مجلس عوام برزیل امروز (یکشنبه) درباره اینکه آیا پیشنهاد استیضاح دیلما روسف، رئیس‌جمهور، را به اتهام دستکاری در حساب‌های بودجه‌ای، ارائه دهد یا نه، تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 به گزارش مشرق، تصمیم پارلمان برزیل درباره استیضاح روسف می‌تواند به حکومت 13 ساله حزب کارگر در این کشور پایان دهد.

بحران سیاسی، که در میانه بزرگترین رکود اقتصادی این کشور از دهه 1930 پدید آمده است، منجر به شکافی بزرگ شده و نبردی سخت بین روسف و معاونش،‌ مایکل تمر، که در صورت کناره‌گیری رئیس‌جمهور جایگزین وی می‌شود، شده است.

اگرچه روسف در توافقات دقیقه آخری توانست رأی برخی از نمایندگان را بدست آورد اما به نظر می‌رسد نتوانسته یک‌سوم آراء لازم در پارلمان 513 نفری برای اجتناب از فرستاده شدن به سنا برای محاکمه را بدست آورد.

لوئیز ایناسو لولا داسیلوا، خلف کاریزماتیک روسف، این توافق را مدیریت کرد تا روسف را در دفتر ریاست‌جمهور نگه دارد. وی همچنین از فرمانداران چندین ایالت خواست تا قانونگذاران را تحت فشار بگذارند.

هزاران پلیس قرار است امروز (یکشنبه) به برزیلیا، پایتخت، همچنین شهرهای بزرگ سائوپائولو و ریودوژانیرو، شهرهایی که قرار است هزاران نفر از طرفداران و مخالفان روسف در آنها دست به تظاهرات بزنند، اعزام خواهند شد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که 60 درصد جمعیت 200 میلیونی برزیل خواهان استیضاح رئیس‌جمهور است. حلقه نزدیک به وی درگیر در یک رسوایی فساد مالی در شرکت نفتی دولتی پتروبراس شده است.

با این حال حزب کارگر هنوز هم از حمایت قوی میلیون‌ها کارگرد در برزیل برخوردا است. این کارگران معتقدند برنامه‌های رفاهی حزب خانواده‌های آنها را طی یک دهه گذشته از فقر نجات داده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس