حسن روحانی، در سخنانی درباره نقش و جایگاه شورای نگهبان قانونی اساسی معتقد است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی، برای مقابله با دیکتاتوری، شورای نگهبان پیش‌بینی شده است.

گروه سیاسی مشرق - روحانی که در سال 1359، نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی بود، در گفتگویی با روزنامه "جمهوری اسلامی" که در صفحه 7 شماره روز 9 آذرماه 1359 به چاپ رسید، با بیان این که در مقابل قوه مجریه اگر نهاد ناظری نباشد به سمت دیکتاتوری پیش می‌رود، گفت: «برای اینکه جلوی دیکتاتوری گرفته شود قانون اساسی پیش‌بینی کرده که شورای نگهبان تفسیر این قانون را برعهده داشته باشد.»

روحانی: دولت بدون شورای نگهبان، به سمت دیکتاتوری می‌رود/ مردم مواضع مسؤولان را با بیانات امام و رهبری بسنجندوی در ادامه با اشاره به اینکه قوه مجریه در انتخاب اعضای شورای نگهبان نقشی ندارد، دلیل آن را این گونه توضیح داد: «قوه مجریه در انقلاب‌های جهانی و در تاریخ همیشه قانون را به نفع خود تفسیر می‌کردند و انقلاب را به استبداد می کشاندند بنابراین در قانون اساسی ما برای مقابله با دیکتاتوری، شورای نگهبان پیش‌بینی شد.»

حسن روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضای سیاسی کشور گفت: «معیار و مبنا، سخنان رهبر انقلاب است مردم، مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها را بخوانند و مواضع مسؤولان را با بیانات امام و رهبری مقایسه کنند تا ببینند چه کسانی در خط انقلاب هستند، در خط امام هستند، در خط این امت هستند و چه کسانی هستند که برخلاف نظر امام که نظر امت خواهد بود قدم برداشتند.»





نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 1
    حرف اون روز روحانی با حرف امروزش تناقضی نداره شورای نگهبان هم مصون از خطا نیست...بالاخره شورای نگهبان هم باید پاسخگوی این موج رد صلاحیت ها باشه وگرنه اگه قرارباشه هرقدر دلش خواست ردصلاحیت کنه و کسی چیزی نگه که این خودش باز یه دیکتاتوریه
  • مخلوق خدا ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    احسنت
  • فلانی ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    1 0
    امام خمینی گفت : آمریکا شیطان بزرگ است - امام خمینی گفت : آمریکا تروریست به ذات است - امام خامنه ای گفت : من به مذاکرات خوشبین نیستم - امام خامنه ای گفت مذاکره با آمریکا ممنوع است - امام خامنه ای گفت : هر تحریمی علیه ایران با هر بهانه ای صادر شود باید برجام لغو بشه. الان بنده با این تفسیری که خودتون کردید میتونم بفهمم شما در خط انقلاب نیستی !
  • یه دانشجو ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    من متولد سال 70 هستم و به طبع از خیلی از این گفته ها بی اطلاع... از شما می خوام اظهار نظرات افراد مختلف در سال های ابتدایی انقلاب رو بیشتر بذارین تا امثال من سنجش بهتری از اوضاع واحوال فعلی داشته باشن....بعضی ها که 180 درجه عوض شدن بعضی ها هم الان در مقابل انحراف سکوت میکنن که خودش یه دنیا معنی داره ... شمر زمانی در رکاب حضرت علی شمشیر میزد و تا مرز شهادت هم رفت ، زمانی سردار امام حسن شد و امام رو به پول معاویه فروخت تا اینکه اینقدر در مرداب پستی و رذالت فرورفت که امام زمانش رو به شهادت رسوند... خدا عاقبت همه ی ما رو به خیر کنه... از زمینی ها دل بریدیم حتی رفقای قدیمی و (یه زمانی) انقلابی، الان فقط چشم به آسمون داریم و ناله ی العجل میزنیم ولی با تمامی این اوضاع یه جمله دارم که بگم " ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" یا علی مدد
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    روحانی مچکریم ولی اینبار متشکریم که درست گفته اید
  • دامغانی ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 1
    یاد آوری سخنان مسئولان قبل وبعد از قدرت نشان می دهد که از این جهت حق با آقای روحانی است که می گوید قدرت باعث می شود که افراد قانون را به نفع خود تفسیر کنند پس باید به سخنان قبل از قدرت خود مراجعه کنند که بی طرفانه است.
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    توی روزنا مه های دیگه نوشته برای رد صلاحیت شده ها از اختیاراتش استفاده می کنه.
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    1 0
    اون زمان تمام شد و رفت رد کارش . الان باید دید نظر کخدا چیه . اگه گفت شوری نگهبان خوبه منم میگم خوبه . اگه گفت بده خب نمیشه که تعاملات سازنده با کدخدا (جهان ) رو فدای شورای نگهبان کرد !
  • ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    اون حرف باسه سال 59 بود الان 30 سال گذشته
  • دامغانی ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    احسنت به روحانی سال59 .(حرف حساب جواب نداره)..اقای روحانی لطفا اگه باین گفته خود اعتقاد دارید که انشااله داریدیکبار دیگه تکرار کنید تا دشمن از شما ناامید گردد
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    شما از یک کشور دیگه نظر نده لطفا.اونی که باید پاسخگو باشه مافیای محرک ثبت نام 12000 نفریه! کجای دنیا انقد آزادی هست که اینهمه آدم بیان اسم بنویسن.
  • ناشناس ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    دیکتاتور کسانی هستند که در سال 88 آراء مردم را که حق الناس بود به سخره گرفتن و کشور را به آشوب کشیدند و امروز هم انتظار تایید صلاحیت دارند !
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    اختیاراتش؟! به اون چه!
  • کامران ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    امام خمینی(ره):هرکس بگوید شورای نگهبان کذا است مفسد است .
  • ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    کی گفته شمر سردار امام حسن بوده؟ که باز بعدش قصه هم میبافی که با پول امام رو فروخته؟ شمر سرقضیه حکمیت از امام علی کناره گرفت شما اول برو تاریخ رو درست بخون بعد بیا اینجا نطق کن
  • حسین ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    1 0
    ببینیم کیا رد صلاحیت شده‌اند: ۱ - سابقه دارها (طرف زندانی بوده) دزد بوده و ... ۲ - آنهایی که در فتنه ۸۸ نقش داشته‌اند با نظام جمهوری اسلامی بی تعارف مشکل دارند و در جهت سقوطش کار کرده‌اند. کدام عقل سالمی قبول می‌کند که اینها در این نظام مسئولیت بگیرند؟! ۳ - یک سری از نماینده‌های کنونی (بیشتر از اصولگراها رد صلاحیت شده و ۳ تا اصلاح طلب) که قاعدتا پرونده‌ای چیزی دارند خداییش انتظار تایید صلاحیت سابقه دار شرارت، حالا چاقو کشی باشه یا کودتا علیه هستی کشور، انتظار عادلانه‌ای نیست
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    یک سئوال: آقای رئیس جمهور فرمودند از همه اختیاراتشان در امر رد صلاحیتها استفاده می کنند!! شورای نگهبان مگر حوزه اختیارات رئیس جمهور است؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    این همه آدم از کجا معلوم فتنه گران بهشون چول نداده باشند که ثبت نام کنند بعد از ثبت نام هم غلامی اونها را کنند بعد کم کم بشن آقازاده
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    هر کس بگوید شورای نگهبان کذا است مفسد است امام خمینی (ره)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس