کد خبر 564145
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۷

منابع نزدیک به مذاکرات سوریه اعلام کردند دور بعد مذاکرات صلح این کشور در ماه می برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق و به نقل از روسیا الیوم، «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز سه شنبه از عزم خود برای برگزاری دور جدید مذاکرات صلح سوریه طی ماه می میلادی خبر داد.

«الیان مسعد» رئیس هیات مخالفان داخلی سوریه روز سه شنبه پس از دیدار با «استفان دی میستورا» از اظهارنظر آشکار وی مبنی بر برگزاری دور جدید مذاکرات صلح سوریه در ماه می بدون تعیین تاریخ آغاز آن خبر داد.

مسعد اظهار داشت که دی میستورا گفته است با وجود عدم مشارکت هیات عالی مذاکرات مخالفان سوری موسوم به «گروه ریاض» در مذاکرات ژنو با ادامه این مذاکرات مخالفت نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه در دیدار با دی میستورا سند ۱۲ بندی پیشنهادی از سوی وی را مورد بررسی قرار داده اند اظهار داشت که هیات مخالفان داخلی سوریه با اغلب بندهای این سند بجز بند نهم پیرامون موضوعات امنیتی موافقت کرده اند.

یک منبع نزدیک به مذاکرات سوریه پیش از این اعلام کرده بود که دور بعدی مذاکرات صلح سوریه ۱۰ تا ۱۵ ماه می میلادی (۲۶-۲۱ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

در همین حال «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد از تلاش های استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تمجید کرده و اظهار داشت که دی میستورا تماس تلاش خود را در مذاکرات سوریه در ژنو بکار گرفته است.

از سوی دیگر «بشار الجعفری» رئیس هیات مذاکره کننده دولت سوریه در مذاکرات ژنو روز سه شنبه دور اخیر مذاکرات با دی میستورا را مفید و ثمربخش توصیف کرد.

این در حالی است که «احمد فوزی» سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز چهارشنبه گزارش آخرین دستاوردهای مذاکرات صلح سوریه در ژنو را به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس