نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با یک خبرگزاری روس،با بیان اینکه حمله شیمایی 2013 با هدف فشار قرار دادن دولت سوریه انجام گرفت، اعلام کرد که وزیر خارجه وقت دولت فرانسه در این حمله دست داشته است.

به گزارش مشرق، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در گفت‌وگوی ویژه با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه گفت که سوریه اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد برخی از کشورها در حمله شیمیایی 2013 به «خان العسل» و «غوطه شرقی» دست داشته‌اند.

جعفری تصریح کرد که دولت سوریه بعد از این حمله، صدها نامه به همراه اسناد و مدارکی در خصوص تولید و به کارگیری تسلیحات شیمیایی از طرف تروریست‌ها علیه شهروندان و ارتش این کشور، به شورای امنیت فرستاد.

وی اظهار داشت، ولی برخی  از کشورهای "صاحب نفوذ" در شورای امنیت، اطلاعات آمده در این نامه‌ها را مخفی نگه داشتند و از انتقال آن‌ها به رسانه‌ها جلوگیری کردند؛ چرا که کسانی که از این تسلیحات استفاده کرده بودند، مورد حمایت همین کشورهای صاحب نفوذ بودند.

جعفری مسئله و ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط دولت سوریه را ساختگی و دروغین دانست که با هدف فشار سیاسی بر دولت سوریه از همان ابتدا مطرح شد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: کشورهای صاحب نفوذ از همان ابتدا نمی‌خواستند که هویت کسانی که از سلاح شیمیایی استفاده کرده بودند، مشخص نشود؛ چرا که شرایط سیاسی مطابق خواست آن‌ها بود.

جعفری به اعزام «آکه سیلستروم»، فرستاده سازمان ملل برای تحقیق درباره حملات شیمیایی سوریه اشاره کرد و گفت: سیلستروم قرار بود به مناطقی که در آنجا حمله شده بود برود که این اقدام، با وقوع حمله شیمیایی دوم به غوطه دمشق اتفاق نیفتاد؛ چرا که این حمله با هدف منحرف کردن افکار و انظار از خان العسل به غوطه بود.

این مقام سوری افزود، طبق گفته منابع فرانسوی، از جمله کتابی با عنوان «به سوی دمشق» که اخیراً در فرانسه چاپ شده، «لورانس فابیوس» وزیر خارجه وقت فرانسه پشت پرده حمله شیمیایی به غوطه دمشق بوده است.

جعفری سه شنبه (دیروز) گفته بود که گروه های تروریستی از مواد شیمیایی علیه غیرنظامیان سوری استفاده کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس