کد خبر 576932
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

« موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی معروف به « بوگی»از این منصب خود و همچنین عضویت در « کنست» پارلمان این رژیم استعفا و انزوای سیاسی موقت را انتخاب کرد، زمانی که مطمئن شد« بنیامین نتانیاهو» قصد دارد وزارت جنگ را به « اویگدور لیبرمن » سرکرده حزب « اسرائیل بیتنا» واگذار کند.

 به گزارش مشرق، یعلون گفته است که در اعتراض به رفتار نتانیاهودر جریان تحولات اخیر و از بین رفتن اعتمادها به او از کابینه و کنست استعفا و برای مدتی انزوای سیاسی را انتخاب می کند اما اقداماتش را برای قرار گرفتن در راس قدرت در رژیم صهیونیستی متوقف نخواهد کرد.

برخی ادعا می کنند که این تحولات از نقاط قوت رژیم صهیونیستی است اما واقعیت چیز دیگری است و سرکردگان این رژیم برای بقای خود مبادرت به حذف یکدیگر می کنند و حتی گاهی ترور هم در دستور کار آنها قرار می گیرد.

نتانیاهو از انزوای رسمی بوگی ابراز تاسف کرده و گفته که برای او جایگاه وزارت خارجه را درنظر گرفته بوده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که چراغ سبزی هم به«اسحاق هرتزوگ» رئیس حزب مخالف «المعسکر الصهیونی» نشان داده همچنین اعتراف کرده که این رژیم با چالش های جدی مواجه است تا بتواند یکه تازی خود را توجیه کند.

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که خاخام افراطی « یهودا گلیک» بجای یعلون وارد کنست می شود در حالی که در انتخابات سال گذشته نتوانسته بود پیروز شود.

شهید« معتز حجازی» از نیروهای مقاومت فلسطینی در سال 2014 تلاش کرد تا این خاخام صهیونیست افراطی را که درعملیات یورش به مسجدالاقصی دست داشته بود، به هلاکت برساند اما از مرگ حتمی نجات یافت.

ناظران این تحولات را نشانه مرحله جدیدی از جنگ قدرت و عمیق تر شدن شکاف اختلافات بین سرکردگان رژیم صهیونیستی دانسته اند که با گسترش دامنه بحران ها و چالش های فراروی این رژیم عمیق تر هم می شود.

اکنون سروصداهای سیاسی در رژیم صهیونیستی بالا گرفته و شوک بزرگی به موسسه های نظامی این رژیم وارد شده است.

نزدیکان یعلون گفته اند که او از تلاش های نتانیاهو برای اینکه حذفش کند، شگفت زده نشده بلکه از رفتار و روش های نتانیاهو برای حذفش غافلگیر شده است.

البته یعلون در همان نخستین روز انزوای سیاسی موقتش اقدامات خود را برای حذف نتانیاهو از صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی شروع کرد و با کنایه به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: زعامت مانند دریانوردی با قطب نماست و با هوس و سبک مغزی نمی توان دریانوردی کرد.

این واکنش یعلون به تلاش های نتانیاهو برای فراهم شدن حذفش از صحنه سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی، نشان می دهد که ادعای حمایت از آزادی عمل نظامیان صهیونیست و محاکمه آنها اختلاف هائی سطحی هستند و ریشه این اختلاف ها جنگ قدرت پنهان و آشکار میان سرکردگان این رژیم است که هیچگاه قطع نشده است.

« عمیر برتز» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در باره تنش در روابط نتانیاهو و یعلون گفت: نتانیاهو موفق شد یعلون را بعداز نصب کمین های متعدد در سر راه او کنار بزند».

« بوگی» که مانند لیبرمن در جنایات نتانیاهو علیه ملت مظلوم فلسطین شریک است، گفته که آماده یک درگیری شدید و سخت با نتانیاهو و دارو دسته اش در کابینه و کنست می شود.
وی فاش کرده که رفتار حزب لیکود ونتانیاهو رژیم صهیونیستی را با خطر مواجه کرده و پایه های سست این رژیم در حال فروپاشی است.

وزیر جنگ برکنار شده رژیم صهیونیستی گفته است که انزوای سیاسی او زیاد طول نمی کشد و برای کنار زدن نتانیاهو از نخست وزیری و ریاست حزب لیکود کارزار سختی را شروع می کند.

** بازگشت لیبرمن، تراژدی کمدی

در محافل سیاسی ، نظامی و رسانه ای صهیونیستی از برکناری یعلون به عنوان « وارد کردن خنجر از پشت» تعبیر شده و آمده است که بازگشت لیبرمن به کابینه ائتلافی نتانیاهو و قرار گرفتن در منصب وزارت جنگ یک تراژدی کمدی است.

« عاموس هارئیل» تحلیلگر نظامی در روزنامه صهیونیستی (هاآرتص) نوشته است که نتانیاهو با استفاده از نظریه نظامی آمریکائی (Shock and Awe) برای ساقط کردن یعلون استفاده کرد تا با حرکت در میان راهبرد و تاکتیک در راس قدرت باقی بماند هرچند تاثیر آن بر ارتش اسرائیل توام با « شوک و رعب» باشد.

حتی روزنامه « اسرائیل الیوم» حامی مواضع نتانیاهو و لیبرمن تاکید کرده که قرار گرفتن لیبرمن در راس وزارت جنگ یک اشتباه فاحش است زیرا او عنصری بسیار تندرو ونژاد پرست است.
« رون بن یشای» تحلیلگر نظامی هم در روزنامه صهیونیستی « یدیعوت آحرونوت» نوشته است که اکنون « امنیت ملی اسرائیل در معرض خطری جدی قرار گرفته است».
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس