نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هر روز افسانه‌های جدیدی در سر می‌پروراند، گفت: هدف از شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی سیطره کامل بر کرانه باختری است.

به گزارش مشرق، ناصر ابوشریف شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فلسطین شاهد سه انتفاضه بوده است، اظهار داشت: نخستین انتفاضه در سال 1987 میلادی بود که به مدت هفت سال به طول انجامید و دومین انتفاضه نیز در سال 2000 میلادی بود که به مدت پنج سال ادامه داشت.

وی با بیان اینکه انتفاضه اخیر فلسطین که همچنان نیز ادامه دارد تقسیم مکانی و زمانی مسجدالاقصی است، ادامه داد: تقسیم زمانی به این معنا که رژیم صهیونیستی می‌خواهد در بعضی از ساعات محلی برای عبادت‌ها و دعاهای خود داشته باشد و تقسیم مکانی نیز به این معنا است این رژیم می‌خواهد مسجد اقصی را عبادتگاه خاصی برای یهودیان قرار دهند اما مردم فلسطین به دلیل قداست مسجدالاقصی این مسأله را نمی‌پذیرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران عنوان کرد: فلسطینی‌ها با امکانات ساده‌ای مانند چاقو آشپزخانه، زیر گرفتن آن‌ها توسط خودرو و سنگ به مقاومت خود ادامه می‌دهد و این مسأله نیز تاثیر زیادی بر روحیه رژیم صهیونیستی نیز گذاشته است.

ابوشریف با بیان اینکه مسأله انتفاضه گرچه مانند دو انتفاضه گذشته نیست اما همچنان پویا است و این پویایی نیاز به دو شرط دارد، افزود: نخست ایجاد خواستگاه و بستر مناسب از سوی کشورهای عربی و اسلامی که متاسفانه کشورهای عربی در ستوه حکومتی و مردمی مانند گذشته نیستند و دومین شرط نیز حمایت مادی است، بدون حمایت مادی برادران در کشورهای اسلامی مقاومت در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی دشوار است اما همچنان مردم فلسطین با امکانات ساده به مقاومت خود ادامه می‌دهند.

وی گفت: انتفاضه‌ای که اکنون وجود دارد مقابله‌ای با تشکیلات خودگردان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران افزود: رژیم صهیونیستی اقدام‌های بسیار سختی را علیه انتفاضه فلسطین انتخاب کرده است یعنی اگر فرد فلسطینی به فردی از رژیم صهیونیستی با چاقو ضربه‌ای بزند و یا فردی را با خودرو زیر بگیرد خانه آن‌ها به طور کامل منهدم می‌شود و خانواده آن‌ها نیز از خانه اخراج می‌شوند و حتی برای جنازه‌های آن‌ها نیز مجازات‌های سختی را درنظر می‌گیرند.  

ابوشریف تصریح کرد: ایران اخیرا طرحی را ایجاد کرده که تاثیر مثبتی نیز داشته است و آن طرح نیز اعلام آمادگی ایران برای بازسازی خانه‌های فلسطین که ویران شده است بوده و این کمک‌ها از سوی دولت و ملت ایران جدید نیست چرا که ما همیشه شاهد کمک‌های مردم ایران هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه شهرک‌سازی در کرانه باختری روند شتابانی را به خود گرفته و هر روز شاهد ساخت شهرک‌های رژیم صهیونیستی هستیم و هدف این ساخت و سازها نیز سیطره کامل بر کرانه باختری است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: منطقه قدس منطقه حیاتی است چرا که اگر رژیم صهیونیستی بر این شهر سیطره پیدا نکند نمی‌تواند بر تمام فلسطین به طور کامل سیطره داشته باشد.

ابوشریف افزود: رژیم صهیونیستی قصد داشت تعداد فلسطینی‌ها در شهر قدس در سال 2010 تنها 12 درصد کل جمعیت این شهر باشد اما به لطف الهی دشمن شکست خورد و جمعیت فلسطین در شهر قدس به 36 درصد کل جمعیت این شهر رسیده است.

وی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی هر روز افسانه‌های جدیدی در سر می پروراند و تلاش می‌کنند آن‌ها را به واقعیت تبدیل کنند و به خورد مردم بدهند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان اینکه بیش از 36 درصد از اهالی شهر قدس با بیکاری مواجه هستند، تصریح کرد: تدابیر بسیاری در قدس برای تردد و معیشت مردم ایجاد شده و همچنین محدودیت‌های زیادی برای مردم فلسطین اعمال می‌کنند.

ابوشریف با بیان اینکه مردم فلسطین در حال حاضر بدون هرگونه حمایت می‌جنگد و حتی بعضی از کشورهای عربی علیه فلسطین توطئه می‌کنند، افزود: فلسطین آماده قیام و انتفاضه است اما ‌در این خصوص نیاز به حمایت کشورهای اسلامی نیز است چرا که رژیم صهیونیستی تا دندان مسلح است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس