کد خبر 551235
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵

وزیر ورزش و مسئول سازماندهی امنیت مسابقات المپیک تابستانی از مقام خود کناره‌گیری کردند.

به گزارش مشرق، در پی اتهامات فساد مالی که شامل سیاستمداران و تجار بزرگ برزیل شده است، دو نفر دیگر از مقامات ارشد این کشور از سمت خود استعفا کرده‌اند.

جورج هیلتون، وزیر ورزش و کلنل آدیلسون موریرا، مسئول سازماندهی امنیت مسابقات المپیک تابستانی در شرایطی که فقط چهار ماه دیگر تا زمان برگزاری این مسابقات در ریودوژانیرو باقی مانده است، از مقام خود کناره‌گیری کرده‌اند.

این، تازه‌ترین موارد کناره‌گیری از دولت دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل است که به علت رسوایی مالی و رکود شدید، احتمالا با استیضاح روبرو است.

طبق گزارش رسانه‌های داخلی کلنل موریرا، رئیس سازمان نیرو‌های ملی و امنیت عمومی که مسئولیت برقراری امنیت در ورزشگاه‌های کشور در طول مسابقات را بر عهده دارد، در ایمیلی به اعضای این سازمان، از خانم روسف و بسیاری از مقامات ارشد انتقاد کرده است.

مقام‌های برزیل می‌گویند که سازماندهی مسابقات المپیک تحت تاثیر کناره‌گیری این دو نفر قرار نخواهد گرفت.

در همین حال ده‌ها هزار نفر از هواداران رئیس جمهوری برای مخالفت با طرح استیضاح او در شهرهای مختلف برزیل به تظاهرات پرداختند.

طی هفته‌های اخیر نیز میلیون‌ها برزیلی به خیابان‌ها آمدند و علیه دولت تظاهرات کردند.

آنها خواستار استیضاح دیلما روسف و بازداشت لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس‌جمهور سابق این کشور، و ریشه‌کن کردن فساد هستند.

روسف متهم است که با دستکاری آمارهای اقتصادی، کسری بودجه فزاینده برزیل را مخفی کرده است.

مقامات قضایی برزیل در حال تحقیق از او و آقای داسیلو در ارتباط با پرونده فساد مالی در شرکت نفتی پتروبراس و اتهامات پولشویی هستند.آنها اتهامات خود را رد می‌کنند.

خانم روسف در بین سال‌های 2003 و 2010 رئیس هیات مدیره پتروبراس بود. خیلی از رقیبان او می‌گویند که او قطعا از فساد مالی خبر داشته است.

روز دوشنبه نیز هنریک ادواردو آلوز، وزیر جهانگردی برزیل، از اعضای حزب نهضت دموکراتیک، بزرگترین عضو ائتلاف حاکم در پارلمان، اعلام کرد که از سمت خود در هیات دولت استعفا کرده است.

به این ترتیب خروج نهضت دموکراتیک از ائتلاف حاکم و همسویی آن با مخالفان، احتمالا به معنی تصویب طرح برکناری رئیس جمهوری است.

کنگره برزیل ماه آینده قرار است طرح استیضاح خانم روسف از مقام ریاست جمهوری را به رای بگذارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس