کد خبر 571536
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵

آنه هيدالكو شهردار پاريس به صادق خان شهردار جديد لندن در انتقاد به اظهارات دونالد ترامپ نامزد جنجالي جمهوري خواهان در خصوص ممنوعيت ورود مسلمانان به خاك آمريكا، پيوست و گفت كه ترامپ يك احمق است .

به گزارش مشرق، آنه هيدالكو 56 ساله كه اولين شهردار زن پاريس شمرده مي شود، روز سه‌شنبه پس از ديدار با صادق خان در ايستگاه قطار 'پانكراس' لندن، به خبرنگاران گفت كه ' مردم از همه مذاهب از جمله كاتوليك‌ها و مسلمانان، با نظرات نامزد جمهوري خواهان آمريكا توافق ندارند .

شهردار اسپانيايي تبار پاريس كه از اعضاي ارشد حزب سوسياليست فرانسه شمرده مي شود، گفت: آقاي ترامپ يك احمق است .

صادق خان شهردار جديد لندن نيز پس از ديدارش با هيدالكو كه در يك كافي‌شاپ برگزار شد، ضمن استقبال از سفر همتاي فرانسوي‌اش به لندن بيان داشت: پايتخت‌هاي انگليس و فرانسه به لحاظ تنوع و گوناگوني بسيار شبيه هم هستند .

وي افزود: زنان، مردان، مسلمانان، مسيحيان، شهرداران، در كنار يكديگر براي پيشبرد امور شهرشان و حل چالش‌ها از جمله حل بحران مسكن، آلودگي هوا با يكديگر همكاري مي‌كنند.

شهردار لندن افزود: 'اميدوارم كه ترامپ از انتخابات شهرداري لندن درس بگيرد و اين مساله را به رسميت بشناسد كه شما مي‌توانيد يك فرد غربي اما مسلمان باشيد و با شهردار پاريس نيز دوست باشيد.'

وي اضافه كرد: پيام ما به دونالد ترامپ اين است كه چگونه مي‌توانيد شما با يكديگر همكاري كنيد و اين بهترين نوع حركت انساني است و اين بهترين براي غرب به شمار مي‌آيد.

به گزارش منابع انگليسي، شهرداران انگليس و فرانسه همچنين در جريان ديدارشان در مورد مسايل مختلف از جمله مساله امنيت و آينده همكاري اين دوكلانشهر با يكديگر گفت‌وگو كردند.

صادق خان شهردار جديد لندن روز سه‌شنبه و پيش از ديدار ياد شده ضمن رد اظهارات اخير دونالد ترامپ در مورد استثناء بودن او به ‌عنوان يك مسلمان، براي ورود به خاك آمريكا گفته بود: ديدگاه جاهلانه آقاي ترامپ درباره اسلام، امنيت آمريكا و انگليس را كاهش مي‌دهد.

وي بيان داشت: موضوع من نيستم، بلكه مسئله دوستانم، خانواده‌ام و همه افراد از سراسر جهان است كه پيشنيه‌اي شبيه من دارند.
صادق خان همچنين عنوان كرد كه ديدگاه ترامپ نامزد جنجالي جمهوري خواهان در رقابت‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري 2016 آمريكا، مي‌تواند مبدل به ابرازي در دست‌هاي افراط‌گرايان شود.

شهردار لندن افزود: دونالد ترامپ و كساني كه اطرافش هستند فكر مي‌كنند كه ارزش‌هاي ليبرالي غرب با جريان اصلي اسلام ناسازگار است و لندن به او ( ترامپ) ثابت كرد كه اشتباه مي‌كند.

صادق خان پس از انتخابش به‌عنوان شهردار لندن در مصاحبه با روزنامه تايمز گفته بود: «من مي‌خواهم به آمريكا سفر داشته باشم و با شهرداران آمريكايي ملاقات و تعامل داشته باشم. اگر ترامپ رئيس‌جمهور آمريكا شود، از اين سفر منع مي‌شوم و به اين مفهوم است كه نمي‌توانم با شهرداران آمريكا تعامل داشته باشم و تبادل‌نظر كنم.

وي همچنين در يادداشتي كه روز يكشنبه منتشر شد، در يك حمله غيرمنتظره ديويد كامرون نخست‌وزير و رهبر حزب محافظه‌كار انگليس را به دليل استفاده از شيوه‌هاي تفرقه‌افكنانه و تخريبي در انتخابات شهرداري لندن، به دونالد ترامپ، تشبيه كرده بود.

«دونالد ترامپ» كه در رقابت‌هاي انتخاباتي‌اش بارها عنوان كرده كه اگر رئيس‌جمهوري آمريكا شود، مانع از ورود مسلمانان به آمريكا خواهد شد، اخيرا در گفت‌وگو با روزنامه 'نيويورك‌تايمز' گفته «صادق خان» شهردار مسلمان «لندن» كه به‌تازگي به اين سمت انتخاب‌شده، از اين قاعده مستثنا است.

ترامپ در اين گفت‌وگو عنوان كرده است كه : «هميشه استثنائاتي وجود دارد».

دونالد ترامپ به دنبال حمله مرگبار سال گذشته در يك مجتمع بهزيستي در شهر سن برناردينو در آمريكا، خواهان توقف 'كامل' ورود مسلمانان به آمريكا شده بود.

وي عنوان كرده بود: تا زماني كه نتوانيم در خصوص اين مشكل و تهديدي‌هاي خطرناك ناشي از آن تصميم بگيريم، كشور نبايد اجازه دهد كه قرباني حملات افرادي بشود كه به جهاد معتقدند و براي جان انسان‌ها ارزشي قائل نيستند.

ترامپ همچنين از كلان‌شهرهاي لندن و پاريس به‌عنوان شهرهايي كه اسلام‌گراها ترس را در برخي از محلات آنها حاكم كرده‌اند، سخن گفته است.

سخنان وي در مورد اينكه در مناطقي از اين دو شهر حتي پليس هم به اين محلات از ترس مسلمانان تندرو وارد نمي‌شود، اعتراض مقامات شهري لندن و پاريس را به دنبال داشته است.

در واكنش به اظهارات ترامپ در مورد ممنوعيت ورود مسلمان به آمريكا، ديويد كامرون در سخناني در پارلمان انگليس گفته بود: اين سخنان (ترامپ) تفرقه‌انگيز، احمقانه و نادرست است و اگر او به كشور ما بيايد همگي عليه وي متحد هستيم.»

نخست‌وزير انگليس روز پنجشنبه هفته گذاشته در جريان نشست مشترك خبري‌اش با همتاي ژاپني‌اش در لندن با اشاره به دستاوردهاي اخير دونالد ترامپ در جريان رقابت‌هاي انتخاباتي رياست جمهوري آمريكا، او را نامزدي قابل‌احترام برشمرد اما حاضر به عذرخواهي از او به خاطر احمق خواندنش نشد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    اها ترامپ رئیس جمهور امریکا احمقه تو شهردار پیزوری پاریس ادمی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس