نماینده ایران در سازمان ملل از انتخاب رژیم صهیونیستی به عنوان رئیس کمیته‌های فرعی شش‌گانه مجمع عمومی سازمان ملل اظهار تأسف کرد و این انتخاب را موجب ضربه به اعتبار و جایگاه کمیته حقوقی سازمان ملل متحد دانست.

 به گزارش مشرق، انتخابات تعیین هیات رئیسه کمیته‌های فرعی شش‌گانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای نشست 71 این مجمع که قرار است کار خود را از اواخر شهریور ماه سال جاری آغاز کند روز دوشنبه در محل سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

در رأی‌گیری به عمل آمده در کمیته ششم (حقوقی) این مجمع، رژیم صهیونیستی که از طرف گروه کشورهای غربی برای ریاست این کمیته معرفی شده بود، به علت عدم وجود رقیب و علیرغم مخالفت کشورهای اسلامی به این عنوان انتخاب شد.

بیش از 80 عضو سازمان ملل متحد در این رأی‌گیری از ریاست رژیم صهیونیستی حمایت نکردند.

در جریان جلسه رأی‌گیری مزبور سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب، سوریه و جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با نامزدی رژیم صهیونیستی سخنرانی کردند.

نماینده کشورمان در این جلسه از تصمیم این کمیته برای انتخاب رژیم صهیونیستی به عنوان رئیس کمیته اظهار تأسف کرد و این انتخاب را موجب ضربه به اعتبار و جایگاه کمیته حقوقی سازمان ملل متحد دانست.

نماینده کشورمان گفت رژیم صهیونیستی سمبل نقض مقررات حقوق بین‌المللی و قانون‌گریزی است و انتخاب آن به ریاست کمیته حقوقی مجمع عمومی مایه تأسف است.

وی با اشاره به موارد متعدد نقض اصول منشور ملل متحد، قواعد حقوق بین‌الملل و حقوق بشر مردم فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی، به قطعنامه‌های مکرر سازمان ملل متحد در تقبیح و محکومیت اقدام‌ها این رژیم و نیز سرکشی و سرپیچی رژیم صهیونیستی از پذیرش درخواست‌های جامعه بین‌المللی اشاره کرد و در چنین شرایطی این انتخاب را به منزله تمسخر اصول منشور ملل متحد و آرمان‌هایی دانست که این سازمان برای نیل به آن‌ها بنیان گذاشته شده است.

گفتنی است انتخاب اعضاء هیات رئیسه کمیته های مجمع عمومی در اکثریت قریب به اتفاق موارد از طریق اجماع و بر اساس چرخش نوبتی در بین گروه‌های جغرافیایی صورت می گیرد. در این انتخابات نیز ریاست کمیته ششم باید از میان کشورهای عضو گروه غربی انتخاب می‌شد و علی‌رغم عدم وجود رقابت بر سر این پست، به درخواست کشورهای اسلامی این انتخابات از طریق رأی گیری و نه اجماع صورت گرفت.

همچنین در جریان انتخابات اعضای هیات رییسه کمیته ویژه سیاسی و استعمارزدایی،  کشورمان با اجماع بعنوان معاون این کمیته انتخاب گردید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    خاک بر سر اون سازمان بی ملل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس