پایگاه خبری شبکه اسرائیلی «ماکو» در گزارشی به هم‌پیمانی عمیق بین رژیم صهیونیستی، مصر، اردن و عربستان اشاره کرده و مطالب قابل تأملی در این باره بیان کرده است.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری شبکه «ماکو» رژیم صهیونیستی در گزارشی از تل آویو و کشورهای عربی می‌خواهد به جای اختلاف، به سمت همکاری حرکت کنند؛ چرا که در منافع بسیاری با یکدیگر مشترک هستند.

این پایگاه خبری می‌نویسد که بسیاری از اسرائیلی‌ها هنوز گمان می‌کنند که حضورشان در منطقه خاورمیانه با خطرات بسیاری همراه است، از جمله خطر تروریسم و دشمنی با اعراب و این خطرها اسرائیل را به عنوان موجودیتی کوچک در خطر قرار داده است، اما این تفکر درستی نیست، چرا که اسرائیل با برخی کشورهای عربی به خصوص مصر، اردن و عربستان، روابط مستحکمی دارد.

سایت ماکو تاکید می‌کند: بیاییم ذهنمان را از این تفکرات نادرست برهانیم؛ بسیاری از همسایگانمان به عنایت تکنولوژی و اینترنت و سازمان‌های امنیتی روابط خوبی با تل آویو دارند.

این پایگاه عبری زبان ادامه می‌دهد: منافع مشترک گسترده باعث شده است تا دوستی با اعراب بسیار مستحکم باشد تا جایی که بهترین دوست برای اسرائیل نه ایالات متحده آمریکا، بلکه مصر است که برای کنترل حماس در نوار غزه و از سوی دیگر ایجاد ثبات در صحرای سیناء، به اسرائیل کمک می‌کند.

به نوشته ماکو، کشور اردن نیز در بسیاری از زمینه‌ها به اسرائیل وابسته است، در زمینه‌های نظامی، اقتصادی و استراتژیک تا جایی که بدون اسرائیل اردن حتی نمی‌تواند آب منازل مردم خود را تأمین کند.

هم پیمانی با عربستان

پایگاه شبکه تلویزیونی ماکوی اسرائیل، در بخش دیگری از مقاله خود به رابطه تل آویو با عربستان سعودی اشاره می‌کند و می‌نویسد: در شمال اسرائیل زخمی‌های معارضان سوریه مداوا می‌شوند و این مسأله روابط بین اسرائیل با عربستان را مستحکم‌تر کرده است. از سوی دیگر اسرائیل و عربستان هر دو علیه ایران کار می‌کنند و مسئولان دو طرف دیدارهای مستقیمی با یکدیگر داشته‌اند.

این پایگاه صهیونیستی می‌افزاید: اسرائیل هر چه بخواهد با کشورهای خلیج [فارس] انجام می‌دهد مخصوصا در زمینه اقتصادی، به طوریکه چند تن از سرمایه‌گذاران اسرائیلی در بورس عربستان سعودی مشغول به فعالیت هستند.

بنا بر این نوشته، تمام صحبت‌هایی که در سازمان ملل از سوی کشورهای عربی علیه اسرائیل می‌شود صرفا یک نمایش است و «دانی دانون» سفیر اسرائیل در سازمان ملل در زمستان سال گذشته، هنگامی که از وی درباره میزان استقبال سفرای کشورهای عربی و اسلامی از او سؤال شده بود، گفته بود که بیش از 20 سفیر با کمال افتخار کنار من نشستند و از من استقبال کردند.

وی در ادامه گفته بود که با کشورهای عربی بسیاری در موضوعات گوناگونی همکاری می‌کند و همگان از خطر ایران و داعش نگران هستند.

افشاگری‌های جدید درباره روابط برخی کشورهای عربی به خصوص عربستان با اسرائیل در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل نیز مدتی پیش تأکید کرده بود: روابط اسرائیل با کشورهای عربی به یک کشور یا دو کشور محدود نمی‌شود، بلکه کشورهای عربی در نگاه اسرائیل، قدرت‌های بزرگی هستند که در موقع نیاز به سوی آن‌ها خواهیم رفت و بسیاری از آن‌ها اسرائیل را نه یک دشمن، بلکه هم‌پیمانی برای مبارزات مشترک می‌دانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس