کد خبر 562954
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۹

کاخ سفید اعلام کرده است که ۲۸ صفحه از اسناد محرمانه مربوط به نقش عربستان در یازده سپتامبر را منتشر می کند.

به گزارش مشرق و به نقل از آسوشیتدپرس، کاخ سفید اعلام کرده است با وجود تنش‌های پیش آمده در روابط این کشور با عربستان اسناد مربوط به نقش عربستان در ماجرای یازده سپتامبر را منتشر می کند.

پیش از این کنگره آمریکا و دولت این کشور اعلام کردند عربستان در حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ نقش دارد. در پی اعلام این مطلب از سوی واشنگتن، عربستان تهدید کرد در صورت ادامه این سیاست دارایی های خود را از آمریکا خارج می کند.

گفته می شود اسناد مربوط به عاملان حمله تروریستی یازده سپتامبر نشان می دهد بیشتر افراد حاضر در آن تبعه عربستان هستند. بر اساس این گزارش صفحاتی از این اسناد محرمانه باقی مانده است. کاخ سفید می گوید می خواهد این اسناد را منتشر کند.

باب گراهام سناتور سابق آمریکایی و مسئول کمیته تحقیق کنگره درباره این اسناد می گوید ۲۸ صفحه از این اسناد محرمانه بوده و نشان می دهد مقامات عربستانی نیز در این حادثه نقش داشته اند.

«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته در ریاض به خبرنگاران گفت که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا به «جیمز کلپر» رئیس اطلاعات ملی آمریکا دستور داده است که انتشار احتمالی این ۲۸ صفحه را بررسی کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 0
    من فکر میکنم توطعه جدیدی در راه است حالا کله کردن عربستانه یا برای ایران برنامه دارن نمیدونم ولی این قضیه بدجور بو میده
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 0
    امریکا دروغ می گوید یقینا اطلاعات را به نحوی منتشر می کند که ال سعود را تبرعه کند و بخشی از دیدار اوباما برای هماهنگی همین موضوع بود هیچ وقت صهیونیست ها اجازه نمی دهند ال سعودی که اینقدر برای انها نفع دارد از بین برود منافع ال سعود برای صهیونیست ها 1- راه اندازی گروهایی مانند طالبان و داعش و جندا... که دو سر سود هستند برای انها الف - با دشمنان غرب و صهیونیست ها می جنگند ب- موجب اسلام هراسی می شوند دنیا را از اسلام دور می کنند و در نهایت موجب تقویت امنیت رژیم ملحد صهیونیستی می شوند 2- ایران و جبهه مقاومت را تضعیف می کنند 3- بین مسلمانان اختلاف ایجاد می کنند و به جای ازادی قدس فکر ازادی سوریه و بحرین و یمن خواهند بود 4- ثروت های ملت های مسلمان برای خرید سلاح و مهمات به جیب شرکت هایی که صهیونیست ها سهام انها را دارند واریز می شود. 5-و...
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 0
    خدا با ماست نگران نیستیم به قول امام خمینی آمریکا هیچ غلطی نمیتواند کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس