کد خبر 568109
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا در اظهاراتی، از سیاست خارجی و نظامی‌گری این کشور به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اذغان کرد آمریکا قادر به شکست دادن تروریسم داعش نیست.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پس از کناره گیری تد کروز، رقیب اصلی‌اش از گردونه انتخابات آمریکا و پس از پیروزی در انتخابات درون حزبی در ایالت ایندیانا ضمن تشکر از طرفدارانش گفت: «امروز روزی باورنکردنی است.

 من هرگز چنین روزی را تجربه نکرده‌ام. ما آمریکا را بار دیگر به کشوری باعظمت تبدیل خواهیم کرد. کشور ما باید به پیروزی برسد. ما مدتهای بسیار طولانی است که همواره بازنده‌ایم.» وی افزود: «نیروی نظامی ما بازنده است زیرا نمی‌توانیم گروه (تروریستی) داعش را شکست بدهیم. ما در عرصه تجارت و مرز‌ها نیز بازنده بوده‌ایم. ما در همه حوزه‌ها بازنده بوده‌ایم. اما دیگر بازنده نخواهیم بود. ما پیروز خواهیم شد و به پیروزی‌های بزرگی دست خواهیم یافت.»

نامزد انتخابات آمریکا در ادامه از سیاست خارجی و نظامی‌گری این کشور به شدت انتقاد کرد و از تغییر در سیاست خارجی واشینگتن سخن گفت.

ترامپ گفت: ما اجازه نخواهیم داد بیکاری شدت پیدا کند. ما به ایجاد فرصتهای شغلی مبادرت خواهیم کرد. ما اجازه نخواهیم داد شرکت‌ها به خارج از کشور بروند.

اگر آن‌ها بخواهند به ایالت دیگری بروند مشکلی ندارد اما اگر بخواهند به کشورهای دیگر بروند، با آن مخالفت خواهیم کرد بویژه وقتی می‌بینیم این شرکت‌ها به کشورهایی منتقل می‌شوند که ارزش واحد پولی خود را پایین نگاه می‌دارند (کنایه از چین) و سبب می‌شوند رقابت شرکتهای ما با آن‌ها، ناممکن شود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش تاکید کرد: آمریکا در نقش پلیس جهان عمل کرده و از کشورهای دیگر محافظت کرده است حال آنکه این کشور‌ها به ما احترام نمی‌گذارند و به ما توجهی ندارند و در بسیاری از موارد به گونه‌ای درست با ما رفتار نکرده‌اند. اگر ما رئیس جمهور شویم، دیگر چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: ما روابط بسیار باورنکردنی خوبی با کشورهای دیگر خواهیم داشت اما آن‌ها نیز باید با ما رفتار مناسبی داشته باشند و درک کنند که کارهایی که ما در سالهای بسیار طولانی گذشته انجام داده‌ایم بسیار اشتباه بوده است. آن‌ها درباره ایالات متحده و مردم آن و مالیات دهندگان آن بسیار بد عمل کرده‌اند. این وضع تغییر خواهد کرد. در ‌‌نهایت، وضع به گونه‌ای خواهد شد که آن‌ها بیش از حالا، ما را دوست داشته باشند و به ما احترام بگذارند.

ترامپ در ادامه اذعان کرد وضع زیرساختهای آمریکا شبیه کشورهای جهان سوم است.

وی گفت: ما احتمالا حدود چهار تریلیون دلار در منطقه خاورمیانه هزینه کرده‌ایم. ما این پول را باید برای بازسازی زیرساختهای کشورمان ازقبیل جاده‌ها و بازسازی پل‌ها و فرودگاه‌ها و بیمارستانهای این کشور هزینه کنیم. ما به وضعی شبیه یک کشور جهان سومی نزدیک شده‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرهاد ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    باباجون مادرت بیابروبرجت روبسازچقدرحرف میزنی.شما اگه درهرزمینه ای حرفی واس گفتن دارید همه رومدیون طرحهای هفتادسال پیش ازآلمانه که داریداگه این مردم ودانشمندان آلمانی نبودندبه قول اکثردوستان آلمانی شما همه یه مشت آدمهای زورگوبیشترنیستید وخودتون هم اینومیدونید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس