کد خبر 567260
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۲

همزمان با اوچگیری حملات خمپاره ای و توپخانه ای به محلات مختلف شهر حلب در شمال سوریه، نشریه "گلوبال ریسرچ" با انتشار گزارشی مستند گروههای تروریستی تکفیری را مسئول اصلی بحران در این شهر معرفی کرده است.

گروه بین الملل مشرق- همزمان با اوجگیری حملات خمپاره ای و توپخانه ای به محلات مختلف شهر حلب در شمال سوریه، نشریه "گلوبال ریسرچ" با انتشار گزارشی مستند گروههای تروریستی تکفیری را مسئول اصلی بحران در این شهر معرفی کرده است.

گلوبال ریسرچ:بمباران حلب کار تروریستهاست نه دولت

در این گزارش، با اشاره به مستندات موجود منتشر شده از سوی رسانه های وابسته به گروههای معارضین دولت سوریه شامل هزاران ساعت ویدئو و دهها هزار عکس که عناصر وابسته به گروههای ارتش آزاد را در حال شلیک گلوله های خمپاره و توپهای دست ساز به حلات بخش مرکزی، جنوبی و شرقی شهر حلب نشان می دهد و همچنین مشاهدات خبرنگار این نشریه که دو هفته را در میان مردم این مناطق زندگی کرده مسئولیت اوضاع نابسامان حلب را متوجه گروههای مسلح تکفیری دانسته است.

گلوبال ریسرچ:بمباران حلب کار تروریستهاست نه دولت

در ادامه این گزارش به جنجال های رسانه ای گروههای مخالف دولت در فضای رسانه ای و مجازی اشاره شده و آن را "تبلیغاتی وقیحانه عنوان کرده که در صدد واژگونه نشان دادن حقایق جاری در عرصه میدانی سوریه است". گلوبال ریسرچ با انتقاد از عملکرد رسانه ها و دولت آمریکا در همراهی و همکاری با گروههایی که آنها را وابسته به "پیمان آتلانتیک شمالی" (ناتو) عنوان کرده، این عملکرد را مسبب مشکلات امنیتی آینده در بخشهای مختلف جهان از سوریه تا آمریکا و اروپا ارزیابی کرده است.

گلوبال ریسرچ:بمباران حلب کار تروریستهاست نه دولت

لازم به ذکر است که گروههای مسلح تکفیری طی ده روز گذشته در واکنش به شکستهای پی در پی در محورهای عملیات نظامی شمالی (درگیری با کردها در منطقه عفرین با 83 کشته و صدها زخمی)، جنوبی (درگیری با ارتش سوریه در محور العیس، خان طومان) و غربی (شکست حمله فاضلابی به محله الراشدین با یکصد کشته از گروه جیش المجاهدین وابسته به ارتش آزاد) اقدام به گلوله باران شدید محلات مختلف تحت سیطره دولت سوریه با بیش از یک میلیون نفر سکنه کرده اند که به شهادت بیش از 300 نفر و جراحت صدها تن دیگر منجر شده است.

گلوبال ریسرچ:بمباران حلب کار تروریستهاست نه دولت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس