کد خبر 563507
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵

رئیس جمهوری آمریکا طی یک سخنرانی در هانوفر آلمان با تاکید بر اینکه ما در برابر تروریست‌های وحشی در امان نیستیم، خواستار دخالت بیشتر ناتو و اروپا در بحران عراق و سوریه شد.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه "دی سایت"، "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی در نمایشگاه تجاری در هانوفر آلمان، اروپای متحد را به عنوان بزرگترین دستاورد سیاسی عصر مدرن ستایش کرد.

وی اروپاییان را به وحدت و همبستگی فراخوانده و درباره عواقب وخیم شرایطی غیر از این هشدار داد.

وی همچنین با اشاره به همه پرسی پیش رو در انگلیس برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا، اروپاییان را به حفظ انسجام و رواداری فراخواند.

اوباما تصریح کرد که آمریکا و همه دنیا به یک اروپای قدرتمند و متحد نیاز دارند. ما خواهان یک اروپای جامع، آزاد و اروپایی که در صلح و آرامش باشد هستیم. همبستگی کامل در این اتحادیه ضرورت دارد در غیر این صورت در معرض تهدید جدایی و تعصب قرار می گیرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین از کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا درخواست کرد که بیشتر خود را درگیر بحران در کشورهای عراق و سوریه که درگیر جنگ های داخلی هستند کنند. اروپا و ناتو هنوز می توانند اقدامات بیشتری در این راستا انجام دهند. کشورهای بیشتری باید در این کشورهای درگیر جنگ های داخلی در زمینه مبارزه، آموزش و بازسازی مشارکت کنند. کمک های اقتصادی بیشتر برای عراق به منظور مبارزه با افراط گراها هم ضرورت دارد.

اوباما با اشاره به این درگیری ها و دیگر درگیری های بین المللی درباره تهدیدات ناشی از آن همچنین برای اروپا هشدار داده و به عنوان نمونه به حملات تروریستی پاریس و بروکسل اشاره کرد.

وی در این باره گفت: ما در برابر تروریست های وحشی در امان نیستیم. غرب باید از زندگی خود در برابر نفرت دفاع کند. باید شکاف ها پر شود تا حملات تروریستی مشابه بروکسل و پاریس اتفاق نیافتد. آمریکا از نیروهای امنیتی قدرتمندی برخوردار است که در دنیا بهترین است. اما هیچ کس نمی تواند به تنهایی این مسائل را حل کند.

رئیس جمهور آمریکا همزمان خواستار باز بودن بیشتر در پذیرش پناهندگان شده و تاکید کرد که همه باید در این راستا مسئولیتی را بر عهده گیرند و این همچنین درباره ایالات متحده هم صدق می کند. آمریکایی ها باید حتی در دوران سخت از ارزش های خود دفاع کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس