کد خبر 570335
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۹

منابع میدانی مستقر در شهر صنعا از استفاده مکرر جنگنده بمب افکنهای ارتش عربستان سعودی از بمبهای ممنوعه بین المللی "خوشه ای" برای هدف قرار دادن اماکن مسکونی و تجاری پایتخت یمن خبر داده اند.

گروه بین الملل مشرق- منابع میدانی مستقر در شهر صنعا از استفاده مکرر جنگنده بمب افکنهای ارتش عربستان سعودی از بمبهای ممنوعه بین المللی "خوشه ای" برای هدف قرار دادن اماکن مسکونی و تجاری پایتخت یمن خبر داده اند.

استفاده مکرر آل سعود از بمبهای خوشه ای در یمن+عکس

بنابر این گزارش، بخش هایی از این بمب ها پس از اصابت به زمین منفجر نشده و در مزارع و مناطق مسکونی مردم شهر صنعا پراکنده شده است. مهمات خوشه‌ای به انواع وسایل انفجاری گفته می‌شود که در اثر یک انفجار اولیه تعداد زیادی مهمات کوچک‌تر را در منطقه انفجار پخش می‌کنند تا با فاصله زمانی پس از انفجار اول منفجر شوند. هدف اصلی از کاربرد مهمات خوشه‌ای که در طول جنگ جهانی دوم ساخته شدند افزودن به شعاع تأثیر بمب و جلوگیری از پیشروی نظامی است.

استفاده مکرر آل سعود از بمبهای خوشه ای در یمن+عکس

در بمب معمولی فقط ناحیه نزدیک به محل انفجار تخریب می‌شود ولی مهمات خوشه‌ای با پراکندن تعداد زیادی از بمب‌های کوچک‌تر بر منطقه وسیع‌تری تأثیر می‌گذارند. مهمات خوشه‌ای به صورت بمب خوشه‌ای، گلوله توپ خوشه‌ای و کلاهک موشک خوشه‌ای ساخته شده است. مهمات خوشه‌ای برای زدن هدف‌های مختلف طرح می‌شود. برخی برای تخریب، برخی برای کشتن و زخمی کردن نفرات و برخی برای نفوذ به زره طرح شده‌اند. بیشتر مهمات خوشه‌ای امروز برای ترکیبی از این کاربردها ساخته می‌شوند. اگرچه سازمان‌های مختلف بین‌المللی مانند صلیب سرخ و سازمان ملل با کاربرد اینگونه مهمات مخالفت کرده‌اند هنوز قانونی بین‌المللی برای ممنوعیت مهمات خوشه‌ای به تصویب نرسیده است.

استفاده مکرر آل سعود از بمبهای خوشه ای در یمن+عکس

استفاده مکرر آل سعود از بمبهای خوشه ای در یمن+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس