کد خبر 554875
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸

سناتور برنی سندرز توانست در ایالت وایومینگ از هیلاری کلینتون، رقیب هم‌حزبی خود پیشی گیرد. به‌رغم پیروزهای اخیر سندرز، کلینتون در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حزب دمکرات‌ هم‌چنان دارای آرای بیشتری است.

به گزارش مشرق، برنی سندرز، نامزد دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دمکرات‌ توانست در ایالت وایومینگ از هیلاری کلینتون، رقیب هم‌حزبی خود پیشی گیرد و به پیروزی آشکاری دست یابد.

نتیجه انتخابات در ایالت وایومینگ نشان می‌دهد که سندرز ۵۶ درصد و کلینتون ۴۴ درصد آرا شمارش‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

سناتور سندرز توانسته در آخرین انتخابات حزب دمکرات هشت ایالت از ۹ ایالت را از آن خود سازد. با وجود این، هیلاری کلینتون هم‌چنان ۱۷۴۳ رای نمایندگان حزب دمکرات را داراست و سندرز به‌رغم پیروزی‌های اخیر تنها صاحب ۱۹۵۶ رای نمایندگان است.

نامزد نهایی حزب دمکرات نیاز به ۲۳۸۳ رای نمایندگان دارد. برنده دور مقدماتی در نشست حزب دمکرات در ژوئن ۲۰۱۶ به عنوان کاندیدای اصلی این حزب معرفی خواهد شد.

کلینتون و سندرز در ایالت وایومینگ برای کسب ۱۴ رای نمایندگان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

به گفته ناظران سیاسی هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه پیشین آمریکا از شانس بیشتری برخوردار است.

پیش از این، برنی سندرز نامزد چپ این حزب در سه ایالت واشنگتن، آلاسکا و هاوایی از رقیبش هیلاری کلینتون پیشی گرفت.

با این همه هیلاری کلینتون، وزیر پیشین امور خارجه آمریکا تا کنون در مجموع توانسته از برنی سندرز جلوتر بماند. بانوی اول سابق آمریکا تا کنون توانسته آرای ۱۷۱۲ نماینده دموکرات کنگره آمریکا را به دست آورد. ۱۰۰۴ نماینده نیز به برنی سندرز رأی داده‌اند.

هر کاندیدا برای آنکه بتواند نامزد نهایی حزبش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود نیاز به ۲۳۸۲ رأی نمایندگان کنگره دارد. همچنین رهبران و اعضای بلند مرتبه حزب نیز باید کاندیدای نهایی را تایید کنند که در میان دموکرات‌ها تا کنون حدود ۱۵ درصد از اعضای رده بالای حزب از کلینتون حمایت کرده‌اند.

آرای نمایندگان کنگره برای هر کاندیدا با توجه به نتایج پیش انتخابات در هر ایالت تعیین می‌شود. بر این اساس برنی سندرز گفته است که نمایندگان کنگره باید تصمیم سختی را اتخاذ کنند. سندرز گفته است برای غلبه بر دونالد ترامپ نامزد میلیاردر جمهور‌ی‌خواه، شانس بیشتری از کلینتون دارد و به همین دلیل نمایندگانی که به کلینتون رأی داده‌اند، بهتر است در آرای خود تجدید نظر کنند.

ترامپ هم‌چنان پیشتاز حزب جمهوری‌خواه است

سه نامزد از حزب جمهوری‌خواه نیز هنوز در دور مقدماتی با یکدیگر رقابت می‌کنند. دونالد ترامپ با ۷۳۹ رای، سناتور تد کروز از ایالت تگزاس با ۵۰۲ رای و جان کیسیک با ۱۴۳ رای نمایندگان، به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه به ۱۲۳۷ رای نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: پیروزی ترامپ و کلینتون در انتخابات مقدماتی آریزونا

آخرین نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد که بیش از ۴۲ درصد طرفداران حزب جمهوری‌خواه از پیروزی ترامپ حمایت می‌کند. تد کروز تنها دارای ۳۲ درصد آرای طرفداران حزب خود است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    0 0
    لامصب دیر موتورش روشن شد موتور سندرز موقعی روشن شده که هیلاری کلی جلو هستش
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    0 0
    کلینتون مثل سگ میمونه
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    یانکی = خوناشام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس