مقام‌های رسمی اعلام کردند که در پی بارش شدید باران تابستانی و جاری شدن سیل و وقوع پدیده ال نینو، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مناطق مرزی پاراگوئه، برزیل، اروگوئه و آرژانتین تخلیه شده‌اند.

 به گزارش مشرق، رویترز خبر داد: جاری شدن سیل پس از بارش باران های شدید در مناطق مرزی برزیل، اروگوئه، آرژانتین و پاراگوئه موجب آواره شدن بیش از 100 هزار نفر شده است.

پاراگوئه با بدترین تاثیرات ناشی از جاری شدن سیل روبرو شده به طوری که بیش از 90 هزار نفر از ساکنان اطراف شهر آسونسیون پایتخت این کشور از این مناطق تخلیه شده اند. بسیاری از خانوارهای فقیر در مناطق پر خطر در نزدیکی رودخانه پاراگوئه زندگی می کنند.

دولت پاراگوئه در آسونسیون و 7 منطقه دیگر وضعیت فوق العاده اعلام کرده است. رسانه های خبری پاراگوئه نیز از کشته شدن 7 نفر بر اثر سقوط درخت و وزش طوفان های شدید و سیل خبر داده اند. هنوز امارهای رسمی در خصوص تلفات سیل و طوفان در این کشور منتشر نشده است.

مقام های دولت پاراگوئه دستور تخلیه هزاران نفر دیگر در منطقه آلبردی در 120 کیلومتری جنوب آسونسیون را صادر کرده اند.

دفتر فوریت های ملی پاراگوئه اعلام کرد: سیل مستقیما بر اثر پدیده ال نینو و بارش شدید باران های موسمی به وجود آمده است. این بدترین پدیده ال نینو در پاراگوئه در 15 سال اخیر به شمار می رود.

مقام های رسمی پاراگوئه نسبت به بالاتر آمدن سطح رودخانه ها طی روزهای آینده هشدار داده اند و پیش بینی کردند که سطح آب رودخانه ها از ژانویه به حالت عادی باز خواهد گشت.

در آرژانتین نیز حدود 20 هزار نفر خانه های خود را ترک کرده اند. ریکاردو کلمبی فرماندار منطقه کورینتس تاکید کرد: ما با چند ماه وضعیت پیچیده روبرو خواهیم شد. تبعات و تاثیرات این اتفاقات بسیار جدی خواهد بود.

دولت مائوریسیو ماکری رئیس جمهور آرژانتین که اوایل ماه جاری به قدرت رسیده، منابع ملی لازم برای رسیدگی به وضعیت سیل زدگان را تامین کرده و قول داده است تا ارتقای زیرساختها به منظور جلوگیری از وقوع مجدد سیل در این مناطق را در اولویت قرار دهد.

ماکری قرار است امروز یکشنبه از مناطق سیل زده دیدن کند. در اروگوئه نیز بیش از 9 هزار نفر خانه های خود را ترک کرده اند. به نوشته رسانه های محلی، حداقل 4 نفر بر اثر سیل و طوفان در آرژانتین و اروگوئه جان خود را از دست داده‌اند.

دیلما روسف رئیس جمهور برزیل نیز از مناطق سیل زده این کشور در مرز آرژانتین و اروگوئه دیدن کرده است. 38 شهر برزیل از بارش باران های شدید آسیب دیده و بیش از 1795 نفر از خانه های خود تخلیه شده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس