کد خبر 559334
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

طرح استیضاح رئیس جمهوری برزیل با کسب بیش از دو سوم آراء مورد نیاز، از سد مجلس نمایندگان این کشور گذشت و به مجلس سنا راه یافت.

 به گزارش مشرق به نقل از بی بی سی، مجلس نمایندگان برزیل در رایی سرنوشت ساز به آغاز فرایند استیضاح «دیلما روسف» رئیس جمهوری چپ گرای این کشور آمریکای لاتین رای مثبت داد.

با رای «آری» دو سوم مجلس نمایندگان به طرح استیضاح روسف، اکنون نوبت مجلس سنا است تا در جلسه ای که احتمالا اوایل ماه میلادی می برگزار می شود، در این باره تصمیم بگیرد. چنانچه طرح استیضاح روسف از سد سنا نیز بگذرد، وی از مقام ریاست جمهوری تعلیق شده و انجام وظایفش مادامیکه در انتظار صدور رای نهایی است به عهده «میشل تمر» معاون وی می افتد.

چنانچه در نهایت جرم فساد مالی وی مبنی بر استفاده از بودجه دولتی برای پیشبرد تبلیغات انتخاباتی سال ۲۰۱۴ محرض شود، روسف برای همیشه از سمت خود برکنار خواهد شد.

جالب آنکه شمارش آراء همچنان در صحن مجلس نمایندگان ادامه دارد، اما تعداد آرای موافق از مرز ۳۴۲ رایی که برای پیشبرد طرح استیضاح روسف لازم بود، فراتر رفته است.

اعلام رای نهایی مجلس نمایندگان برزیل در حالی انجام شد، که بسیاری از شهرهای بزرگ این کشور شاهد برگزاری تظاهرات از سوی موافقان و مخالفان روسف هستند.

در این میان، روسف ۶۸ ساله که تمامی اتهامات نسبت داده شده به خود را رد می کند، با انتشار مطلبی در یکی از روزنامه های پر تیراژ برزیل از خود به عنوان زنی بی گناه یاد کرد. وی پیشتر مخالفین را به تلاش برای کودتا علیه دولت خود متهم کرده بود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس