کد خبر 519769
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» گزارش داد پلیس آرژانتین تظاهرات معترضان به اخراج کارمندان سنای این کشور را با خشونت سرکوب کرده و چندین زخمی برجای گذاشته است.

 به گزارش مشرق به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، پلیس آرژانتین تظاهرات معترضان به تصمیم جدید دولت «مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهور آرژانتین مبنی بر اخراج 2 هزار نفر از کارمندان مجلس سنا را به شدت سرکوب کرد و دست کم 20 زخمی برجای گذاشت.

در این تظاهرات که روز گذشته انجام شد، 200 نفر از کارمندان شهرداری «لا پلاتا» در 60 کیلومتری جنوب «بوینوس آیرس» پایتخت آرژانتین در اعتراض به اخراج گسترده کارمندان در مقابل مقر شهرداری تجمع کردند؛ این تجمع اعتراض‌آمیز اندکی بعد با واکنش خشونت‌آمیز پلیس مواجه شد و معترضان به وسیله گاز اشک‌آور متفرق شدند.

تصاویر تلویزیونی پخش شده در آرژانتین حاکی از آن است که ده‌ها نیروی نظامی این کشور با خشونت فراوان به مقابله با معترضان پرداخته‌ و چندین زخمی برجای گذاشته‌اند.

«پاتریسیو بوردا» یکی از معترضان حاضر در این تظاهرات در این رابطه عنوان کرد: ما را همچون دوره‌هایی که شرایط سیاسی نامطلوبی وجود دارد، سرکوب کردند.

وی ضمن مستبدانه خواندن اخراج کارمندان، افزود: 700 نفر از ما کارمندان رسمی دولت هستیم و 4 هزار و 500 نفر دیگر نیز کارمند قراردادی این مجموعه هستند که تا 31 مارس (11 فروردین) قرارداد داشتند.

پس از آن که دولت آرژانتین تصمیم گرفت قرارداد هزاران کارمند دولتی این کشور را مورد بازبینی قرار دهد، تنش‌های اجتماعی در این کشور آمریکای جنوبی بالا گرفت؛ تاکنون 10 هزار کارمند دولتی در آرژانتین شغل خود را از دست داده‌اند؛ دولت «ماکری» معتقد است کارمندانی که در زمان دولت قبل مشغول به کار شده‌اند، جنگجویان «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور سابق این کشور هستند.

«مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهور جدید آرژانتین کمتر از یک ماه پیش قدم به کاخ ریاست جمهوری این کشور نهاد اما سیاست‌های وی در طول این مدت کوتاه جنجال‌های فراوانی به پا کرده و مورد انتقادات شدید داخلی و خارجی قرار داشته است.

«ماکری» نه تنها به خاطر اخراج گسترده کارمندان دولتی، بلکه به علت سیاست‌های دیگری از جمله انتصاب دو قاضی در دادگاه عالی، اصلاحات آموزشی و اعمال کنترل شدید بر رسانه‌ها مورد انتقاد قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس