کد خبر 557857
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱

مجلس نمایندگان برزیل روز جمعه بحث درباره برکناری دیلما روسف، رئیس جمهور این کشور را بعد از ناکامی پنجشنبه شب روسف در مسدود کردن این روند آغاز کرد.

به گزارش مشرق، اکثریت قضات دادگاه عالی برزیل پنجشنبه شب در پایان بحث های 8 ساعته شکایتی را که وکیل روسف روز پنجشنبه ارائه کرد و لغو روند برکناری وی را خواستار شد، رد کردند.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید نمایندگان برزیل روز جمعه نشست سه روزه را برای تصمیم گیری درباره سرنوشت رئیس جمهور چپ گرای این کشور شروع کردند. مخالفان دیلما روسف را به دست کاری در حساب دولتی به منظور بهتر نشان دادن اوضاع برزیل متهم کرده اند.

دبیر مجلس سفلا در آغاز این نشست خلاصه این روند را قرائت و سپس ادواردو کانها، رئیس این مجلس، اعلام کرد، اتهامات مطرح شده در گزارش کمیسیون ویژه که هفته گذشته ارائه و برکناری رئیس جمهور را خواستار شد، محور این نشست ها خواهد بود.

مخالفان روز یکشنبه در رای گیری تعیین کننده باید نظر موافق دو سوم اعضای مجلس سفلا (342 نفر از 513 عضو) را به دست آورند تا روند برکناری رئیس جمهور به مجلس سنا ارائه شود.

در غیر این صورت این روند به صورت خودکار متوقف خواهد شد و روسف دوره ریاست جمهوری خود را به پایان خواهد رساند.

در صورت موافقت نمایندگان اوضاع برای دیلما روسف بدتر خواهد شد چون در ماه مه رای اکثریت مطلق سناتورها برای متهم شدن وی کافی خواهد بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس