کد خبر 560960
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳

رئیس هیات نمایندگی دولت سوریه در مذاكرات ژنو تاکید کرد: سازمان ملل متحد بار دیگر بر ادامه مذاکرات بدون حضور هیأت سعودی تاکید کرده است.

به گزارش مشرق، رئیس هیات نمایندگی دولت سوریه در مذاكرات ژنو و نماینده دائم این كشور در سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه در پی تصمیم هیات مخالفان سوری تحت حمایت سعودی برای تعلیق حضور خود در مذاكرات ژنو گفت: سازمان ملل متحد بار دیگر بر ادامه مذاکرات بدون حضور هیات سعودی تاکید کرده است.
 
"بشار جعفری"، رئیس هیات دمشق در مذاكرات ژنو امروز چهارشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد که کشورش خواهان فشار بر برخی کشورهای همجوار برای اجرای قطعنامه های سازمان ملل متحد در زمینه مبارزه با تروریسم است.
 
وی گفت: علی‌رغم خروج هیأت مخالفان تحت حمایت سعودی از مذاکرات ژنو، سازمان ملل متحد بار دیگر تاکید کرده است که این مذاکرات ادامه می یابد.
 
بشار جعفری در ادامه به گفت وگو با دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه درباره اصلاحات پیشنهادی دولت سوریه به طرح دی میستورا اشاره کرد و گفت: تا کنون 3 جلسه رسمی در این خصوص برگزار شده است که این بیانگر ورود جدی ما به روند گفت وگوهای سوری – سوری بدون دخالت های خارجی است.
 
جعفری، تعلل و كارشكنی برخی گروه های مخالف در روند گفت وگوهای سوریه را نشان از سردگمی و تنش آفرینی حامیان آنها دانست و گفت: آنها به دنبال پیروزی ها و دستاوردهای ارتش سوریه در میدان نبرد دست به این اقدامات زده اند.
 
وی درباره موضع گیری اخیر صهیونیست ها درخصوص بلندی های جولان اشغالی، گفت: به طور جدی از معاون دیمستورا خواسته ایم که سازمان ملل متحد را وادارد کند که برای سوال از نتانیاهو به علت نقض قطعنامه های ذی ربط سازمان ملل متحد، فورا اقدام کند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس