کد خبر 558656
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۴

"فدریکا موگرینی"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد شنبه به تهران سفر کرد و با مقامات ایرانی درباره روابط دوجانبه ایران و اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، این دومین سفر مسئول سیاست خارجی اروپا به تهران بود که البته این بار هفت کمیسیونر اتحادیه اروپا او را همراهی می‌کردند؛ سفری که در آن به قول خانم موگرینی "موتور همکاری‌های عملی ایران و اتحادیه اروپا در حال به حرکت درآمدن است".

خانم موگرینی به بحث افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران اشاره کرد و گفت: "برخی مسائل اداری داخلی در ایران در این زمینه باید پیگیری شوند که ما به این موضوع احترام می‌گذاریم و می‌خواهیم که همه‌چیز روان و به درستی انجام شود".

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه تصمیمی برای اعزام نخستین تیم اتحادیه اروپا به تهران اتخاذ شده، می‌گوید که اولین تیم اعزامی "با حمایت و کمک رئیس دوره‌ای فعلی اتحادیه اروپا فعالیت خواهد کرد. ریاست دوره‌ای به صورت گردشی است و فعلا هلند آن را برعهده دارد".

خانم موگرینی در بخشی از این مصاحبه به مذاکرات سوریه هم پرداخت و گفت که "ایران می‌تواند نقش بسیار مهمی در حمایت از گفتگوهای سوری‌-سوری که در ژنو در حال آغاز هست، ایفا کند".

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس