ترامپ همچنان می‌تازد و با افزایش قدرت وی، برخی چهره‌های سرشناس حزب جمهوریخواه از وی اعلام حمایت کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای آینده، تعداد دیگری از چهره‌های مهم و سرشناس این حزب به خیل حامیان میلیاردر نیویورکی بپیوندند.

گروه بین‌الملل مشرق - قطار موفقیت ترامپ همچنان در حال سرعت‌گرفتن بیشتر در آمریکاست. تاجر میلیاردی که روزی هیچکس گمان نمی‌کرد که بر اریکه نامزدی جمهوریخواهان بنشیند، از چندان قدرتی برخوردار شده که روز به روز از میان سیاستمداران و چهره‌های هنری آمریکا به جمع طرفداران وی افزوده می‌شود. کروز، کنار کشیده و جان کسیک هم زمزمه کناره‌گیری به میان آورده است. در آن سو، سندرز پی برده است که توان رقابت با کلینتون را ندارد و کلینتون هم به عنوان تنها رقیب ترامپ، آثاری از ترس و وحشت را در سخنرانی‌های اخیر خود نشان داده است. آری، قطار ترامپ همچنان به حمایت طرفداران بی‌شمارش و به لطف سرما‌یه‌ای که در این راه خرج می‌کند و لابی‌های قدرتمندی که در خدمت اوست، همچنان می‌تازد و حزب جمهوریخواه ناچار به مذاکره با وی جهت رسیدن به یک توافق مشترک شده است. از طرف دیگر، اظهارنظر اخیر پل رایان رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان مبنی بر تردید در حمایت از ترامپ آنچنان محافل سیاسی و خبری و اجتماعی آمریکا را علیه وی برانگیخته که چاره‌ای به جز قرار دیدار در روز سه‌شنبه با ترامپ برای او باقی نگذاشت. دلیل تمرکز گزارش‌های این روزهای ما بر ترامپ این است که تیتر اول تقریبا تمامی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر جهان طی این چند روز به وی اختصاص یافته است.


قطار سریع‌السیر ترامپیسم و مسافران جدید


حمایت غیرمستقیم سارا پالین از ترامپ
یکی از جدیدترین حواشی مربوط به انتخابات آمریکا مربوط به اعتراض «سارا پالین» -فرماندار سابق آلاسکا و سیاستمدار- به اظهارات «پل رایان» مبنی بر تردید در حمایت از ترامپ است. پالین، دیروز در صفحه فیسبوک خود نوشت: «اکنون، زمان تحول است. رایان منافع ویژه و شخصی خود را که نمی‌تواند بر اولویت‌های قانونی حزب ارجح بداند. او به غیر از سیاست شغعل دیگری ندارد. وقتی اینگونه سخن می‌گوید خود را از مردم و خواسته و انتخاب مردم جدا می‌کند. من صراحتا از رقیب اولیه رایان یعنی «پل نلن» حمایت می‌کنم». پالین، در گفتگو با شبکه CNN‌ هم اینچنین اظهار داشت: «به نظرم، رایان همانطور که در رقابت با اریک کانتور در سال 2014، وی را از ریاست مجلس نمایندگان به زیر کشید، خودش به زودی به زیر کشیده می‌شود. نظر من، بر نلن است. نکته جالب این است که نهلن که خود یک تاجر است، اعلام کرده که از ترامپ حمایت کامل می‌کند چرا که وی انتخاب مردم است و مردم از همه چیز مهم‌تر هستند. بدین ترتیب، حمایت پالین از نلن یعنی حمایت وی از ترامپ.

قطار سریع‌السیر ترامپیسم و مسافران جدید


پالین ادامه داد: «در هر صورت، من حال رایان و بقیه رهبران حزب جمهوریخواه را درک می‌کنم. با ورود ترامپ به کاخ سفید، اوضاع آنها به شدت به هم می‌پیچد. دیگر ان قدرت و کاریزمای سابق را نخواهند داشت. برای من آمریکا مهم است. اگر هم ترامپ چیزی در مورد اسپانیولی‌های آمریکا می‌گوید، ما را نگران نخواهد کرد چرا به هر حال مصرف داخلی دارد. شاید خود پل رایان دوست داشته باشد که به عنوان معاون ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش فعالیت کند. من نمی‌دانم که در جلسه سه‌شنبه چه خواهد گذشت ولی رایان چه پیشنهادی به ترامپ که در حال حاضر در موضع قدرت است، خواهد داد».

قطار سریع‌السیر ترامپیسم و مسافران جدید


مغز متفکر ترامپ: ما آماده اتحاد کامل با حزب هستیم

«پل مانافورت» -استراتژیست مشهور و مغز متفکر ستاد دانلد ترامپ- معتقد است که ترامپ با اعلام اینکه خودش آنقدر غنی است که نیازی ندارد زیر یوق مالی دیگران برود که مجبور شود خط آنها را دنبال کند، باعث شد که مردم به وی اعتماد کنند.  مانافورت، اظهار داشت: «تصمیم ترامپ این است که در هفته آخر پس از اینکه به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوریخواه انتخاب شد، اقدام به جمع‌آوری کمک مالی نماید تا بدینوسیله در مقابل کمک مالی عظیمی که دموکرات‌ها می‌توانند برای نامزد نهایی خود تا نوامبر جمع کنند، ایمن باشد. در حال حاضر، ترامپ به عنوان رهبر حزب محسوب می‌گردد و از نظر وجاهت عرفی و قانونی، می‌تواند سناتور، نماینده، فرماندار، و افراد شوراهای محلی را انتخاب نماید. وقتی دموکرات‌ها قسم خورده‌اند که میلیون‌ها دلار علیه پیروزی ترامپ و حزب جمهوریخواه تا ماه نوامبر خرج خواهند کرد، چرا باید رهبران جمهوریخواه از وی که ثروت و پتانسیل بالایی برای افتخارآفرینی حزب دارد، حمایت نکنند؟ ما می‌خواهیم به اتحاد حزب کمک کنیم. این حزب و رهبران آن هستند که باید پا پیش بگذارند و از دریچه دوستی به قضیه وارد شوند».

قطار سریع‌السیر ترامپیسم و مسافران جدید


کروز: روبیو باعث شکست ما شد
تد کروز که این روزها اصلا شرایط مساعدی ندارد و طعم تلخ شکست از ترامپ را چشیده است، در آخرین گفتگوی خود با شکبه CNN اظهار داشت: «اگر روبیو به نفع من کنار می‌کشید، ترامپ را شکست می‌دادم». منابع نزدیک به کروز و مارکو روبیو از تماس وی با روبیو پس از شکست 15 مارس روبیو در فلوریدا -ایالت مادری‌اش- خبر می‌دهند. ستاد کروز، پس از این واقعه با ستاد روبیو تماس می‌گیرند و خواستار این می‌شوند که حالا که روبیو خواهان کناره‌گیری است، طرفداران خود را به حمایت از کروز سوق دهد. اما روبیو حتی حاضر نمی‌شود که پای تلفن بیاید. چندی بعد، روبیو عملا حمایت خود را از ترامپ اعلام داشت.

قطار سریع‌السیر ترامپ و قافله مسافران مترصد


منابع:

http://www.theguardian.com/us-news/2016/may/08/sarah-palin-paul-ryan-donald-trump-republicans

http://www.foxnews.com/politics/2016/05/08/palin-says-shell-work-to-unseat-ryan-over-trump-snub.html

http://www.foxnews.com/politics/2016/05/08/trump-campaign-defends-move-to-fundraise-says-plenty-time-to-unite-gop.html

http://edition.cnn.com/2016/05/08/politics/republican-officials-donald-trump-marco-rubio-ted-cruz/index.html

www.theguardian.com/us-news/2016/may/08/clinton-trump-election-electoral-map-red-blue-states

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    اصلا جالب نبود. ممنون لذت بردم
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    در هر صورت مرگ بر آمریکا
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    کلینتون رای میاره
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    دمت گرم مشرق داری مو شکافانه انتخابات ایالات متحده رو پوشش میدی
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    بهترین گزینه برای ما فقط ترامپ
  • ريچارد شيردل ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    فقط ترامپ ، چون تنها مرد اين عرصه هست و با شجاعت گفته هم ماليات سرمايه داران و ثروتمندان را افزايش ميده هم دستمزدها را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس