«مائوریسیو ماکری» رئیس جمهوری آرژانتین روز جمعه دستور داد همه مدارک مربوط به «آلبرتو نیسمان» دادستان پیشین پرونده آمیا که تقریبا یک سال پیش کشته شد، فاش شود.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، ماکری در این باره دستور داد پرونده های آژانس فدرال اطلاعات، وزارت امورخارجه، نیروهای مسلح، نیروهای امنیتی و مهاجرتی از ماه سپتامبر 2012 تا کنون که مربوط به نیسمان باشد را برای روشن شدن حقایق چگونگی کشته شدن وی بازگشایی شود.
در این راستا، تمامی این نهادها باید ظرف 30 روز آینده، تمامی مدارک خود را به «فابیانا پالماگینی» دادستان پرونده تحقیق مرگ نیسمان ارائه دهند.
ماکری در حالی این حکم را صادر کرد که روز پنجشنبه، دولت آرژانتین دستور حفظ اطلاعات محرمانه ماموران کنونی و پیشین سازمان اطلاعات در مورد مرگ نیسمان را لغو کرد.
جسد «آلبرتو نیسمان» در 18 ژانویه 2015 (28 دی 93) چهار روز پس از شکایت از «کریستینا فرناندز د کرچنر» رئیس جمهوری پیشین آرژانتین و «اکتور تیمرمن» وزیر امورخارجه سابق این کشور به دلیل پنهان کاری در پرونده ساختمان بیمه اسراییلی ها در آرژانتین (آمیا) با یک گلوله در سرش در حمام منزل خود پیدا شد.
دولت کرچنر در آن موقع «خایمه استیوسو» رئیس پیشین عملیات های وزارت اطلاعات آرژانتین را به ارائه اطلاعات نادرست به نیسمان برای شکایت از فرناندز د کرچنر متهم کرده بود.
به رغم اینکه یک قبضه اسلحه در دستان نیسمان یافته شد و تحقیقات پلیس و پزشک قانونی، حاکی از خودکشی وی بود، آخرین آزمایش های رسمی کارشناسان پزشکی قانونی به فرضیه قتل اشاره می کنند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس