کد خبر 565601
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

منافع مشترک میان رژیم صهیونیستی، مصر، اردن و عربستان در راستای شکل دادن به جبهه‌ای علیه ایران بوده و اقدامات آل‌سعود در تنگه تیران برای محدود کردن ایران می‌باشد.

به گزارش مشرق، نشریه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در یادداشتی به بررسی واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر از سوی مصر به عربستان سعودی پرداخت و اقدامات سعودی در تنگه‌های تیران را در راستای سیاست محدود کردن و همچنین تلاشی برای استفاده از شمال آفریقا بعنوان منطقه پشتیبانی دفاعی عنوان کرد.
 
در ابتدای این یادداشت با اشاره به سکوت رژیم صهیونیستی درباره اعطای تیران و صنافیر آمده است: «به سادگی می‌شد دربرابر انتقال جزایر تیران و صنافیر اعتراض کرد. با این حال عربستان به اسرائیل مدیون نیست. این کشور دوران متلاطمی را به دلایل اقدامات ایران از یک سو و تروریسم داعشی از سوی دیگر می‌گذراند. همه اینها در حالی است که رقابت در بازار جهانی گاز نیز درپی توافق هسته‌ای ایران روبه داغ شدن است.»
 
این نشریه صهیونیستی با سیاسی، امنیتی و اقتصادی خواندن ساخت پل میان مصر و عربستان نوشت: «اگر عربستان بتواند دربرابر این صدمات مقاومت کند، آنگاه بر چیزی که در پشت پرده اتفاق می‌افتد می‌تواند به سادگی غلبه کند. اسرائیل از آنچه که قرار است رخ دهد، مطلع بود. موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل اطمینان داد که این منطقه امن خواهد ماند.»
 
یدیعوت آحارونت به صحبت‌های عادل‌الجبیر وزیر خارجه آل‌سعود اشاره کرد و افزود: «عربستان سعودی به معاهده صلح اسرائیل-مصر پایبند خواهد ماند و عربستان هیچ تمایلی برای آغاز جنگ با اسرائیل یا استقرار نیروهای مسلح در تیران و صنافیر را ندارد. البته عربستان هیچ صلح‌نامه‌ای را با اسرائیل امضا نکرده است.»
 
در ادامه این یادداشت با بیان اینکه عربستان به معاهده‌های صلح میان رژیم صهیونیستی، اردن و مصر بعنوان پایدار کننده منطقه می‌نگرد، آمده است: «روند جدید در منطقه برپایه همکاری‌های استراتژیک بدون عادی‌سازی روابط می‌باشد و همچنین بدون اینکه دشمنی میان اعراب و اسرائیل را نفی کنند. با این روش آنها به "دشمن" خواندن اسرائیل و نفرین کردن نتانیاهو ادامه خواهند داد.»
 
یدیعوت آحارونوت منافع مشترک میان رژیم صهیونیستی، مصر، اردن و عربستان را در راستای شکل دادن به جبهه‌ای علیه ایران توصیف کرده و افزود: «عربستان و اسرائیل چشم در چشم هم به تهدید ایران و همچنین خطرات بالقوه حماس و حزب‌الله می‌نگرند. اما اسرائیلی‌ها به سعودی‌ها با چشم شیخ‌های فربه و تنبل نگاه کرده که بر روی چشمه نفت قرار داشته و به دیگران پول می‌دهند تا کارهایشان را انجام دهند.»
 
این نشریه صهیونیستی در پایان تاکید کرد: «مهمترین مسئله از نظر عربستان، تثبیت السیسی در مصر بوده و هدف بعدی آنها سازش میان حماس و فتح است. اگر در این امر موفق شوند، با طرح صلح عربی به سوی اسرائیلی‌ها می‌آیند تا پیشنهادات آنها را بشنوند. اگر اسرائیل لغزش داشته باشد، هرچیزی در دریای سرخ امکان رخ دادن دارد.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • نصیر ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    الآن امارات قطر کویت عربستان اردن ترکیه مصر اسراییل و عربستان یک طرفن..یمن عراق سوریه لبنان و ایران یک طرف!..
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    خدا هم طرف ماست
  • ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    ایران هم در تنگه هرمز عربستان و مابقی را محدود میکند عین اب خوردن فقط یه جو غیرت میخواد البته ما این غیرت رو الان در اقایون نمیبینیم
  • محمد صدرا بهلولی ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    با سلام عربستان عددی نیست و بزودی خودش با این شرایط که بوجود آورده به قهقرا میرود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس