کد خبر 551377
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد: رئیس جمهور برزیل پس از تشکر و قدردانی از مردم این کشور برای حمایت از وی اعلام کرد که برزیلی‌ها به دموکراسی اعتقاد راسخی دارند.

به گزارش مشرق به نقل از «تله‌سور»، «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل روز گذشته به منظور تشکر و قدردانی از حمایت جامع برزیلی‌ها از وی در برابر اقدامات بی‌ثبات‌ کننده و تلاش‌های اپوزیسیون برای راه‌اندازی کودتا علیه وی در کاخ «پلاناتو» مقر ریاست جمهوری برزیل واقع در «برازیلیا» پایتخت این کشور آمریکای لاتینی سخنرانی کرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت تجربه و شرکت در تمام فرآیندها و مراحل دموکراسی صرف نظر از موقعیت سیاسی کشور اذعان داشت: پیوند مشترکی بین ما برقرار است و ما به دموکراسی معتقدیم.

رئیس جمهور برزیل گفت: موضوع تنها اعتقاد و باور دموکراسی نیست بلکه باید برای آن جنگید؛ 52 سال پیش در چنین روزی، وقوع یک کودتا آغاز دوره‌ای جدید از تاریخ کشور ما را رقم زد که عدم احترام به حقوق بشر و حقوق فردی از شاخصه‌های آن است؛ مشخص است که در این دوران شاهد مبارزه‌ای طولانی مدت بوده‌ایم؛ از عواقب همان مبارزات رنج می‌بریم در حال حاضر نیز از عواقب مبارزات امروز خود رنج می‌بریم؛ بسیاری از تظاهرات کنندگان و معترضین دستگیر شدند برخی شکنجه شدند برخی به اجبار از کشور تبعید شدند و گروهی دیگر نیز به قتل رسیدند.

«روسف» مجددا در سخنانی به ادعاهای دروغین اپوزیسیون برزیل اشاره کرد و گفت که اپوزیسیون به دنبال بر هم زدن نظم دموکراتیک کشور و سرنگونی دولت وی است.

وی در این رابطه گفت: اپوزیسیون بدون در دست داشتن مدرک قانونی و توجیه منطقی قصد براندازی من از منصب ریاست جمهوری کشور را دارد تنها به این دلیل که برای اداره کشور عقاید و پیشنهادات دیگری دارد؛ البته اپوزیسیون با اعلام برخی این پیشنهادات در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 با شکست مواجه شد.

رئیس جمهور برزیل ضمن اشاره به تلاش بی وقفه اپوزیسیون برای به دست گرفتن قدرت کشور تصریح کرد: اپوزیسیون سعی می‌کند که عملکرد سریع‌تری داشته باشد زیرا به خوبی می‌داند که برای تحمیل دستور کار خود در کشور قادر به توسل به روندهای دموکراتیک نیست.

وی هشدار داد که اقدام به برگزاری دادگاهی سیاسی علیه وی اقدام علیه دموکراسی است.  

«روسف» اظهار داشت: دفاع از مشروعیت دموکراتیک ما را متحد می‌سازد به همین دلیل نیروها و متحدین ما در حال افزایش هستند زیرا همه به خوبی می‌دانیم که وجود دموکراسی به عنوان یک ارزش برای حفظ و دفاع از کشور ضروری است و همه برای برقراری دموکراسی در کشور تلاش می‌کنیم.

کانون وکلای برزیل در 28 مارس (9 فروردین 94) با ارائه دادخواستی به مجلس نمایندگان این کشور، خواستار برگزاری دادگاه سیاسی علیه «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل با هدف عزل وی از مسند قدرت در این کشور شد.

در همین راستا مخالفان دولت برزیل انتصاب «لوئیس ایناسیو داسیلوا» رئیس‌جمهور سابق برزیل به عنوان یکی از وزرای کابینه «روسف» را اقدامی در جهت جلوگیری از انجام تحقیقات قضایی علیه وی می‌دانند؛ «داسیلوا» از سوی دادگاه عالی این کشور به ارتکاب فساد متهم در دو پرونده قضایی متهم شده است.

درخواست کانون وکلای برزیل برای برگزاری دادگاه سیاسی علیه «روسف» در میان موجی از اعتراضات نمایندگان حامی رئیس‌جمهور این کشور به مجلس نمایندگان برزیل ارائه شد.

«ادواردو کنها» ریاست مجلس نمایندگان برزیل که خود از سوی دادگاه عالی این کشور به مشارکت در پرونده فساد شرکت نفتی «پتروبراس» متهم است، باید درخواست ارائه شده از سوی کانون وکلای برزیل را در کنار درخواست دیگری که از سوی نمایندگان احزاب اپوزیسیون این کشور برای برگزاری دادگاه سیاسی علیه «روسف» ارائه شده است را مورد بررسی قرار دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس