استاندار خوزستان با استفاده از ادبیات فتنه 88 و بیان اینکه هیچ‌کس حق مهندسی انتخابات را ندارد، گفت: رد صلاحیت بی‌جهت و غیرمنطقی داوطلبان انتخابات، فرقی با تقلب در صندوق‌های رای‌گیری ندارد.

اظهارات عجیب استاندار خوزستان درباره عملکرد شورای نگهبان
گروه سیاسی مشرق - عبدالحسن مقتدایی شنبه در جلسه ستاد انتخابات خوزستان با فرمانداران در سرسرای شهید رجایی استانداری در اهواز با اظهارات عجیب درباره انتخابات و نحوه رد و تأیید صلاحیت‌ها گفت: نه هیات های اجرایی و نه هیات های نظارت، هیچکدام حق ندارند تعیین کنند چه کسی به مجلس برود؛ نه ما می‌توانیم همه داوطلبان را تأیید کنیم و نه آن‌ها می‌توانند همه را ردصلاحیت کنند.

وی هر انتخابات را یک رفراندوم برای نظام دانست و گفت: ملت در این انتخابات برای تجدید عهد با نظام می‌آید به همین دلیل باید فضای سیاسی باز باشد و هیچکس (چه هیات نظارت و چه هیات اجرایی) حق دخل و تصرف منفی در قانون را ندارد.

مقتدایی بدون توجه به نقش قانونی شورای نگهبان، به تحریک فرماندارن پرداخته و می‌گوید: وظیفه فرمانداران است که نسبت به تصمیم های غیرمنطقی و نامزدهایی که بی جهت احراز صلاحیت نمی‌شوند، اعتراض کنند، زیرا این مساله هیچ فرقی با تقلب در صندوق های رأی گیری ندارد.

وی همچنین با تحذیر هیئت‌ها اجرایی و نظارتی به دستکاری در انتخابات، می‌گوید: هیات های اجرایی و نظارت وظیفه دارند از ابزاری در اختیار خود، برای برگزاری انتخابات استفاده کنند اما هیچکدام نباید از این جایگاه سوءاستفاده کرده و از قدرت خود برای طراحی خاص در انتخابات استفاده نکنند.

مقتدایی خطاب به فرمانداران گفت: فرمانداران در هر جا که احساس می‌کنند نمی‌توانند وظایف خود را به درستی انجام دهند، بهترین خدمتی که می‌توانند انجام دهند این است که از سمت خود استعفا دهند؛ هماهگونه که من نیز اگر روزی ببینم که حرف غیرمنطقی در میان است، استعفا می‌دهم.

وی با اشاره به جلسه انتخاباتی اخیر که با حضور آیت آ... جنتی دبیر شورای نگهبان برگزار شده اظهار کرد: در این جلسه بر روی حق الناس و ترس از خدا و قیامت تاکید شده بود و من در این جلسه دو سؤال مطرح کردم که هر دو 'بشیری' نبود و 'نذیری' بود.

به گفته وی، در کشور ما فقط رهبری است که می‌تواند فراقانونی تصمیم بگیرد که این اختیار نیز بر اساس شرع و قانون است.

مقتدایی با تاکید بر در نظر گرفتن روال قانونی در تأیید صلاحیت‌ها اظهار کرد: در تأیید صلاحیت‌ها نباید مصلحت‌ها در نظر گرفته شود و رد صلاحیت هیچکدام از داوطلبان انتخابات نباید مبهم باشد و فرمانداران باید برای تک تک افرادی که صلاحیت آن‌ها احراز نشده توضیح بخواهند و اطلاع رسانی کنند.

استاندار خوزستان  فلسفه حضور مردم در انتخابات را ایجاد تغییر دانست و افزود: هر چه تعداد نامزدها در مرحله اول بیشتر باشد، حضور مردم نیز پررنگ تر است و نباید برای انتخاب مردم چارچوب تعیین یا نسخه ای تجویز شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    سلام این دولت کاری واسه مردم نکردنه سیاستشون این است که هر جه تعداد داوطلبان بییشتر باشه مردم نیز بیش تر تشویق شن واسه انتحا بات شر کت کنن
  • مجید ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    فتنه 88 خط قرمزه
  • بیسیمچی ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    متاسفانه از استانداری ها صداهای مشکوکی بلند میشه
  • ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    من که به آینده این مردم هیچ امیدی ندارم عافیت طلبی و دنیازدگی شده از صفتهای بارزمون اونم چطوری با موس موس کردن پشت آمریکا دیگه ذلت تا کجا مگه انقلاب نکردیم که آقای خودمون باشیم پس الان این دنباله روی ازملتهای وابسته چیه؟
  • محمد ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    حتی سازمانهای نظر سنجی امریکا هم انتخابات 88 را تایید کردند
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    "و نباید برای انتخاب مردم چارچوب تعیین یا نسخه ای تجویز شود.". جناب استاندار، شما که داری برا قانون و شورای نگهبان و قانون اساسی و مردم و غیره نسخه تجویز می کنی. تو به کار خودت برس.
  • قاسم ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    آقای استاندار!شما استاندار دولتی هستی که رئیس جمهورش را همین شورای نگهبان تایید کرده،اگر از نظر شما کارهای شورای نگهبان قانونی نیست پس جنابعالی هم مشروعیت نداری لطف کن هر چه زودتر پستت را به کسی بده که مشروعیت داشته باشد.
  • اسماعیل ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    امثال این آقا مصداق بخش اول و سوم این فراز از زیارت جامعه کبیره هستند «فَالرَّاغِبُ عَنْکُمْ مَارِقٌ وَاللازِمُ لَکُمْ لاحِقٌ وَالْمُقَصِّرُ فِی حَقِّکُمْ زَاهِقٌ» یا از امام پیش می افتند و یا عقب تر از او هستند و هیچ وقت ملازم امامشان نیستند ، ملازمت با امام در زمان غیبت مهم ولی دشوار است ، مگر امام خامنه ای دامت برکاته در مورد انتخابات همین چند هفته پیش همه مطالب را نفرمود ، مگر نفرمود تایید آقایانی که خاین هستند یکی از مصادیق حق الناس است؟ پس آقای استاندار برو به کارهای اجرایی برس ، برو به درد مردم مظلوم خوزستان برس ، اظهار نظر سخیف و تفرقه افکنانه نکن ، به قول پدر عزیزم هر کس با این انقلاب در افتاده ورافتاده ، ان شاءالله سعی کنیم با کارهایمان باعث عزت و استواری انقلاب شویم نه مثل این آقای استاندار باعث تضعیف و تفرقه . آقای استاندار در استانی پست گرفته ای که وجب به وجب ان از خون لاله های وطن پر است . ان شاءالله هدایت شوی وگرنه خدا را قسم میدهم به حرمت خون شهدا تو و امثال تورا رسوا نماید
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    سایت مشرق ! باز خودت را به احمق بودن زدی ؟ همین که نظرات را تا الان درج نمی کنی یعنی حرف استاندار درست است
  • saeed ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    استاندارها نمایندگان دولت هستند و دارند حرف دل دولت را میزنند...این حرفها هم از فرمانداران هیچ جای تعجبی ندارد
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    یکی نیست بزنه تو دهنش ؟
  • مهدی ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    نمیدونم شما اعتدالیون اومدین کار کنین یا قانون رو بالا پایین کنین.
  • رضا ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    به وزیر محترم آموزش وپرورش بگید جوگیر نشوید پیام سیاسی صادر نکنید به فکرخداحافظی از اموزش وپرورش باشد
  • محمد1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    آقای استاندار محترم کسی که می خواهد انتخابات برگزار کند باید هم قانون اساسی را بداند ، هم قوانین انتخاباتی را بلد باشد و هم معتقد به نظرات حضرت امام خمینی ره و مقام معظم رهبری باشد .اگر غیر از این باشد گوینده حامی فتنه و براندازی نظام است و لیاقت استانداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارد و بهتر است تا دیر نشده استعفاء دهد
  • ایرانی ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    بعنوان یک خوزستانی عرض می کنم,آقای مقتدایی شما که خودت و رییس جمهورت که با مجوز شورای نگهبان به این سمت منصوب شدید. شما می خواهید به ظاهر از رهبری طرفداری کنید اما از طرفی منصوبین رهبری در شورای نگهبان را می کوبید. تکلیف خودتون رو اول با خودتون روشن کنید در سخنان خود تناقض دارید. پیاده بشین با هم برویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس