کد خبر 506709
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۱

«ماریا سروینی» قاضی دادگاه انتخاباتی آرژانتین اعلام کرد، قدرت «کریستینا فرناندز د کرچنر» رئیس جمهوری این کشور در نیمه شب به وقت محلی به پایان خواهد رسید به طوری که تا پایان مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید در روز پنجشنبه ، آرژانتین 12 ساعت خلاء قدرت خواهد داشت.

به گزارش مشرق، سروینی روز چهارشنبه، حکم «خورخه دی له یو» دادستان این کشور که تعیین کرده بود که دولت فرناندز د کرچنر در ساعت 23 و 59 دقیقه چهارشنبه شب به وقت محلی به پایان خواهد رسید، را تائید کرد.
در قانون اساسی آرژانتین تصریح شده است، قدرت رئیس جمهوری کشور باید دقیقا 4 سال باشد، نه یک روز بیشتر و نه یک روز کمتر.
در نتیجه، قدرت «مائوریسیو ماکری» رئیس جمهوری منتخب تا وقتی که به طور قانونی ، تا ساعت 12 پنجشنبه به وقت محلی ، عصا و روبان رئیس جمهوری را دریافت نکند و در مراسم تحلیف خود سوگند نخورد ، آغاز نخواهد شد.
لذا پر کردن خلاء قدرت در کاخ ریاست جمهوری بر عهده «فدریکو پینه دو» رئیس مجلس سنا خواهد بود.
دولت فرناندز د کرچنر، این تصمیم را یک «کودتای قضایی» قلمداد و بر اساس آن، غیبت کریستینا در مراسم تحلیف ماکری را توجیه کرده است.
«اوسکال پاری یی» رئیس سازمان فدرال اطلاعات آرژانتین نیز در این خصوص گفت که به دلیل حکم دادستان، فرناندز د کرچنر نمی تواند 12 ساعت بعد، زمام قدرت را به رئیس جمهوری جدید انتقال دهد زیرا اگر در این مراسم شرکت کند ، یک دادستان دیگر می تواند فرناندز د کرچنر را به غصب عنوان ریاست جمهوری متهم کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    اون 12 ساعت نمیشد منو رییس جمهور بذارن؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس