کد خبر 576459
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن اعلام ناراحتی از استعفای یعلون، گفت او باید وزارت خارجه را قبول می‌کرد و در کابینه می‌ماند.

 به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به استعفای «موشه یعلون» از وزارت جنگ این اقدام را ناراحت کننده توصیف کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی نتانیاهو آمده است: «از تصمیم یعلون ناراحت هستم. گمان می‌کنم که او باید بعنوان وزیر خارجه بعنوان یک همکار کامل در حکومت اسرائیل به انجام وظیفه ادامه می‌داد.»

بنظر می‌رسد در جلسه چند روز پیش میان این دو، نتانیاهو به یعلون پیشنهاد داده که وزارت جنگ را ترک کرده و مسئولیت وزارت خارجه را دریافت کند. این در حالی است که یعلون یک نظامی بوده و از دنیای سیاست و دیپلماسی چندان سررشته‌ای نداشت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تشکر از زحمات یعلون در ارتش اسرائیل بعنوان فرمانده، تاکید کرد که تغییرات در وزارتخانه‌ها بدلیل بحران عدم اعتماد میان آن دو نبوده بلکه منشا آن نیاز به گسترش کابینه و پایدار کردن رژیم صهیونیستی در مواجه با خطر بزرگ پیش‌روی آن است.

وی البته توضیح نداد که خطر بزرگ پیش رو چه چیزی است و افزود: «گمان می‌کنم اگر از یعلون خواسته نشده بود وزارت دفاع را به مقصد وزارت خارجه ترک کند، او استعفا نمی‌داد.»

پیشتر این هفته نتانیاهو و یعلون بر سر اظهارات وی درخصوص لزوم انتقاد افسران ارتش از سیاست‌های کابینه، جلسه‌ای سه ساعته و جدال لفظی داشتند.

یعلون صبح امروز جمعه استعفای خود از دولت و کنست را در اعتراض به عدم مقبولیت عمومی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین اعلام «آویگدور لیبرمن» بعنوان نامزد احتمالی برای وزارت جنگ اعلام کرد.

یعلون در کنفرانس خبری با انتقاد از نتانیاهو و وضعیت حزب راست‌گرای لیکود، گفت: خود را در کشمکش شدید با نتانیاهو بر سر ارزش‌ها می‌دیدم و اینکه امنیت اسرائیل و شهروندانش در هر موضوعی از پایین ترین سطح اهمیت برخوردار است.

او تأکید کرد: عناصر تندرو، حکومت و حزب لیکود راقبضه کرده‌اند.

استعفای یعلون از وزارت جنگ در حالی است که روز چهارشنبه گزارشاتی مبنی بر جلسه نتانیاهو با «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل بیتونا» برای پیوستن به ائتلاف کابینه و حزب لیکود جهت تشکیل حکومت متحد و همچنین پذیرفتن سمت وزارت جنگ مطرح شده بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مخلوق خدا ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    دیدن غم و غصه ای الاغها میتونه پر لایک باشه تو انستو گرام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس