 
رئیس قوه مقننه در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: ‌امیدوارم آقای علی‌عسگری که فرد باتجربه‌ای در عرصه رادیو و تلویزیون است بتواند به‌راحتی موارد ذکرشده را دنبال کرده و این مسیر را طی کند. در خصوص همکاری رسانه ملی با قوا نیز باید بگویم دوستانی که در مجلس حضور دارند واقعا به فکر کمک به این سازمان هستند. 150 میلیارد تومان به بودجه رادیو و تلویزیون اضافه شد، همچنین 2 درصد از بودجه دستگاه‌ها برای بستن قرارداد با سازمان صداوسیما تخصیص داده شد، لذا در حوزه ارتباط با قوا باید تلاش بیش‌تری شود، اینکه آقای سرافراز به 2 میلیارد و 300 هزار بودجه آگهی بازرگانی اشاره کردند و از کمبود بودجه و تولیدات سخن گفتند، این بسیار خوب است که این کمبودها در بخش تولید و پخش آگهی جبران شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    خسته نباشی تا حدود زیادی? فقط همین
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    ان شالله اقای عسکری موفق باشند
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    صدا و سیما باید روی افزایش کیفیت تولیداتش خیلی کار کنه
  • نماینده ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    لاریجانی رئیس مجلس میشود \؟؟
  • بیینده ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    اقای عسگری خواهشا تغییرات رو مردم احساس کنن تو محتوا مخصوصا
  • 110 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    مرگ بر بی بی سی
  • دقیقه 90 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    لاریجانی بی شک رئیس مجلس به نظر من شاید هم عارف بشه البته
  • مهدوی از مازندران ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    به فکر اشتغال جوانان باشید خواهشا
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    سریالهای خوب در حد در چشم باد بیشتر بسازید
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    مگه از رکود عبور نکرده بودیم!؟
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    پس این رکود کی تموم میشه ، پدر مردم در اومد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس