کد خبر 552467
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

بحران سیاسی یک ماهه در برزیل که بر اثر رکود بی‌سابقه و فساد اقتصادی از سوی دولت آغاز شد، این هفته به نقطه اوج خود می‌رسد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، امروز (دوشنبه) خوزه ادواردو، مشاور عمومی دیلما روسف، رئیس‌جمهور برزیل قرار است آخرین دفاعیات را در کمیته استیضاح کنگره این کشور مطرح کند. این کمیته کنگره پیش از رای‌گیری درباره استیضاح روسف تاکنون پنج جلسه برگزار کرده است. جلسه پنجم این کمیته در حالی امروز برگزار می‌شود که 11 آوریل قرار است استیضاح رئیس‌جمهور برزیل به رای گذاشته شود.

17 آوریل نیز قرار است این طرح در سنا مطرح شود. 342 رای یا دو سوم آرای کنگره نیاز است تا این طرح به سنا برود. این مساله به این معنی است که روسف که هفته گذشته شریک ائتلافی خود را از دست داد تنها چند روز برای لابی با اعضای کنگره و حفظ ریاست‌جمهوری خود فرصت دارد.

همزمان طی این یک هفته روسف باید تعدادی از وزرای خود را انتخاب و اعلام کند. در این میان نظر نهایی دادگاه عالی این کشور درباره ورود لوییس لولا داسیلوا رئیس‌جمهور سابق محبوب برزیل به کابینه روسف نیز این هفته اعلام می‌شود.

با تمام این تفاسیر رئیس‌جمهور برزیل با انتشار پستی در صفحه فیس‌بوک خود سه مساله روز یکشنبه روزنامه «فولا دو سائوپائولو» که از وی خواسته بود حالا که توانایی و شرایط مدیریت کشور را ندارد، استعفا دهد، واکنش نشان داد. وی صراحتاً اعلام کرده است که هرگز از سمت خود کناره‌گیری نمی‌کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس