کد خبر 561132
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

آژانس پناهجویان سازمان ملل اعلام کرد که احتمالاً 500 نفر از پناهجویان هفته گذشته در مکانی نامعلوم بین لیبی و ایتالیا، در حادثه واژگونی قایق در آبهای متلاطم مدیترانه جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، آژانس پناهجویان سازمان ملل روز چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد که احتمالاً 500 نفر از پناهجویان هفته گذشته در آبهای متلاطم مدیترانه زمانیکه یک قایق بزرگ با تعداد بی‌شماری پناهجو از آفریقا و خاورمیانه در مکانی نامعلوم بین لیبی و ایتالیا واژگون شد، جان خود را از دست داده‌اند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» ضمن گزارش این خبر نوشت، اگر این خبر تأیید شود، این بدترین فاجعه انسانی در بحران پناهجویان اروپا از زمان آوریل گذشته تاکنون به حساب می‌آید. در آن حادثه بیش از 800 نفر از پناهجویان در حالی که تلاش می‌کردند به ایتالیا برسند، در نزدیکی سواحل لیبی جان خود را از دست دادند.

آژانس پناهجویان سازمان ملل، یافته‌های خود را بر اساس گفت‌وگو با 41 نفر از بازماندگان قایق واژگون شده قرار داده است که البته هنوز به طور مستقل چنین اطلاعاتی را تأیید نکرده است.

طبق این گزارش، پناهجویان بازمانده شامل 23 تبعه سومالی، 11 تبعه اتیوپی، 6 شهروند مصری و یک شهروند اهل سودان می‌شود که یک قایق تجاری در نزدیکی یونان در تاریخ 16 آوریل بعد از چند روز سرگردان بودن در دریا، آنها را نجات می‌دهد.این مهاجران به یک کمپ در «کالاماتا» شهری در سرزمین یونان منتقل شدند.

توافقی در 20 ماه مارس به اجرا درآمد که طبق آن مهاجرانی که از ترکیه به یونان می‌رسند، اخراج شوند و همین امر تا حدودی تعداد افرادی که از دریای اژه عبور می‌کردند و زندگی خود را به خطر می‌انداختند تا به یونان برسند، کاهش یابند. با اینحال این سیاست جدید ظاهراً قاچاقچیان انسان را ترغیب کرده است تا به مسیرهای ممنوعه خطرناک از طریق لیبی به ایتالیا روی آورند. 800 نفر از مهاجران سال گذشته میلادی از این مسیر استفاده کردند و قایق آنها واژگون شد و همگی جان خود را از دست دادند.

آژانس پناهجویان سازمان ملل در بیانیه‌ای خواستار افزایش مسیرهای قانونی برای پذیرش مهاجران و پناهجویانی شد که قصد دارند وارد اروپا شوند تا تقاضا برای قاچاق انسان و عبور از مسیرهای دریایی غیرقانونی خطرناک برای رسیدن به اروپا کاهش یابد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    روزیچند صد تا مسلمان بدبخت طعمه فتنه انگیزی های این صهیونیستهای ملعون و عمالشون میشن؟! روزی چند صدتا واقعا! خدایا به داد ما برس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس