عضو کنست معتقد است رژیم صهیونیستی خانه‌های فلسطینیان را برای ساخت شهرک‌های بیشتر و پاکسازی نژادی تخریب می‌کند.

 به گزارش مشرق، آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل نشان می‌دهد که ارتش رژیم صهیونیستی میزان تخریب خانه‌های فلسطینیان و دیگر بناها در کرانه باختری را بشدت افزایش داده است.

به نوشته وبگاه «اسکای نیوز» از ابتدای سال 2016 تا کنون میانگین 165 خانه در هر ماه تخریب شده و تعداد زیادی از مردم فلسطین از خانه‌هایشان آواره شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی برای توجیه این تخریب‌ها ادعا می‌کند خانه‌هایی را که غیرقانونی ساخته شده و مجوز نقشه‌کشی لازم را ندارد، تخریب کرده است.

یکی از اعضای کنست اما می‌گوید که رژیم صهیونیستی این کار را برای آماده کردن زمین‌ها جهت ساکن شدن یهودیان و ساخت شهرک‌های بیشتر در آینده انجام می‌دهد و این کار را «پاکسازی نژادی به شیوه‌ای پیچیده» توصیف کرد.

متیو رایدر از سازمان ملل با تاکید بر اینکه مجوز ساخت گرفتن برای فلسطینیان عملا غیر ممکن است، گفت: «آمار خود اسرائیل نشان می‌دهد که بین سال‌های 2010 تا 2014، فلسطینی‌ها فقط 33 مجوز ساخت در مناطق تحت تصرف اسرائیل بدست آوردند که چیزی حدود 1.5 درصد کل مجوزهای صادره است.»

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل همچنین نحوه استفاده رژیم صهیونیستی از قانون را «محدود کننده» و «تبعیض‌آمیز» توصیف کرد.

اکثر خانه‌هایی که تاکنون تخریب شده‌اند، در منطقه ث از کرانه باختری قرار دارند. رژیم صهیونیستی کرانه غربی رود اردن را تحت مفاد توافقنامه «اوسلو» به سه منطقه «آ، ب و ث» تقسیم کرده که منطقه ث کاملا تحت کنترل نیروهای امنیتی رژیم، منطقه آ تحت کنترل تشکیلات خودگردان و منطقه ب بصورت مشترک اداره می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس