کد خبر 558738
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

شهروندان مصری شب گذشته نیز علیه نفوذ عربستان سعودی در کشورشان تظاهرات کردند.

 به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، تظاهرات شهروندان مصری در اعتراض به واگذاری جزایر تیران و صنافیر به سعودی ها برای چندمین روز متوالی ادامه دارد.

مردم مصر شب گذشته با برپایی تظاهراتی مخالفت خود را با واگذاری جزایر مذکور به عربستان اعلام کردند. در این تظاهرات گروه های سیاسی مختلف و جوانان و دانشجویان حضور داشتند.

همچنین برخی دانشگاه ها همچون دانشگاه طنطا نیز شاهد اعتراضات دانشجویی علیه سیاست های «عبدالفتاح السیسی» بود.

جزایر تیران و صنافیر در نزدیکی شبه جزیره سیناء واقع شده اند و کسی در آنها ساکن نیست. نیروهای مصری اندکی پیش از جنگ ۱۹۶۷(جنگ اعراب با رژیم صهیونیستی) به منظور مسدود کردن تنگه تیران وارد این دو جزیره شدند تا بدین ترتیب راه کشتیرانی را در برابر رژیم صهیونیستی از طریق بندر ایلات مسدود سازند.

تاریخ حاکمیت مصر بر جزایر تیران و صنافیر به سال ۱۹۵۰ باز می گردد؛ این موضوع را عربستان و مصر به صورت مشترک روایت می کنند و تصریح می کنند که ملک عبدالعزیز از ملک فاروق درخواست کرد تا ارتش مصر در این ۲ جزیره حضور یابد تا مانع از تجاوز رژیم صهیونیستی به عربستان گردد. این در حالی است که کارشناسان مصری، دیپلمات ها و حقوق دانان معتقدند که این ۲ جزیره بخشی از سیناء و مصر هستند و در این خصوص به عثمانی قدیم استناد می کنند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس