کد خبر 569105
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

تحلیلگر امور نظامی و عضو اتاق عملیات حلب با بیان اینکه دشمنان سوریه، جنگ روانی گسترده‌ای در پس نبرد خان‌طومان کلید زده‌اند تاکید کرد: نقاط راهبردی همچنان تحت کنترل ارتش سوریه است.

 به گزارش مشرق، «محمد کمال الجفا»، تحلیلگر امور نظامی و عضو اتاق عملیات حلب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، تاکید کرد: آنچه در «خان طومان» حلب رخ داد، شکست و ناکامی برای گروه‌های تروریستی شمرده نمی‌شود، بلکه فاجعه‌ای برای حامیان آنها در آنکارا و ریاض است که اموال هنگفتی را برای این حمله صرف کرده بودند، اما جز شکست بهره‌ای نبردند.

به گفته این تحلیلگر امور نظامی و راهبردی، گروه‌های تروریستی شرکت کننده در نبرد خان طومان به انهدام 50 دستگاه زره‌پوش خود توسط نیروی هوایی سوریه و کشته شدن بیش از 95 نفر از عناصر خود در ازای پیشروی چند متری در این منطقه، بدون سیطره بر حتی یک نقطه راهبردی اذعان کرده‌اند.

الجفا درباره نبرد روز جمعه (دیروز) گروه‌های تروریستی در منطقه خان طومان توضیح داد: این نبرد با فراخواندن و به کمک طلبیدن صدها تروریست مسلح از ریف ادلب به خان طومان از محور «الخالدیه» و به فرماندهی و هدایت میدانی گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» انجام شد.

به گفته وی نقشه جبهه النصره نفوذ به داخل شهرک خان طومان از محور غربی آن بود، اما رخ دادهای جاری در میدان مانع از تحقق این هدف گروه‌های تروریستی تکفیری شد.

این تحلیلگر امور نظامی و راهبردی درباره خان طومان گفت: اصولا منطقه خان طومان از جمله محورهای عملیاتی فعالی است که همواره شاهد درگیری‌ و نبردهای مسلحانه بین نیروهای سوری و گروه‌های تروریستی است و در آخرین نبردها از این دست ارتش سوریه با عقب نشینی تاکتیکی چندمتری به داخل شهرک اجازه پیشروی به گروه‌های تروریستی را داد تا تجمعات و گروه‌های آنها به واسطه نیروی هوایی مورد حمله قرار گیرد.

الجفا تاکید کرد که ارتش سوریه و نیروهای متحد همچنان کنترل نقاط راهبردی و مهم منطقه، از جمله انبارهای تجهیزات نظامی و سلاح‌ها و سوخت را در دست دارند و همچنان درحال تحکیم کمربند دفاعی شهرک از محور جنوب غربی هستند که شاهد حملات مستمر نفوذی توسط گروه‌های تروریستی است.

وی سخنان خود را با این گفته به پایان رساند که بدون تردید خبرهای انتشار یافته توسط رسانه‌های مغرض و دشمن مبنی بر سیطره کامل گروه‌های تروریستی بر شهرک خان طومان فاقد صحت و اعتبار است و باید آن را درچارچوب جنگ رسانه‌ای و روانی دشمنان سوریه با هدف ایجاد رعب و وحشت و تضعیف روحیه و معنویات مردم، ارتش، دولت و متحدان سوریه ملاحظه کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس