کد خبر 570949
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۶

«شرف غالب لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شلیک موشک بالستیک از سوی ارتش و کمیته های مردمی را واکنش به تداوم نقض آتش بس از سوی جنگنده های سعودی دانست.

 به گزارش مشرق به نقل از سبا، «شرف غالب لقمان» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن ضمن اعلام پایبندی ارتش و کمیته های مردمی به آتش بس در یمن، اعلام کرد که یگان موشکی این نیروها در واکنش به تداوم تجاوز و نقض آتش بس از سوی جنگنده های سعودی روز دوشنبه یک موشک بالستیک را به پایگاه نظامی خمیس مشیط عربستان شلیک کرده است.

وی اظهار داشت که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن علیرغم تداوم حملات هوایی جنگنده های سعودی به مردم یمن، همچنان به آتش بس اعلامی در تاریخ ۱۰ آوریل گذشته پایبند هستند.

لقمان همچنین تاکید کرد که تعداد حملات هوایی جنگنده های سعودی از زمان اعلام آتش بس تاکنون به بیش از ۹۴ حمله رسیده که در پی آن ده ها نفر شهید و زخمی شده اند.

وی افزود: ارتش و کمیته های مردمی بیش از این نمی توانستند نقض آتش بس از سوی ائتلاف متجاوز را تحمل کنند و مقابله و واکنش به حملات هوایی آنها ضروری بود. به همین دلیل روز دوشنبه یک موشک بالستیک به پایگاه نظامی خمیس مشیط شلیک شد که واکنشی اندک به تداوم حملات هوایی به یمن است.

لقمان تاکید کرد: ما مجددا بر پایبندی خود به آتش بس اعلامی از سوی سازمان ملل تاکید می کنیم اما در صورت تداوم حملات هوایی و اقدامات تحریک آمیز سعودی ها حق واکنش را برای خود محفوظ می دانیم.

گفتنی است که منابع رسانه‏‌ ای عربستان پیش از این مدعی شده بودند که یگان موشکی یمن روز دوشنبه یک موشک بالستیک را به سمت اراضی سعودی شلیک کرده و نیروهای پدافند هوایی عربستان این موشک بالستیک را رهگیری و هدف قرار داده‌ اند.

جنگنده‏‌ های عربستان روز یکشنبه منطقه «نهم» واقع در شمال شرق صنعاء را بمباران کردند که در پی آن هفت نفر از مردم یمن کشته و ۱۳ نفر دیگر نیز زخمی شدند. همچنین در یورش اخیر جنگنده های رژیم سعودی به مناطق مسکونی در استان عمران یمن نیز ۱۳ نفر شهید شدند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس