کد خبر 571704
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

براساس طرحی که عربستان سعودی برای آینده فلسطینی ها آماده کرده دولت فلسطینی در نوار غزه اعلام موجودیت خواهد کرد و کرانه باختری بصورت کنفدرالی اداره خواهد شد. آوارگان فلسطینی هم با تامین مالی سعودی‌ها در کشورهای جدید اسکان دائمی داده خواهند شد.

 به گزارش مشرق، نشریه فلسطینی المنار در مطلبی از کوشش زاید الوصف عربستان سعودی برای سرپرستی قضیه فلسطین پرده برداشت و نوشت: در وانفسای جنگ های داخلی در سرزمین های عربی از جمله سوریه که بانی بسیاری از آنان سعودی است این پادشاهی وهابی رایزنی ها برای سرپرستی موضوع فلسطین و  پایان دادن به قضیه فلسطین را آغاز کرده است.

براساس گزارش المنار، این رایزنی ها که توسط سعودی‌ها و کارگردانی اسراییلی ها در چارچوب همان طرح صلح عربی آغاز شده بنا دارد طرحی را به مرحله انجام برساند که طی آن دولت فلسطینی تنها در نوار غزه اعلام موجودیت نماید.

براساس این طرح کرانه باختری تحت سرپرستی اردن ولی به صورت کانتونی و تحت پرچم کنفدرالی و جدا از دولت فلسطینی در نوار غزه اداره می شود.

المنار نوشته است که تشکیلات خودگردان فلسطین هم از این رایزنی ها و محتویات طرح هیچ اطلاعی ندارد و پادشاهی وهابی سعودی در رایزنی با اسراییل، ‌آمریکا، اردن و چند کشور عربی که با ریاض تل اویو رابطه دارند طرح یاد شده را هدایت می کنند.

براساس این طرح، سعودی ها متعهد شده اند کار خروج آوارگان فلسطینی مستقر در سوریه و لبنان به سوی کشورهایی که برای استقبال از این آوارگان اعلام آمادگی کرده اند را آغاز کنند و تامین مالی آن را تقبل کنند.

المنار نوشت: درآینده نزدیک تهدیدات و فشار سعودی ها علیه تشکیلات خودگردانی فلسطین برای قبول این طرح آغاز خواهد شد و چنانچه این تشکیلات مقاومت نماید تهدید خواهد شد که روابط با سعودی قطع و به دنبال او روابط سایر کشورهای عربی نیز با تشکیلات تعطیل خواهد شد.

این نشریه فلسطینی چاپ بیت المقدس در پایان نوشت: شکست سیاست های منطقه ای آل سعود و افشای نقش حقیقی او در حمایت از تروریسم، ریاض را به صرافت یافتن نقش جدیدی انداخته و از این رو در همکاری و ائتلاف با اسراییل برای حل و فصل سازش گونه قضیه فلسطین تلاش می کند امری که سالهاست در هماهنگی عالی با اسراییل برای تحققش می کوشد.

از سال 1978 که طرح سازش میان مصر و اسراییل تحت نام قرار داد کمپ دیوید منعقد شد سعودی ها تلاش های زیادی برای ایجاد رابطه میان سایر کشورهای عربی با اسراییل از یک سو و فلسطینی ها با اسراییل از سوی دیگر انجام داد که شاید طرح فهد و بعد از او طرح ملک عبدالله موسوم به طرح صلح عربی مشهورترین این تلاش ها باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس