کد خبر 566030
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۴

منابع قضايي مصر از شروع محاكمه نخستين گروه از فعالاني خبر دادند كه در اعتراض به واگذاري دو جزير مصري به عربستان سعودي، عليه عبدالفتاح سيسي رئيس جمهوري اين كشور دست به تظاهرات زده بودند.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاري رويترز، شمار محاكمه شدگان 237 نفر و براي اولين بار از زمان اعتراضات ماه جاري پرونده آنها در دستگاه قضايي به جريان افتاده بود.

هزاران نفر از مصري هاي خشمگين از تصميم سيسي به واگذاري دو جزيره به عربستان سعودي به بزرگترين تظاهرات از زمان روي كار آمدن اين ژنرال سابق ارتش در سال 2014 دست زدند و خواهان بركناري وي شدند.

ديده بان حقوق بشر هفته جاري در گزارشي گفت كه نيروهاي امنيتي، تظاهرات بزرگ ديگري را به هم زدند و دستكم 382 نفر را دستگير كردند.

اين 237 نفر در چهار دادگاه قاهره و حومه جيزه به اتهام تظاهرات بدون مجوز حضور يافتند؛ جلسات بعدي دادگاه به وقت ديگر موكول شد و آنها در صورت محكوم شدن تا سه سال بايد پشت ميله هاي باشند.

سيسي در پي يك توافق دولتي كه جزاير غير مسكوني تيران و صنافر در درياي سرخ را جزو سرزمين عربستان دانسته، با انتقاد و اعتراض مردم و مقامات روبه رو شده است.

مقامات سعودي و مصري مي گويند اين جزاير متعلق به اين پادشاهي بوده و به دليل درخواست رياض از قاهره در سال 1950 براي حفاظت از اين جزاير، تحت كنترل مصر قرار گرفته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس