کد خبر 572372
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۷

مرکز مطالعات اسرای فلسطینی اعلام کرد : از آغاز انتفاضه قدس تاکنون رژیم صهیونیستی بیش از 2 هزار کودک و نوجوان فلسطینی زیرسن قانونی را بازداشت کرده است.

به گزارش مشرق و به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، رژیم صهیونیستی در خلال این موج جنبش مردمی، کودکان و نوجوانان فلسطینی را به نحو خاص هدف گرفته است و ثبت بیش از 2هزار مورد بازداشت کودکان و نوجوانان موید این واقعیت است ، این رقم 36درصد از کل بازداشت ها(حدود پنج هزار و500نفر) را شامل می شود.

ریاض الاشقر سخنگوی رسانه ای مرکز مطالعات اسرای فلسطینی با بیان این خبر افزود : بیشترین بازداشت کودکان و نوجوانان در بیت المقدس و الخلیل بوده به گونه ای که 70درصد از این بازداشت ها از بین دختران و پسران در این دو منطقه صورت گرفته است و در بسیاری از این موارد نیز سن افراد بازداشتی حتی به 10 سال هم نمی رسد همچنان که تعدادی از آنها در حالی بازداشت شده اند که زخمی شده یا هدف اصابت گلوله قرار گرفته بودند.

وی ادامه داد:در اغلب این موارد هم افراد بازداشت شده بعدا آزاد شدند، ولی 450 نوجوان از جمله 16کودک زیر 14 سال همچنان در بازداشت به سر می برند که علی علقم کودک 11 ساله ای از بیت المقدس کوچکترین آنان است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ بازداشت کودکان و نوجوانان زیر سن قانونی در هفت ماه گذشته به بیشترین میزان در طول سال های گذشته رسیده است به نظر می رسد رژیم صهیونیستی کودکان را نیروی محرکه انتفاضه مردمی قدس در مناطق مختلف کرانه غربی و بیت المقدس می داند؛ از این رو با بازداشت، کشتار و شکنجه آنان به ایجاد وحشت و رعب پرداخته تا به زعم خود نوعی بازدارندگی را به وجود آورده ، با بالابردن هزینه فعالیت در انتفاضه خانواده این کودکان را تحت فشار قرار دهد و مانع سنگ پراکنی و حمله آنان به نظامیان خود شود.

الاشقرتاکید کرد: رژیم صهیونیستی در این راستا تمام خطوط قرمز را رد کرده و با نادیده گرفتن تمام معاهدات و قوانین بین المللی حقوق کودک ،آزادی این کودکان را سلب می کند و در طول مدت اشغال فلسطین هزاران کودک را بازداشت و به زندان فرستاده است و این رویه خود رادر طول انتفاضه قدس شدت داده است.

این رژیم اقدام به ضرب و جرج کودکان فلسطینی در مراحل مختلف بازداشت و بازجویی می کند و در طول بازداشت نیز آنها را در شرایط سخت و دشوار قرار داده و هرنوع شکنجه جسمی و روانی را برآنان روا می دارد.

سخنگوی رسانه ای مرکز مطالعات اسرای فلسطینی گفت:اکنون بیش از 32 کودک فلسطینی که در اثر اصابت گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند در زندانهای این رژیم هستند که ازاین تعداد شش دختر فلسطینی در مراحل بازداشت هدف شلیک تیر قرار گرفته اند و همه آنها هم قبل از پایان مدت مداوا به زندان انتقال داده شده اند و همین امر موجب می شود در معرض خطرجانی باشند.

الاشقر از وخامت اوضاع غیرانسانی در دو زندان عوفر و مجدو خبرداد و گفت: این دو مرکز فاقد کوچکترین معیارهای لازم برای رعایت حقوق کودک و حقوق زندانیان بوده و کودکان دراین زندان ها از کیفیت و کمیت ناکافی غذا، نبود بهداشت، وجود حشرات ناقل بیماری و جمعیت زیاد و نبود تهویه و نور کافی در سلولهای آن ابراز ناراحتی می کنند.

همچنین عدم ارایه خدمات درمانی و پزشکی موردنیاز زندانیان ، ندادن پوشاک ، قطع ارتباط زندانیان با جهان خارج ، لغو ملاقات خانواده ها ضرب ، شتم و جرح ، زندان انفرادی و تنبیه جمعی و بیماری های واگیردار از جمله موارد گزارش شده ، از زندان 'عوفر' و 'مجدو' است.

وی همچنین از جامعه بین الملل خواست به تعهدات خود در قبال کودکان فلسطینی عمل کرده مانع جنایات رژیم صهیونیستی، بازداشت و شکنجه ، محاکمه های غیرعادلانه ، تعیین جریمه های سنگین، احکام بازداشت خانگی و آزار و اذیت بازداشتی های زخمی شود و این رژیم را برای عمل به تعهدات و مفاد میثاق های بین المللی حقوق کودکان و اسرا تحت فشار قرار دهند.

موج اعتراضات گسترده فلسطینیان به سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی که از اوایل مهرماه سال گذشته آغاز شد، انتفاضه قدس لقب گرفته است.

طبق آمارهای «جنبش اسیر فلسطینی» بیش از 7 هزار فلسطینی در 22 زندان و بازداشتگاه رژیم صهیونیستی حبس هستند که 7 نفر از آنها بیش از 30 سال در اسارت بوده اند و در میان آنها 67 اسیر زن، 400 اسیر کودک و 6 نماینده مجلس وجود دارد و 700 اسیر فلسطینی هم به صورت غیر قانونی و بدون هیچ گونه تفهیم اتهام و محاکمه در اسارت به سر می برند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس