کد خبر 569131
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

یک کمیته سنای برزیل روز جمعه از محاکمه دیلما روسف رئیس جمهور این کشور به اتهام نقض قوانین بودجه حمایت کرده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، حمایت کمیته سنای برزیل از طرح محاکمه دیلما روسف رئیس جمهور، احتمال تعلیق رهبر چپگرا از این سمت را بیش از پیش افزایش داده است.

علی رغم اینکه روسف قول داده است تا در برابر فشارها برای برکناری وی مقاومت کند، ولی به نظر می رسد شانس وی برای ادامه حضور به عنوان رئیس جمهور برزیل به شدت کاهش یافته است.

برکناری احتمالی روسف در روزهای آینده در شرایطی است که اکثر مردم برزیل به خاطر رکود اقتصادی و پرونده های فساد مالی گسترده که مقام های حزب حاکم در آن دست داشته اند، از دولت روسف ناراضی هستند.

سنای برزیل نیز قصد دارد چهارشنبه در خصوص محاکمه روسف رای گیری کند. در صورت رای موافق سنای برزیل برای محاکمه روسف، وی رسما از سمت ریاست جمهوری تعلیق خواهد شد. روند محاکمه روسف بیش از 6 ماه به طور خواهد انجامید.

کمیته عالی سنای برزیل روز جمعه با 15 رای موافق در برابر 5 رای مخالف، با طرح محاکم روسف به اتهام نقض قوانین بودجه موافقت کرده است.
روسف نیز در واکنش به رای کمیته سنای برزیل گفت: من تا آخرین روز مقاومت خواهم کرد. من از سمت ریاست جمهوری استعفا نخواهم کرد چرا که هیچ جرمی مرتکب نشدم.

وی تلاش ها برای برکناری اش را یک کودتا ارزیابی کرده است. نتایج بررسی یک روزنامه برزیلی نیز نشان می دهد که مخالفان 50 رای از 54 رای لازم برای محاکمه روسف را در اختیار دارند و به نظر می رسد 10 سناتور دیگری که هنوز در این خصوص تصمیم گیری نکرده و مردد هستند نیز با طرح محاکمه روسف موافقت می کنند.

پیش از این کنگره برزیل با طرح استیضاح روسف موافقت کرده است. اگر سنای برزیل نیز به طرح استیضاح رئیس جمهور رای مثبت بدهد، دیلما روسف از این سمت تعلیق خواهد شد و معاونش تا پایان رسیدگی به اتهامات فساد مالی روسف مسئولیت های وی را به طور موقت در اختیار خواهد گرفت.

روسف متهم است که از منابع مالی دولتی برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور برزیل، سوء استفاده کرده است. وی بارها هرگونه دست داشتن در پرونده فساد مالی را رد کرده و تلاش های صورت گرفته از سوی مخالفان برای استیضاح خود را نوعی کودتا ارزیابی کرده است.

اگر روسف مجبور به کناره گیری از این سمت شود، دوره زمامداری 13 ساله حزب کارگر برزیل به پایان خواهد رسید.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس