کد خبر 608393
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

کمیته وزارتی دولت صهیونیستی روز یکشنبه پیش نویس قانونی را مورد بررسی قرار داد که به موجب آن مبانی مبادلات جدید اسرا و مفقودان مشخص می‌شود.

 به گزارش مشرق، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، بر اساس پیش نویس این قانون، در جریان مبادلات اسرا میان رژیم صهیونیستی و طرف‌های دیگر، نباید در قبال آزادی یک اسیر اسرائیلی بیش از یک اسیر طرف مقابل آزاد شود. این قانون همچنین آزادی اسرای زنده در قبال تحویل گرفتن اجساد صهیونیست‌ها را که توسط طرف‌های دیگر توقیف شده‌اند، ممنوع کرده است.

بر اساس پیش نویس این قانون، رژیم صهیونیستی به محض اطلاع از اسارت نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست، علیه اسرای وابسته به گروهی که اقدام به اسارت صهیونیست‌ها کرده است، محدودیت های بیشتری اعمال کرده و شرایط اسارت آنها را تشدید ببخشد.

در مقدمه این قانون که توسط یک نماینده صهیونیستی به نام "الیعازر اشترن" (از نمایندگان حزب آینده) به کنست ارائه شده است، در تمامی مبادلات اسرا که تاکنون صورت گرفته‌اند، نزدیک به ۷۵۰۰ اسیر در قبال آزادی ۱۴ نظامی و شهرک نشین صهیونیست و تحویل داده شدن اجساد ۶ نظامی صهیونیست آزاد شده‌اند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس